دستیابی متخصصان ایرانی به دانش فنی کاتالیست هیدروژناسیون استیلن


دستیابی متخصصان ایرانی به دانش فنی کاتالیست هیدروژناسیون استیلن

کاتالیست راهبردی و بومی‌سازی‌شده هیدروژناسیون استیلن که ازسوی شرکت نفت و گاز سرو و با همکاری شرکت پتروشیمی مروارید تولید شد و مراحل تست میدانی آن صورت پذیرفته است، به صنعت معرفی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، قاسم کسائیان، محقق شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو در شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی با اشاره به اینکه مسیر بومی‌سازی کاتالیست هیدروژناسیون استیلن از سال 92 آغاز شد، افزود: دانش فنی این کاتالیست در واحدهای الفین برای تولید اتیلن کاربرد دارد که دستیابی به دانش فنی این محصول راهبردی یکی از گلوگاه‌های اصلی بود که با تجهیز آزمایشگاه تخصصی کاتالیست و کار گروهی چند ساله، دانش فنی آن بومی‌سازی شد.

وی افزود: این کاتالیست که با توجه به تحریم‌ها محصولی راهبردی است با حمایت و همکاری شرکت پتروشیمی مروارید، تجاری‌سازی شد.

محقق شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو افزود: محصول تولیدشده در واحد پایلوت پلنت تعبیه شده ازسوی پتروشیمی مروارید بیش از سه ماه است که در حال فعالیت بوده و عملکرد آن به همت متخصصان این مجتمع روزانه کنترل شده است.

کسائیان ادامه داد: این محصول در مقایسه با نمونه مشابه خارجی عملکرد بهتری از خود نشان داده است و در مرحله بعدی تولید و بارگذاری یک پلنت صنعتی کامل در برنامه تجاری‌سازی هر دو شرکت قرار دارد.

شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو با بومی‌سازی کاتالیست در ایران توانسته است بخش اعظمی از نیاز مجتمع‌های پتروشیمی، پالایشی و فولادی را از واردات این محصول راهبردی بی‌نیاز کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات