آیت الله فقیهی: روحانیت طوری زندگی نکنند که باعث دوری مردم از دین شود


آیت الله فقیهی: روحانیت طوری زندگی نکنند که باعث دوری مردم از دین شود

شفقنا- استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر روحانی و مسئولی در نظام جمهوری اسلامی اهل زندگی اشرافی باشد و به مردم بگوید ساده زیست باشید به اعتماد و دین مردم ضربه زده است. به گزارش خبرنگار شفقنا، آیت الله فقیهی امروز در درس اخلاق این هفته مدرسه گلپایگانی که با حضور طلاب و فضلای حوزه در قم برگزار شد، گفت: […]

آیت الله فقیهی: روحانیت طوری زندگی نکنند که باعث دوری مردم از دین شود

شفقنا- استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر روحانی و مسئولی در نظام جمهوری اسلامی اهل زندگی اشرافی باشد و به مردم بگوید ساده زیست باشید به اعتماد و دین مردم ضربه زده است.

به گزارش خبرنگار شفقنا، آیت الله فقیهی امروز در درس اخلاق این هفته مدرسه گلپایگانی که با حضور طلاب و فضلای حوزه در قم برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: «زمانی خواهد آمد که باطن مردم خبیث است و ظاهرشان مقدس است و در این زمان هر چه دعا می کنند، مستجاب نمی شود».

عضو جامعه مدرسین افزود: این مسئله باید خیلی مورد توجه روحانیت باشد که ظاهرشان با باطن فرقی نکند. نباید طوری باشد، که ظاهر مقدسی داشته باشند و در ظاهر حرفهای انقلابی و دم از ساده اندیشی بزنند ولی در باطن اعمالشان با انقلابی بودن و زندگیشان با ساده اندیشی سنخیت نداشته باشد.

او عنوان کرد: امروز که مردم در شرایط سخت معیشتی قرار دارند و حواسشان به همه چیز است، روحانیت باید از خود خیلی مواظبت کنند و طوری زندگی نکنند که جایگاه مردمی را از دست بدهند.

فقیهی اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمود:«این افرادی که ظاهر و باطنشان یکی نیست، در دین داریشان هم اهل ریا هستند».

او گفت: اگر انسان در زندگی اهل ریا باشد و ظاهر و باطن او در رفتار و عمل هیچ سنخیتی با هم نداشته باشد، بداند که زنگ خطری برای سقوط اخلاقی است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر انسان ظاهر و باطنش یکی نباشد، دست به هرکاری خواهد زد، رشوه خواهد گرفت، فساد خواهد کرد و در این موارد برای او فرقی نمی کند که نسبت به دین بی تفاوت باشد یا نباشد.

فقیهی گفت: روحانیت در این شرایط حساس باید خیلی از رفتار و عمل خود مواظبت کند تا گرفتار فساد و بی اخلاقی نشود.

او افزود: متأسفانه بعضی ظاهر خوب و مقدسی دارند ولی در باطن اهل هر نوع خلاف و فسادی هستند و در این رابطه هرچه بزرگان دین، رهبر انقلاب و مراجع سفارش می کنند متأسفانه کسی گوش نمی کند و کار خودشان را می کنند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر در جامعه فساد، اختلاس و بی دینی وجود دارد، به دلیل بی تفاوتی نسبت به دین و دوری از مسائل شرعی و الهی است.

او اظهار داشت: معتقدیم روحانیت نباید زندگی دوگانه داشته باشند و نباید طوری زندگی کنند که باعث دوری مردم از دین شود.

فقیهی گفت: اگر مردم به مسئولین اعتماد پیدا نکنند، اعتمادشان به دین و انقلاب از بین می رود. اگر رفتار و عمل روحانیت در ظاهر و باطن یکی نباشد، اعتماد مردم به دین از بین خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: رهبر انقلاب و مراجع و علمای گذشته اهل اسراف و اشرافی گری نبوده و نیستند و زندگی ساده ای داشتند حتی امام راحل، بنیانگذار کبیر انقلاب در خانه اجاره زندگی می کرد و همین مسئله باعث اعتماد مردم شد و جان خود را فدای دین کردند.

او گفت: اگر مسئول و روحانی اهل زندگی اشرافی باشد و به مردم بگوید ساده زیست باشید به اعتماد و دین مردم ضربه زده است.

فقیهی افزود: اگر شخصیتی مانند مرحوم صاحب کفایه مورد اعتماد بود چون زندگی ساده ای داشت، اهل ریا و تزویر نبود، با تقوا بود و به همین دلیل کتاب او یعنی «کفایه الاصول» سالها به عنوان متن درسی در حوزه های علمیه تدریس می شود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...