ثبت نام 2000زنجانی در آزمون سراسری قرآن کریم


ثبت نام 2000زنجانی در آزمون سراسری قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت نام 2 هزار زنجانی در آزمون سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت نام 5 بهمن ماه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر جنتی در جمع خبرنگاران به فعالیت‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های اوقاف در حوزه قرآنی اهمیت راهبردی و کاربردی دارد و در برنامه‌های منظمی هر ساله از مفاهیم قرآنی استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه از اقدامات مهم و تاثیرگذار اوقاف در جامعه می‌توان به ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات برگزاری آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم است که این آزمون امسال در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل گروه حفظ با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با سه رشته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آزمون به صورت یکپارچه با همکاری اوقاف و امور خیریه، ارشاد و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای برگزار خواهد شد،تصریح کرد: ایجاد انگیزه و فراگیری قرآن و عترت، سنجش مدارس و موسسات قرآنی، استانداردسازی و جهت‌دهی قرآن، شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان و به روز رسانی اطلاعات حافظان قرآن کریم از اهداف ما در برگزاری این آزمون است.

جنتی با اشاره به اینکه شرکت در تمامی رشته های آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن آزاد است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت در این آزمون تا 5بهمن اقدام و یا با راهنمای با شماره تلفن 25293152 تماس بگیرند، گفت: طبق آمار تاکنون 2 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: علاوه بر این موضوع آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور 9 اسفند برگزار و از 11 تا 16 اسفند آزمون شفاهی برگزار خواهد شد.

وی همچنین به موقوفات جدید ثبت شده در استان زنجان در حوزه قرآن نیز اشاره کرد و گفت: امسال نیز وقف جدید در حوزه قرآنی تعداد ۷مورد به ثبت رسیده که ارزش آنها 15 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو