بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران پایان یافت


بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران پایان یافت

تهران- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران بررسی و تصویب برنامه سوم توسعه پایتخت را به پایان رساندند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه شورای شهر با بررسی فصل 5 برنامه سوم توسعه این برنامه را به پایان رساندند.
برنامه سوم توسعه شهر تهران در پنج فصل، فصل اول با عنوان «نظام مدیریت و خدمات کارآمد در حکمروایی شهری»، فصل دوم «شهر زیست پذیر»، فصل سوم «اجتماعی و فرهنگی شهروندان مشارکت جو»، فصل چهارم «ایمنی و افزایش تاب آوری»، فصل پنجم «مدیریت راهبری و پایش برنامه» بررسی شد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی ماده 98 این برنامه شهرداری تهران را موظف کردند که گزارش های نظارتی سالیانه برنامه شامل چگونگی تحقق اهداف کمی و اهداف برنامه را به همراه لوایح بودجه سنواتی به شورا ارائه کند .
همچنین در ماده 99 شهرداری تهران موظف شده سند برنامه را مشتمل بر چشم انداز ماموریت، استراتژی اهداف، اقدامات و برنامه‌های اجرایی را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به برای تصویب به شورای شهر ارائه کند.
همچنین شهرداری باید به جداول کمی شامل شاخص‌های کمی مواد برنامه و هدف‌گذاری برای آنها در افق 5 ساله با پیش‌بینی منابع مالی و در قالب ارائه جداول منابع و مصارف به شورای شهر ارائه کنند.
به گزارش ایرنا شهرداری تهران در متن ابتدایی برنامه سوم زمان، ارائه جداول برنامه را شهریور ماه در نظر گرفته بود اما اعضای شورای شهر با این موضوع مخالفت کردند.
سید محمود میرلوحی یکی از موافقان کاهش زمان شهرداری از شهریور به اردیبهشت، گفت: برنامه بدون اهداف و منابع ناقص است و نباید چیزی را به تصویب برسانیم که بعد پشیمان شویم.
وی با ارائه پیشنهادی گفت: شهرداری 3 سناریوی مالی برای اهداف و منابع تهیه کند و آن را هرچه زودتر به شورا ارائه دهد.
سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه 5 ساله شهر تهران باید 93 لایحه و آئین نامه تدوین کنیم، گفت: بحث منابع مالی در این اوضاع قابل پیش بینی نیست.
وی بیان کرد: وضعیت مالی شهرداری منبعث از وضعیت مالی کشور است که چشم اندازی روشن ندارد.
اشرفی گفت: هفته آینده بودجه سال 98 شهرداری را ارائه می کنیم که برشی از همین برنامه است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: 85 درصد بودجه 98 منطبق با برنامه سوم است.
وی افزود: 140 ردیف بودجه ای از بودجه 97 که مشخصاً بر اساس برنامه دوم بوده از بودجه سال 98 حذف شده است.
اشرفی ادامه داد: با توافقات انجام شده زمان شهریور 98 را مطرح کردیم و تلاش می کنیم هرچه زودتر این جداول را تهیه کنیم.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 13 رای موافق شهرداری ملزم کردند حداکثر تا پایان اردیبهشت 98 جداول کمی و منابع مالی را در قالب جداول منابع و مصارف به شورا ارائه کند.
تهرام/7244/ 1539 /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا