سفر نتانیاهو به چاد


سفر نتانیاهو به چاد

نخست وزیر رژیم اسرائیل سفر امروز یکشنبه خود به چاد را در راستای عادی سازی روابط با حکام برخی کشورهای عربی و اسلامی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در توییتی نوشت: من اکنون برای یک تحول دیپلماتیک و تاریخی دیگر عازم چاد هستم.

او افزود: چاد یک کشور بزرگ اسلامی و هم مرز لیبی و سودان است.

نتانیاهو سفر به چاد را به زعم خود "بخشی از انقلابی دانست که اسرائیل در جهان عرب و اسلام ایجاد می کند".

نخست وزیر رژیم اسرائیل نوشت: "وعده داده بودم که این امر روی خواهد داد و کشورهای دیگری نیز در راه خواهند بود".

رسانه های رژیم اسرائیل نوشتند که سفر نتانیاهو به چاد کوتاه ترین سفر خارجی او خواهد بود زیرا فقط چند ساعت طول خواهد کشید و در جریان آن مجموعه‌ای از توافقنامه های نظامی و اقتصادی بین دوطرف امضا خواهد شد.

شبکه دوازده رژیم اسرائیل پیش بینی کرد که "نتانیاهو به ادریس دبی رئیس جمهور چاد پیشنهاد خواهد کرد که به این کشور برای جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح تروریست نظیر داعش و القاعده به چاد از طریق مرزهای غربی با لیبی کمک کند".

این شبکه افزود: "توافق مثبتی در این مسئله انجام خواهد شد و اسرائیل عملا به حفاظت از مرزها و تقویت نیروهای چاد در آنجا کمک خواهد کرد".

برپایه این گزارش، برخی منابع نزدیک به نتانیاهو گفتند: پیش بینی می شود که در جریان این سفر از سرگیری روابط دیپلماتیک قطع شده بین دوطرف اعلام شود و علاوه بر آن، چاد حریم هوایی خود را به روی پروازهای هوایی اسرائیل به سمت آمریکای لاتین باز کند.

رئیس جمهور چاد نوامبر گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرد که اولین سفر یک رئیس جمهور چاد به سرزمین‌های اشغالی بعد از دهه ها قطع روابط از سال 1972 میلادی محسوب می‌شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس