قدیری ابیانه: ایران به قطب جهان اسلام تبدیل شده است


قدیری ابیانه: ایران به قطب جهان اسلام تبدیل شده است

قدیری ابیانه گفت: سیاست خارجی کشورمان در چهل سال گذشته موجب شده تا ایران به قطب جهان اسلام تبدیل شود.

«حسن قدیری ابیانه» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی راجع به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال گفت: تعیین سیاست های کلان کشور با مقام معظم رهبری است و شامل سیاست های کلان خارجی می شود و دولت ها و دستگاه های دیپلماسی می بایست مطابق با آن عمل کنند.

دیپلمات سابق کشورمان بیان کرد: هرچند در مواقعی برخی به این سیاست ها عمل نکرده اند اما نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در نزد سایر ملل افزایش یافته است.

قدیری ابیانه افزود: موقعیت جمهوری اسلامی ایران در این سال ها بهبود یافته است که این دستاوردها صرفا نتیجه دستگاه سیاست خارجی و وزارت خارجه نبوده بلکه عملکرد کلی نظام از جمله سپاه قدس در عراق و سوریه زمینه های موفقیت در عرصه های سیاست خارجی در منطقه را فراهم آورده است.

وی اظهار داشت: ایران هم اکنون به اذعان دوست و دشمن به یک قدرت منطقه ای و حتی فرا منطقه ای تبدیل شده است و بسیار قدرتمند تر از چهل سال گذشته فعالیت می کند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا یادآور شد: ایران در حالی به قدرت منطقه تبدیل شده که آمریکا و غرب ضعیف تر از چهل سال گذشته هستند. همچنین اسرائیل رو به اضمحلال است و تار وپود حکومت های دست نشانده و مرتجع در منطقه ما سست و ضعیف شده است.

قدیری ابیانه در پایان تاکید کرد: سیر حرکت جهان در چهل سال گذشته عبور از جهان تک قطبی به چند قطبی بوده است و در این میان استراتژی ایران چنان موفق بوده که جمهوری اسلامی را به قطب بزرگ اسلامی تبدیل کرده است./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!