دستور رئیس جمهوری درباره افزایش اختیارات استانداران گره گشا است


دستور رئیس جمهوری درباره افزایش اختیارات استانداران گره گشا است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در نشست مشترک هیات وزیران با استانداران سراسر کشور بر واگذاری اختیارات بیشتر به استانداران گفت: تحقق این امر به ویژه در حوزه اقتصادی به پیشبرد امور استان کمک می کند و گره گشای مسائل جاری خواهد بود.

عنایت الله رحیمی یکشنبه در حاشیه دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس، در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: در این نشست، مطالب بسیار ارزنده ای از سوی دکتر روحانی مطرح شد که از جمله می توان به تاکید ایشان بر واگذاری اختیاراتی که امکان واگذاری آنها وجود دارد به استانداران اشاره کرد.
وی ادامه داد: واگذاری اختیارات به استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها از جمله در حوزه اقتصاد و مباحث بانکی به پیشبرد امور استان کمک شایانی خواهد کرد.
استاندار فارس گفت: همچنین در این دیدار رئیس جمهوری بر تمرکززدایی در تصمیم گیری ها، با مردم و در کنار مردم بودن مدیران و همچنین پاسخگویی مدیران به نیازهای به حق مردم تاکید کردند.
رحیمی، یکی از موارد مورد تاکید رئیس جمهوری را اطلاع رسانی درست و دقیق از فعالیت ها و دستاوردهای دولت و تشریح برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: دکتر روحانی در این نشست مشترک خواستار هماهنگی و هم افزایی بین نهادها، مجموعه ها و بخش های مختلف در جهت حل مشکلات و مسائل مردم شد.
استاندار فارس، یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید را توجه بیشتر به اقشار کم درآمد و مناطق محروم دانست و اظهار داشت: در این دیدار نیز رئیس جمهوری بر لزوم توجه دولتمردان به این مساله مهم تاکید کرد و خوستار پیگیری مسائل و مشکلات بخش ها و حوزه های مختلف به ویژه مناطق محروم کشور شد.
رحیمی گفت: همه ما معتقدیم که هرآنچه داریم و همه امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهدا و از خودگذشتگی جانبازان و ایثارگران است که یکی از موارد مورد تاکید دکتر روحانی در این نشست مشترک توجه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تکریم آنها بود.
استاندار فارس افزود: توجه به آب و برنامه ریزی و کوشش در جهت ایجاد منابع جدید آبی به ویژه انتقال آب از دریا، استفاده مطلوب از ظرفیت های گردشگری، توجه به محیط زیست، استفاده از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور، فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و توجه به روستاها و همچنین بافت های فرسوده شهری از دیگر موارد مورد تاکید رئیس جمهوری بود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز در این دیدار گزارشی از دستاوردها و برنامه های این رسانه دولت - ملت ارائه کرد.
رئیس جمهوری چهارشنبه 26 دی ماه در نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور، با بیان اینکه در کنار مشکلاتی که فشار خارجی تحریم بر کشور وارد کرده، برخی مشکلات هم در داخل کشور داشته و داریم، گفت: اولین مشکل در کشور ما کاغذ‌بازی و پیچ‌ و خم‌های اداری است که باید برای رفع آن، تلاش کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی افزود که اگر مدیرکلی در استان می‌تواند کاری را انجام دهد، وزیر موظف است انجام آن کار را واگذار کند و اگر اقدامی را در یک استان به جای آنکه دولت تصمیم بگیرد استاندار می‌تواند انجام دهد، دولت باید اختیارات لازم را به استاندار واگذار کند.
رئیس جمهوری اظهار داشت: استاندار نماینده عالی دولت در یک استان‌ است و همان اختیارات و امکاناتی که رئیس جمهور برای اداره کشور در اختیار دارد استاندار نیز به همان نسبت بر استان خودش باید دارای توانمندی و نفوذ باشد که برخی از توانمندی‌ها به ویژگی‌های فرد و برخی به ساختارها و مقررات کشور مربوط می‌شود.
روحانی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار اداری و حل و فصل برخی مسایل، اظهار داشت: هر چه از تمرکزگرایی کاسته شود و بتوانیم اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم کار ما سهل‌تر می‌شود، البته برخی امور مانند ایجاد امنیت در برخی مناطق مانند مناطق شرقی، مناطق غربی، امنیت در خلیج فارس و امنیت در خزر مختص به یک استان نیست بلکه موضوعی منطقه‌ای و مربوط به چند استان است.
عنایت الله رحیمی 18 دیماه جاری در آیینی با حضور معاون وزیر کشور به عنوان استاندار فارس معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد.
6122/ 2027

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل