احتمال افزایش قیمت نفت در سال آینده میلادی


احتمال افزایش قیمت نفت در سال آینده میلادی

اجرایی شدن مقررات جدید سوخت پاک ممکن است سبب افزایش شدید قیمت نفت در سال آینده میلادی شود.

احتمال افزایش قیمت نفت در سال آینده میلادی

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روزنامه واشینگتن ایگزماینر، براساس تحلیل اداره اطلاعات انرژی آمریکا، از آغاز سال 2020 میلادی مقررات جدید سوخت پاک برای همه کشتی‌های حمل‌ونقل بار اجرایی می‌شوند و این کشتی‌ها ملزم می‌شوند از سوخت‌های کم‌گوگرد استفاده کنند.
این قانون در چارچوب سازمان بین‌المللی دریانوردی مورد تأیید ده‌ها کشور از جمله آمریکا قرار گرفته است. این تصمیم همسو با برنامه این سازمان برای کاهش آلودگی کشتی‌ها اتخاذ شده است.
چندی پیش، فیلیپ ورلگر، تحلیلگر ارشد مؤسسه برتل و از مشاوران کنگره آمریکا، پیش‌بینی کرد اجرایی شدن این قانون می‌تواند سبب رسیدن قیمت نفت به 200 دلار برای هر بشکه شود.
این کارشناس با بیان اینکه افزایش فاجعه‌بار قیمت نفت می‌تواند سبب رکود اقتصادی شود، گفت: در این صورت بازار نفت شاهد حداقل دو برابر شدن قیمت‌ها خواهد بود.
دیگر کارشناسان، از جمله وارن بافت، رئیس مؤسسه برکشایر هاتاوی و مؤسسه مودیز، پیش از این اعلام کرده بودند افزایش قیمت نفت در سال 2018 میلادی موجب رکود در سال 2019 میلادی می‌شود، اما این مسئله پیش از سقوط قیمت نفت به دلیل تولید بیش از حد برخی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مطرح شده بود.
با این همه، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی محتاطانه‌تری دارد و اعلام کرده قیمت نفت (آمریکا) در آغاز سال 2020 میلادی به 65 دلار می‌رسد. این پیش‌بینی اگرچه از پیش‌بینی ورلگر بسیار کمتر است، اما همچنان از افزایش 15 دلاری قیمت نفت نسبت به سطح کنونی حکایت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو