گلبانگ الله اکبر و نورافشانی؛ روز 22 بهمن


گلبانگ الله اکبر و نورافشانی؛ روز 22 بهمن

رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی: مراسم گلبانگ الله اکبر و نورافشانی امسال روز 22 بهمن برگزار می‌شود.

گلبانگ الله اکبر و نورافشانی؛ روز 22 بهمنبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، نصرت الله لطفی در جلسه هم اندیشی مدیران فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور که در محل دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، افزود: مراسم نورافشانی و همچنین گلبانگ الله اکبر که هر ساله شامگاه ۲۱ بهمن برگزار می‌شد، امسال به علت رعایت شئونات اهل بیت و شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله) ساعت ۷ صبح روز ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور همچنین در این جلسه به تشریح سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پرداخت وبا تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، فلسفه تشکیل سازمان‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در شهرداری‌ها را امری مبارک توصیف کرد و گفت: فعالیت شهرداری‌ها امروز تنها محدود به ارائه خدمات شهری و عمرانی نیست بلکه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال هستند و بهترین همکاری و تعامل بین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شهرداری‌های سراسر کشور صورت می‌گیرد و در واقع شهرداری‌ها عضو رسمی این نهاد مقدس در عرصه برگزاری مراسم و ایام الله انقلاب اسلامی هستند.

لطفی افزود: امسال با توجه به شرایط حساسی که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پیش رو داریم وظیفه خطیری برعهده ما نهاده شده است. امروز در یک جنگ ترکیبی پیچیده و عرصه دفاع مقدس قرار داریم که به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است چرا که دشمن در عرصه‌های نظامی کاملا مایوس شده است و به دنبال تحمیل جنگ اقتصادی و رسانه‌ای علیه نظام و ملت ایران است.

وی گفت: امسال نباید تنها به برنامه‌های سنتی و سنواتی ۳۹ سال گذشته اکتفا کنیم و باید همه امکانات، ابزار‌ها و فعالیت‌های تبلیغی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه تبیینی و با توجه به این رویکرد کلان صورت گیرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین رخداد نیمه قرن بیستم و یک پدیده جهانی بی نظیر خارج از اداره قدرت‌های شرق و غرب به پیروزی رسید و نگاه‌های جهانی را به خود معطوف کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی از همان سال‌های نخست پیروزی با انواع توطئه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی مواجه شد که هر یک از آن‌ها به تنهایی برای ساقط کردن یک نظام کافی بود، ولی به لطف خداوند و حضور مردم در صحنه همه این توطئه‌ها خنثی شد.

رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمن در یک جنگ نرم رسانه‌ای هوشمند و به ظاهر نامحسوس، عموم مردم را هدف قرار داده است و به دنبال ایجاد ناامیدی و کاهش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی است و ما رسالت داریم که امیدآفرین باشیم چرا که مهمترین مؤلفه قدرت در نظام اسلامی مردمی بودن آن است.

لطفی گفت: نخستین بار از صدر اسلام تاکنون یک حکومت اسلامی و حکومت الله به برکت حضرت امام خمینی (ره) در کشور ایران شکل گرفت و خدا را شاکریم که در زمان حیات ما تحقق یافت؛ بنابراین شایسته است بزرگداشت ۴۰ سالگی این نظام مقدس که دوران بلوغ، تکامل و نشاط را پیش رو دارد، به نحو مناسب و زیبنده برگزار شود.

آمریکا به دنبال کاهش نفوذ ایران در منطقه است
لطفی با اشاره به اینکه امروز آمریکا بر سر دوراهی است، افزود: آمریکا یا باید از قدرت اول دنیا بودن چشم پوشی و یا با مقاومت و نفوذ ایران مفابله کند به همین علت بدنبال شبهه افکنی، ناامیدی و ایجاد شکاف و فاصله میان مردم و مسئولان است که با هوشیاری مردم این اتفاق نخواهد افتاد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: امروز دشمن مایوس از همه توطئه‌های ۴۰ سال گذشته است و اذعان و اعتراف دارد که برای کدخدای دهکده جهانی بودن باید با نفوذ ایران و انقلاب اسلامی در منطقه مقابله کرد.

وی در عین حال، بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب را فرصتی برای روشنگری، آگاهی بخشی و تبیین کارنامه ۴۰ ساله نظام بیان کرد و افزود: باید این دستاورد‌ها را برای نسل جوان که دوران قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده اند تشریح کنیم.

تداوم برنامه‌های بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب در سال‌های آینده

لطفی در بخش دیگری از سخنانش یه ایام فاطمیه و تقارن آن با دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حرمت این ایام را باید رعایت کنیم و در عین حال جشن‌های انقلاب را با رعایت شئونات اسلامی برگزار کنیم.

وی ایام فاطمیه را یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: نباید از حفظ شئونات اسلامی غفلت کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور همچنین افزود: دشمن به دنبال تحریف و عادی جلوه دادن دستاورد‌های انقلاب است؛ این دستاورد‌ها با قبل از انقلاب قابل مقایسه نسیت و در شرایط جنگ و تحریم و فشار بدست آمده است.

لطفی گفت: این فعالیت‌ها و برنامه‌ها محدود به دهه فجر و امسال نیست و ماموریتی است که آغاز شده است و در سال‌های آینده نیز ادامه دارد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضاء برنامه‌های شاخص استان و همچنین انتظارات و پیشنهاد‌های خود پیرامون برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...