نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی


چادر مسافرتی امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم سفر گوشه‌ای از صندوق اتومبیل قرار گرفته و بنابراین اگر قصد خرید این وسیله را دارید به توصیه‌های ما توجه کنید تا چادری راحت و ایمن را برای سفرهای خود تهیه کنید و از راحتی داخل آن هنگام سفر با خانواده لذت ببرید.در زیر نکاتی در مورد […] نوشته نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی اولین بار در جاهای دیدنی...

چادر مسافرتی امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم سفر گوشه‌ای از صندوق اتومبیل قرار گرفته و بنابراین اگر قصد خرید این وسیله را دارید به توصیه‌های ما توجه کنید تا چادری راحت و ایمن را برای سفرهای خود تهیه کنید و از راحتی داخل آن هنگام سفر با خانواده لذت ببرید.در زیر نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی برای شما ذکر خواهیم کرد .

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

ظرفیت چادر

اگر قصد خرید چادری با ظرفیت ۵ نفر را دارید حتما چادری با ظرفیت ۶ نفر تهیه کنید چون وسایل همراه شما یقینا به اندازه یک نفر فضا نیاز دارند البته اگر به موضوع مهمان در این گونه سفرها زیاد توجه نکنیم. این فضای اضافه هیچ وقت بلااستفاده نخواهد ماند.به یاد داشته باشید که ظرفیت هر چادر نسبت به فضای کف آن در نظر گرفته می‌شود و برای خوابیدن هر نفر با کیسه خواب استاندارد در نظر گرفته شده و هرگز مثل اتاق خواب فضای اضافی نخواهید داشت.

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

حریم خصوصی اتاقها

بسیاری از چادرها با دیواره‌های نازکی به باریکی یک برگ کاغذ از هم جدا شده‌اند بنابراین برای حفظ حریم خصوصی خانواده همیشه سعی کنید به ضخامت این دیواره‌ها توجه کافی داشته باشید، این مساله یعنی حفظ حریم خصوصی شما هنگام سفرهای گروهی یا استفاده از کمپ‌های عمومی واقعا برای شما بسیار پراهمیت خواهد بود و شاید گاهی هم دردسرساز باشد. به هر حال قبل از انتخاب چادر سفر خودتان از فروشنده بخواهید تا نمونه‌ای باز شده از آن مدل را به شما نشان دهد تا از ضخامت دیواره‌های آن کاملا مطمئن شوید. بهترین راه برای این کار استفاده از یک چراغ قوه است چون این مشکل یعنی نازک بودن دیواره چادر‌ها همیشه هنگام غروب و شب نمایان می‌شود.

سهولت نصب

بیشتر چادرهای مسافرتی خانوادگی دارای لوازم جانبی زیادی مثل میز، صندلی و بخصوص میله‌های نگهدارنده چادر هستند، اما استفاده از این وسایل نیازمند تمرکز یا دانستن قوانین خاصی نیست. با این امتیاز هرچه نصب چادر ساده‌تر باشد شرایط بهتری برای شما فراهم خواهد شد.

وسایل جانبی و میله‌های نگهدارنده

میله‌ها و لوازم جانبی چادرها اصلی‌ترین اجزای آن هستند، بنابراین استقامت این وسایل و طول عمر آنها باعث بهبود کیفیت چادر می‌شود. پس هنگامی که برای خرید چادر سفری به فروشگاه رفته‌اید ابتدا به لوازم جانبی و خدمات پس از فروش این وسیله توجه کنید تا اگر یکی از این وسیله‌ها، میله‌ها و بست‌ها خسارت دید بتوانید به سادگی آن را تعویض یا تعمیر کنید. این امتیاز باعث می‌شود که در صورت بروز خسارت برای این وسایل چادر خود را به انباری منزل تحویل ندهید و به دنبال پس‌انداز کردن جهت خرید چادری جدید نباشید.

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

ارتفاع چادر

به خاطر داشته باشید که تفاوت بسیار زیادی بین چادرهای خانوادگی برای سفرهای تفریحی تابستانی شما و چادرهای حرفه‌ای برای کوهنوردی یا دیگر مصارف وجود دارد که یکی از آنها ارتفاع داخل این چادرهاست. در واقع چادرهای خانوادگی خانه‌ای کوچک و سیار هستند که وظیفه حفظ خانواده در یک سفر تابستانی بر عهده آنهاست و نیاز به امکانات ویژه‌ای در این نوع چادرها نیست. بنابراین ایستادن راحت شما هنگام راه رفتن در این فضا یا داخل چادر از مزیت‌های این نوع چادر برای شما و خانواده شماست پس همیشه هنگام خرید سعی کنید چادرهایی که حداقل ۱۷۰ سانتی‌متر ارتفاع دارند، انتخاب کنید چون این ارتفاع در واقع حد معمول برای ایستادن است البته اگر شما جزو بلندقدها نیستید.

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

وزن چادر همراه لوازم جانبی

این چادرها همیشه وسایل جانبی زیادی دارند که باعث اضافه وزن چادر می‌شوند. این وزن اضافه هنگام راهپیمایی‌های طولانی تا رسیدن به محل کمپ برای شما واقعا دردسرساز خواهد بود. به یاد داشته باشید که همیشه اتومبیل شما تا نزدیک کمپ نمی‌رسد بنابراین لازم است علاوه بر کوله‌پشتی، دیگر وسایل چادر را نیز حمل کنید.

با کمی دوراندیشی هنگام خرید چادر مورد نیازتان به وزن خالص آن کاملا توجه داشته باشید. معمولا وزن خالص چادر روی بسته‌بندی آن چاپ شده که با توجه به آن می‌توانید از دردسر بزرگی در آینده جلوگیری کنید، چون گاهی وزن چادر باعث انصراف شما از ادامه سفر می‌شود.

اندازه بسته چادر هنگام جمع شدن کامل

فضای داخل صندوق عقب اتومبیل یا باربند آن همیشه جای نگرانی شما هنگام سفرهای خانوادگی بوده و هست چون در این گونه سفرها که قصد استفاده از چادر را دارید مجبورید مقداری از فضای داخل صندوق یا باربند اتومبیل را به چادر سفر خودتان اختصاص دهید، بنابراین باید متناسب‌ترین چادر را هنگام خرید انتخاب کنید تا در آن دچار مشکل کمبود جا نشوید، اما چادرهای امروزی کمتر این مشکل را برای صاحبانشان ایجاد می‌کنند.

فضای داخل اتاق‌ها

وقتی قصد خرید چادر سفری را دارید، شاید هرگز به این موضوع توجه نکرده باشید، اما این موضوع یعنی کمبود فضای داخلی اتاق‌های چادر هنگام سفرهای تفریحی گاهی باعث سردرگمی شما خواهد شد. به طور کلی همه ما از کمبود فضا در منزل یا اتاق کارمان ناراحت می‌شویم، اما چون امکانات رفاهی مناسب دیگری در اختیار ماست این مشکل زیاد برایمان دردسرساز نخواهد شد. ولی هنگام سفر این اشکال کوچک دردسر بزرگی را به همراه خواهد داشت چون امکانات رفاهی مناسبی مثل منزل در اختیار ما نیست بنابراین وقتی قصد انتخاب چادر را دارید به فضای داخلی و امکانات جانبی آن که قرار است آسایش شما را فراهم کنند توجه کامل داشته باشید، پس هرگز در خرید چادر مسافرتی خود عجله نکنید و حسابی این موارد را مدنظر قرار دهید.

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

پنجره‌ها

تعداد و اندازه پنجره‌های چادرهای سفری یکی از مهم‌ترین امتیازات چادرهای خانوادگی است. بنابراین به تعداد و اندازه این قسمت از چادر سفری خودتان توجه ویژه داشته باشید، تا هم نور کافی و هم تهویه مناسب هوای چادر، موجبات آسایش شما را فراهم می‌کند. البته اساسی‌ترین نکته برای این پنجره‌ها این است که حتما محافظ ورود حشرات قابل تعویض روی آنها نصب شده باشد.

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

جنس چادر

آخرین و اساسی‌ترین گزینه برای انتخاب مناسب‌ترین چادر، جنس مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن برای شماست چون همان طور که می‌دانید اگرچه بیشتر این چادرها از نوعی پولیمر (مواد پلاستیکی) تولید شده‌اند ولی میزان تراکم و کشش بین مولکولی این مواد متفاوت است که باعث تفاوت مورد مصرف این چادرها می‌شود.

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

انواع چادر مسافرتی

انتخاب نامناسب چادر سفر می تواند طبیعت گردی شما را با دردسرهای مختلفی همراه کند که حداقل آن برگشتن از سفر و یا مراجعه به یک مسافرخانه ارزان قیمت و بی کیفیت با کوله باری از خاطرات بد است! اما در عوض اگر کمی وقت صرف مطالعه انواع، کیفیت و قابلیت‌های مختلف چادر کنید می توانید در شرایط حساس و در یک شب بارانی و سرد از این که چنین چادر مقاوم و مطلوبی دارید به خود ببالید!

برای انتخاب چادر مناسب باید بدانید که چادرهای مسافرتی از نظر شکل ظاهری چند نوع هستند:

۱- چادرهای چارچوب دار (Frame Tent):
این نوع چادر بهترین و بیشترین فضا و سقف آزاد جهت ایستادن را دارد. فضای خواب، آشپزی و نشستن در آن از هم جدا هستند. قاب یا چارچوب در این چادر از جنس استیل است. لایه محافظ شرایط بد جوی در این چادر از جنس کتان یا الیاف مصنوعی است.

۲- چادر گرده ماهى(Ridge Tent):
چادری مثلثی، با یک تیر افقی در طول چادر که توسط دو تیرک عمودی در ابتدا و انتهای چادر حمایت می شود. این چادر بسیار مقاوم بوده و سقف آزاد آن هم مناسب است. تنها عیب آن در قسمت پهلوهای غیر مستحکم آن است. جهت استقامت بیشتر در باد این چادر بوسیله طنابهای مخصوص چادر به زمین محکم می شوند.

۳- چادر گنبدی(Dome Tent):
همانطور که از اسم آن بر می‌آید این نوع چادر به شکل گنبدی است. برپا کردن آن بسیار آسان است و با عبور تیرک های قابل انعطاف و سبک از داخل آستین چادر آماده می شود. تیرک‌ها در بالای چادر با هم تقاطع غیر متصل دارند. تیرکها از جنس پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه یا آلیاژ همبسته است. این نوع چادر قابل حمل و اندازه آن نیز متغیر بوده حتی سایزهای مناسب تعداد نسبتا زیاد افراد را نیز در خود جای می دهد. این چادر به علت قیمت مناسب، راحتی حمل، سبک بودن و … پرفروش ترین نوع چادر است. توجه داشته باشید که هرچه ارتفاع گنبد بیشتر باشد آسیب پذیری آن در برابر باد بیشتر است.

نکاتی در مورد خرید چادر مسافرتی

۴- چادر ژئودزیک (Geodesic Tent):
این چادر شبیه چادر گنبدی است اما در آن آرایش تیرک ها متفاوت است که موجب مقاومت بیشتر چادر در برابر وزش باد می شود. تیرکهای انعطاف پذیر از جهات مختلف چادر عبور کرده و بدنه چادر را بصورت صاف و کشیده نگاه می دارد.

۵- چادر گردشی (Touring Tent):
در این چادر تیرک ها و گنبد به صورت کشیده است. جنس چادر از نایلون و پلی استر و ندرتاً از کتان است و معمولا پنجره دارند. این چادر ها دارای قسمت دالان مانند خارجی جهت استفاده از سایه بان و انجام آشپزی هستند.

۶- چادر رو در رو(VIS-A-VIS Tent):
در این نوع چادر معمولا دو فضای مخصوص استراحت و خواب در دو طرف محوطه وسط یا نشیمن قرار دارد. قسمت وسط و یا اصلی می تواند به صورت گنبدی و یا گرده ماهی باشد.

۷- چادر تونلی یا حلقه ای (Hoop Tent):
چادر های حلقه ای و تونلی بسیار به هم شبیه هستند در این چادر ها معمولا یک یا چند تیرک به صورت حلقه ای در عرض چادر عبور می‌کند. وجود تیرک‌های دایره ای موجب می شود تا دیواره چادر به شکل تونل درآمده و فضای داخل آن نسبت به بسیاری از انواع چادر بیشتر باشد. این چادر معمولا بسیار مقاوم و سبک و مورد علاقه کوهنوردان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس