ملکی: برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو آماده می‌شویم


ملکی: برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو آماده می‌شویم

مربی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام گفت: اولین اردوی تیم ملی آب‌های آرام برای مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو با حضور 8 ورزشکار برگزار می‌شود.

ملکی: برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو آماده می‌شویمبه گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ملکی سرمربی تیم ملی قایقرانی آب های آرام کشورمان در مورد ملی پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای کسب سهیمه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: مدتی پیش مسابقات آب های آرام قهرمانی کشور به میزبانی دریاچه آزادی برگزار شد و و نفرات برتر در ماده های تک نفره به شکل مستقیم به اردوی تیم ملی آب های آرام دعوت خواهند شد. یکسری از افراد با توجه به نتایج تیمی و سابقه ای که ورزشکار پیش از این داشته است در یک جمع بندی به ارد دعوت خواهند شد.

۲ هفته در تهران اردو خواهیم داشت و به مرور نفرات انتخابی را دعوت خواهیم کرد. از امروز یکشنبه ۳۰ دی اردویمان آغاز خواهد شد و ۸ نفر در این اردو حضور دارند.

او در مورد مسابقاتی که قایقرانان کشورمان می‌توانند در آن کسب سهمیه کنند گفت: ما در ۳ مسابقه می‌توانیم برای المپیک ۲۰۲۰ سهمیه کسب کنیم. اولین بازی‌های که در پیش داریم رقابت‌های جهانی است که در مرداد ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد. دومین رقابتی که ما توانبم در آن سهمیه بگیریم مسابقات قهرمانی آسیا پاتایا است که درابتدای سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. آخرین رقابتی که می‌توانیم در آن شرکت کنیم کاپ ۲ جهانی است که در آلمان برگزار خواهد شد و در خرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد بود.

ملکی در مورد ماده‌هایی که در آن می‌توانیم کسب سهمیه کنیم گفت: کایات تکنفره ۱۰۰۰ متر، کایاک ۲ نفره ۱۰۰۰ متر، کایاک ۴ نفره ۵۰۰ متر و کایاک تک نفره ۲۰۰ متر. در بخش کانو تک نفره ۱۰۰۰ و ۲ نفره ۱۰۰۰ متر برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنیم. اینکه چند سهمیه می‌توانیم کسب کنیم قابل پیش بینی نیست.

او در مورد شناختی که از ورزشکاران کشورمان دارد گفت: پیش از این من سرمربی تیم ملی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال بودم و نسبت به بیشتر ورزشکاران حاضر در این رشته شناخت مناسبی دارم. از امکانات و شرایط قایقرانی کشورمان مطلع هستم. باید اردوهایمان را آغاز کنیم و ببینیم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک چه عملکرد و حمایتی از ما خواهند کرد. تا زمانی که تمرینات را آغاز نکینم نمی‌توانیم پیش بینی کنیم چند سهمیه خواهیم گرفت. گواری و دهقانی در تلاش هستند تا شرایط را مدیریت کنند. امیدواریم زودتر رئیس فدراسیون مشخص شود تا فدراسیون به روند عادی خود ادامه دهد.

ملکی در مورد این موضوع که طبق گفته ورزشکاران قایقرانی این رشته در کشورمان نسبت به ۴ سال پیش افت کرده است گفت: من این حرف را تائید می‌کنم و شرایط اینگونه پیش رفته است. می‌توان گفت: بخشی از این افت تحت تاثیر مشکلات اقتصادی و همینطور مدیریتی بوده است. در خصوص چنین موضوعات نظر دادن سخت است.

او در مورد حمایت وزارت ورزش از فدراسیون قایقرانی گفت: وزارت ورزش نباید به این امید بماند که رئیس فدراسیون قایقرانی مشخص شود و بعد از آن حمایت هایش را صورت دهد. چون ما نهایتا ۷ ماه تا آغاز مسابقات کسب سهمیه المپیک زمان داریم و اگر بخواهیم منتظر رئیس فدراسیون جدید باشیم زمان را از دست خواهیم داد. از وزارت ورزش درخواست می‌کنم از سرپرست فدراسیون حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

حضور ۵ ایرانی درکمیته‌های تخصصی کنفدراسیون روئینگ آسیا

رئیس کمیته فنی فدراسیون قایقرانی: مربیان تیم‌های ملی روئینگ و آب‌های آرام مشخص شدند

ایران میزبان هجدهمین دوره مسابقات کاناپولو قهرمانی آسیا

انتهای پیام/

صحبت های ملکی در مورد اردوی تیم ملی آب های آرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه