شایسته نیست برای کنار گذاشتن پیرسالاران به مجلس متوسل شویم


شایسته نیست برای کنار گذاشتن پیرسالاران به مجلس متوسل شویم

تهران-ایرنا- دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مردم به رغم انتقاد از قوای کشور پای انقلاب ایستاده اند، گفت: این در شرایطی است که در بسیاری از مواقع به جوانان پشت شده است. زیبنده انقلاب نیست که برای کنار گذاشتن پیرسالاران به مجلس متوسل شویم.

«صادق خرازی» شنبه شب در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» افزود: فارغ از تمام تعصبات سیاسی، مردم امروز در داخل کشور روی دیوار بیگانه امضا نمی کنند. امروز جوانان منتقد و افرادی که شعار بی عدالتی می دهند، از بیگانه طرفداری نمی کنند.
وی افزود: مردم 40 سال است پای انقلاب ایستاده اند و بیست ودوم بهمن خواهید دید مردم چگونه به خیابان ها خواهند آمد. آیا مردمی که به آن راهپیمایی می آیند از شرایط موجود راضی هستند؟ مردم منتقد سه قوه کشور هستند اما پای انقلاب ایستاده اند. این در شرایطی است که در بسیاری از مواقع به جوانان پشت شده است و این زیبنده انقلاب نیست که برای کنار گذاشتند پیر سالاران به مجلس متوسل شویم؟
خرازی با بیان اینکه نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب نشان فرهنگ انقلابی ما نیست ، افزود: واقعیت آن است که در کنار مشکلات، دستاوردهای مثبتی در امور مختلف علمی داشته ایم.
وی ادامه داد: در طول انتخابات شور و شوق انتخاباتی ایجاد می کنیم، بعد از انتخابات همین صدا و سیما پرونده شادی را می بندد. اگر به جوانی که توئیت می زند اجازه دهیم به صدا و سیما بیاید و حرف خود را بزند او نیز خط قرمز ها را رعایت خواهد کرد.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نباید در نقد بخش های مختلف کوتاهی کرد، اظهار داشت: زمانی به دلیل آمارهایی که در صدا و سیما ارائه دادم احضار شدم. نتیجه چنین نگاهی ، دیدگاه تنگ نظرانه دولتی بود که نقد رئیس آن دولت باعث دریافت احضاریه توسط منتقدان می شود.
خرازی تاکید کرد: اگر انقلاب اسلامی متعلق به مردم است باید درک کنیم مهمترین مولفه انقلاب اسلامی مردمداری است. با این که در بسیاری موارد قدم های بزرگی برداشته شده اما جا دارد در دهه آینده به سمت حل مشکلات مردم گام برداریم و از طرف دیگر باید اجازه دهیم مردم حرفشان را بزنند.

** مسئولان نماد انقلاب اسلامی نیستند
خرازی در ادامه سخنان با بیان اینکه مسئولان نماد انقلاب اسلامی نیستند و باید توسط مردم نقد شوند، گفت: حرف زدن های مردم و جوانان فضای اعتماد به نفس ایجاد می کند. مردم مشکلات متعدد اقتصادی دارند. اشرافیت و فساد مردم را منزجر کرده است.
وی با تاکید براینکه در دهه پنجم انقلاب باید اصلاح ساختار شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از اتفاقاتی که امروز در کشور ما رخ می دهد زیبنده انقلاب اسلامی نیست. باید در مسیر جامعه دگردیسی ایجاد کرد و این حق را به منتقدان داد تا حرف خود را آزادانه بیان کنند و بدانیم که نقد به معنای تخطئه نیست.

**آمریکایی ها تحلیل درستی از وضعیت ایران ندارند
خرازی با اشاره به توهم خودساخته غربی ها نسبت به ایران گفت: ترامپ و آمریکایی ها اعتقاد دارند که ایران در ماه های آینده به خاطر فشار تحریم ها دچار بحران می شود. این تحلیل ها ناشی از اطلاعات غلط و تصویر ناصحیح از لایه های جامعه ایران است. این تحلیل های اشتباه به این علت است که منفذ های اطلاعاتی آمریکایی ها، منافقین هستند.
وی تاکید کرد: آمریکایی ها در تمام این سالها در مورد ایران اشتباه کرده اند و ارزیابی آنها در طول این سالها از ایران اشتباه بوده است یکی از تحلیلگران آمریکایی در مورد ایران و وقایع زمان انقلاب می گوید؛ ما شرایط ایران را می دیدیم اما فهم اجتماعی از انقلاب مردم ایران نداشتیم.

**آمریکایی ها واقعیات اجتماعی ایران رانادیده گرفتند
خرازی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها نتوانستند انقلاب اسلامی پیش بینی کنند، گفت: آمریکایی ها به شکاف عمیق نسلی حاکمیت و مردم باور نداشتند. حمایت آمریکایی ها از شاه بدون در نظر گرفتن واقعیت های اجتماعی ایران بود. تحلیلگران آمریکایی نیز بعدها به این موضع اعتراف کردند. آنها نمی دانستند مردم ایران چه می خواهند و در نتیجه ایران را از دست دادند.
وی ادامه داد: آنها آرمان های ملت ایران را درک نمی کردند و تصور می کردند رژیم شاه می تواند مشکلات مردم ایران را حل کند. این پیچیدگی ها برای آمریکایی مشکلات عمیقی آفرید.

** آمریکایی ها در انتخابات اخیر 3 بر هیچ عراق را به ایران باختند
خرازی با اشاره اقدامات آمریکایی ها علیه ایران در تمام ابعاد سیاسی و اقتصادی در چهار دهه گذشته گفت: آمریکایی ها ایران را سرزمین امن خود می دانستند و هیچ گاه فکر نمی کردند همه اقشار فارغ از هر عقیده و باوری در انقلاب اسلامی حضور پیدا کنند. مردم ایران از نهضت تنباکو، مشروطه و نفت همواره خواستار آزادی عدالت و پیشرفت و دموکراسی بودند.
وی ادامه داد: آمریکایی ها هیچ گاه این مسائل را درک نکردند و چشمشان را روی این مسائل بستند و همواره می گویند در ایران دموکراسی نیست.
دبیر کل حزب ندای ایرانیان افزود: همه منطقه علیه آمریکایی ها هستند. آمریکایی ها در سوریه و عراق از داعش حمایت کردند. اما مردم این دو کشور با همکاری ایرانی ها داعش را شکست دادند و جالب آنکه آنها مدعی شکست داعش هستند. این مردم منطقه و ایرانی ها هستند که پیروز هستند. به طوری که جو بایدن معتقد است آمریکایی ها در انتخابات اخیر 3 بر هیچ عراق را به ایران باختند.

**نفوذ ایران تصمیم ساز است
خرازی با بیان اینکه اتفاقی در منطقه نیست که ایران در آن نقش نداشته باشد ، گفت: امروز ایران، ترکیه و روسیه نقش اصلی را در منطقه ایفا می کنند. ما یک متر نگاه غیرمنطقی به مرزهای دیگران نداریم. امروز در یمن تحلیل و حرف وزیر خارجه ایران نافذ ترین سخن در میان سخنان وزرای خارجه منطقه است.
وی ادامه داد: عرب ها در زمان مذاکرات به جان کری ایراد می گرفتند که متحد استراتژیک شما هستیم اما شما با ایرانی ها مذاکره می کنید، کری در جواب آنها می گوید؛ تمام کشورهای عربی جمع شوند یک قاسم سلیمانی نخواهید داشت.
دبیر کل حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: نفوذ ایران در منطقه عادی نیست و این نفوذ تصمیم ساز است. زمانی می خواستند ایران را نادیده بگیرند آیا توانستند ایران را نادیده بگیرند. امروز مخالفان ایران مشکل قطر را نمی توانند حل کنند.
سیام**3202**1553

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی