صدور شناسنامه ایمنی برای 3 هزار و 200 ساختمان بالای 8 طبقه در تهران/ حادثه پلاسکو باید به یک فرصت تبدیل شود


صدور شناسنامه ایمنی برای 3 هزار و 200 ساختمان بالای 8 طبقه در تهران/ حادثه پلاسکو باید به یک فرصت تبدیل شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: باید از حادثه پلاسکو عبرت بگیریم و آن را به یک فرصت برای ارتقای ایمنی تبدیل کنیم.

صدور شناسنامه ایمنی برای 3 هزار و 200 ساختمان بالای 8 طبقه در تهران/ حادثه پلاسکو باید به یک فرصت تبدیل شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های برگزیده پلاسکو نو اظهار کرد: باید از حادثه پلاسکو عبرت بگیریم و آن را به یک فرصت برای ارتقای ایمنی تبدیل کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه پس از وقوع حادثه پلاسکو دستورالعمل ایمنی نوشته شد، افزود: در چند ساختمان مرتفع پایتخت نیز کار‌های مرمت و ایمنی برای مقابله با حریق انجام شد.

وی ادامه داد: ساختمان آلومینیوم و ساختمان‌های ساخته شده در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ که در برابر حریق ایمنی‌های لازم را نداشتند، با ابلاغ دستورالعمل ایمنی به ساختمان‌های ایمن تبدیل شدند.

گلپایگانی با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ ساختمان بالای ۸ طبقه شناسنامه ایمنی دریافت کردند تا برای این ساختمان‌ها یک نقشه عملیاتی آتش‌نشانی به وجود آید، بیان کرد: در صورت وقوع حریق، ارتباط سازمان آتش‌نشانی با این ساختمان‌ها به سرعت برقرار می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه باید یک شبکه مانیتورینگ برای اتصال سازمان آتش‌نشانی به ساختمان‌های بلند برقرار شود، تصریح کرد: ۳ هزار کارشناس سازمان نظام مهندسی و ۱۲۳ نفر از نیرو‌های دفاتر خدمات الکترونیک برای آشنایی و کنترل نقشه‌ها و الزامات حریق آموزش داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین کمیته ایمنی حریق در مناطق مختلف تهران تشکیل شد تا با دستور قضایی وارد عملیات‌های اجرایی و ایمنی محلات شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه آیین‌نامه مفصلی برای تمام ساختمان‌های پایتخت در ۶ جلد تنظیم شده است، اظهار کرد: حادثه پلاسکو باید به یک فرصت تبدیل شود.

گلپایگانی با بیان اینکه با هماهنگی و همکاری سازمان بنیاد مستضعفان طراحی ساختمان جدید پلاسکو در دو نوبت انجام شد، گفت: با برگزاری دو مسابقه و دریافت طرح‌های ساخت پلاسکوی نو اقدامات خوبی در شناسایی ایده‌های خلاق انجام شد و امروز هم این طرح‌ها به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز