5 بهمن؛ ­رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی


5 بهمن؛ ­رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی

طراح پیشکسوت و برتر لباس کشور از آیین رونمایی مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته با شعار «نقش‌های سنتی، طراحی مدرن» در قالب نمایشگاه لباس خبر داد

5 بهمن؛ ­رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدیقه پاک بین با بیان اینکه این نمایشگاه با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: تغییر ذائقه مردم ایران نسبت به پوشاک داخلی، مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: بیش از ۸۰ دست لباس سنتی برگرفته از سوزن دوزی‌های زنان بلوچ، پته دوزی کرمان، گلیم‌ها و پارچه‌های دست بافت و شعر بافی کاشان و کرمانشاه و گلیم‌های سیرجان، مجموعه‌ای از تلفیق لباس‌های سنتی ایل قشقایی، بختیاری، کردی با مدرنیته در قالب مانتوی اجتماع، کت و شلوار، کت و دامن و لباس مجلسی در دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

پاک بین گفت: کاری که برای نخستین بار صورت گرفته است، از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته عرضه شده در هتل اسپیناس پالاس، لباس‌هایی از تکه پارچه‌های سنتی قومیت‌های مختلف ایران ویژه مراسم عقدکنان، طراحی شده است.

وی افزود: دختران و پسرانی که علاقه‌مند به لباس‌های سنتی، اما مدرن هستند، می‌توانند از لباس‌های سنتی مدرن ایرانی اسلامی در مراسم نامزدی و عقد کنندگان استفاده کنند.

پاک بین گفت: همچنین لباس‌هایی با تلفیق سنت و مدرنیته و برگرفته از لباس‌های سنتی قومیت‌های مختلف، با هدف معرفی لباس ملی و با هویت ایرانی، ویژه سلبریتی‌ها و اشخاص مهم مانند سفرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنرمندان و اشخاص معروف در هنر، سیاست، فرهنگ طراحی شده است که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

آیین رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته در قالب نمایشگاه لباس، روز جمعه ۵ بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۷ در هتل اسپیناس پالاس واقع در سعادت آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان ۳۳، شماره ۲۱، برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج