حیرت گردشگر آمریکایی از داروهای صلواتی/گلزار شهدا برای جذب توریست خارجی ساماندهی شود


حیرت گردشگر آمریکایی از داروهای صلواتی/گلزار شهدا برای جذب توریست خارجی ساماندهی شود

یک فعال فرهنگی با پرداختن به پتانسیل گلزار شهدای بهشت زهرا (س) از منظر گردشگری سیاه به تشریح برخورد توریست‌های آمریکایی، هلندی و استرالیایی در مواجه با قبور شهیدان پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکی از مولفه‌های گردشگری در دنیا مقوله گردشگری "سیاه" است، بطوریکه در چند سال اخیر، گردشگری "سیاه" در دنیا رواج یافته است که هدف گردشگران از پرداختن به آن، تفریح و خوش‌گذرانی نیست، بلکه آنها مکان‌هایی را برای گردش انتخاب می‌کنند که چندان خوشایند نیستند و حتی گاهی گردشگران را به غم فرو می‌برد! این نوع گردشگری، «گردشگری سیاه»، تلخ یا غم‌بار نامیده می‌شود، براین اساس گردشگران به دیدن آثار وقایع تلخی مانند شهرهای زلزله‌زده، مناطق سیل‌زده، بازماندگان جنگ‌ها و حملات شیمیایی می‌روند. هدف از این سفر نیز تجسم بحران‌های طبیعی و انسانی در مناطقی است که دچار آسیب و بلا شده‌اند و افرادی را به کام مرگ فرو برده‌ است.

در این رابطه محمد رضا کشوری یکی از رزمندگان گردان «انصارالرسول» لشکر 27 محمدرسول الله (ص ) که سالهاست با مشارکت دیگر رزمندگان - ایستگاه صلواتی واقع در قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) را برپا می‌کنند، به تسنیم عنوان کرد: در طول این سالها همیشه شاهد گردشگران خارجی در گلزار شهدا هستیم و اگر این حضور ساماندهی بهتری شود مسلماً آثار و برکت بسیاری در انتقال پیام صلح دوستی ایرانیان خواهد داشت.

وی ادامه داد: مثلاً چند ماه قبل، یک گردشگر آمریکایی در ایستگاه صلواتی قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) حضور یافته بود و چون در این ایستگاه صلواتی خدمات پزشکی نیز ارائه می‌دهیم، این توریست آمریکایی از ارائه رایگان و صلواتی اسپری‌های تنفسی به بیماران و جانبازان حیرت کرده بود و عنوان می‌کرد که که چنین اسپری‌های تنفسی در آمریکا حدود 40 دلار قیمت دارد و این قیمت نیز مربوط به قبل از نوسانات ارزی بود.

کشوری تصریح کرد: حتی این گردشگر به دلیل مشکل تنفسی که داشت یکی از این اسپری‌های تنفسی را تقاضا کرد که به او اهدا کردیم.

وی همچنین به بازدید گردشگران هلندی و استرالیایی از گلزار شهداء پرداخت و گفت: حتی گردشگران استرالیایی که خانم بودند، تحت تاثیر فضای گلزار شهدا قرار گرفته بودند.

کشوری با پرداختن به فراهم آوردن شرایطی برای بازدید توریست‌ها از قبور کشته شدگان جنگ در دیگر کشورها عنوان کرد: گلزار شهدای بهشت زهرا (س) قابلیت به‌سزایی برای جذب گردشگران دنیا دارد و معتقدم هر توریست می‌تواند سفیر فرهنگی ایران در کشورهای خود باشند و با مشاهده گلزار شهدا و روایت شهدای کشورمان- هرچه بیشتر به واقعیت مظلومیت کشورمان در دوران دفاع مقدس پی ببرند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟