تنها استانی که پیش‌دبستانی‌ها را به اجبار به سر کلاس آورده


تنها استانی که پیش‌دبستانی‌ها را به اجبار به سر کلاس آورده

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان طی سال‌های گذشته موفق شد با افزایش پوشش دوره پیش دبستانی و رساندن آن به 100درصد، در صدر استان‌های کشور قرار گیرد.

محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، نرخ پوشش دوره پیش دبستانی در خوزستان 100 درصد است و استان‌های ایلام، سمنان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان از این نظر در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی طرح اجباری کردن دوره پیش دبستانی در استان خوزستان را موفق ارزیابی کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش پیش دبستانی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش خوزستان است و این طرح با اولویت مناطق محروم و دو زبانه با جدیت در استان خوزستان پیگیری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر کلاس‌های پیش دبستانی در صعب‌العبورترین مناطق خوزستان برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام و حضور نوآموزان در کلاس‌های پیش دبستانی و آماده شدن برای ورود به پایه اول دبستان در خوزستان به یک فرهنگ تبدیل شده است و این مساله سبب شد که نرخ تکرار پایه نیز در استان کاهش پیدا کند.

تقی‌زاده تصریح کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید در خوزستان 110 هزار نفر نوآموز وارد کلاس‌های پیش دبستانی شدند. جذب و ثبت‌نام نوآموزان در سامانه سناد، جذب نوآموزان پیش دبستانی در کلاس‌های چند پایه مناطق محروم و روستایی و توانمندسازی علمی و مهارتی مربیان پیش دبستانی بخشی از برنامه‌هایی است که در طرح اجباری شدن دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش خوزستان مورد پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس