فرمانده قرارگاه مردمیاری و بازسازی سوریه گفت: قرارگاه بازسازی سوریه امنیت سرمایه گذاری و جانی سرمایه گذاران در سوریه را تامین می کند و فعالان اقتصادی نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رحیم نوعی اقدم در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در سوریه هدف از سفر به استان اصفهان را بررسی توانمندهای و ظرفیت های این استان برای سرمایه گذاری و تجارت با سوریه عنوان کرد و گفت: قرارگاه بازسازی سوریه امنیت سرمایه گذاری و جانی سرمایه گذاران در سوریه را تامین می کند و فعالان اقتصادی نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی خواستار معرفی توانمندی شرکت های استان اصفهان با هدف سرمایه گذاری در زیرساخت های سوریه شد و گفت:این شرکتها چنانچه در اولویت های معرفی شده دولت سوریه باشد می توانند به صورت انفرادی یا گروهی یا سهام مشترک با شرکت های سوریه در این کشور فعالیت کنند.

فرمانده قرارگاه مردمیاری و بازسازی سوریه یکی از مزیت های سرمایه گذاری در سوریه حضور در بازارهای کشورهای همسایه برشمرد و گفت:محصولات تولید شده در سوریه می تواند در کشورهای عراق و لبنان به فروش برسد.

نوعی اقدم تاکید کرد:در فرایند بازسازی سوریه از ظرفیت تمام استان های کشور استفاده می شود و برای سامان دهی حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کانال ارتباطی بین سوریه و ایران تعریف شده است که کلیه مراودات بانکی وکالایی از این طریق انجام می شود.

اتاق بازرگانی اصفهان بستر هم افزایی شرکت های استان اصفهان برای حضور در بازار سوریه را فراهم می کند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت:سوریه پس از جنگ فرصت بدیلی برای تولیدکنندگان ،بازرگانان و پیمانکاران استان اصفهان است که در فرایند بازسازی این کشور نقش ایفا کنند.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به ظرفیت های استان اصفهان در صنعت ساختمان گفت:استان اصفهان با 9 هزار واحد صنعتی در زمینه های مختلف از جمله پیمانکاری ساختمان تا تولید مصالح و لوازمات ساختمانی می تواند نیازهای این کشور را در دوران پساجنگ تامین کند.

رییس خانه صنعت ومعدن و تجارت ایران با اشاره به سفر هیات تجاری استان اصفهان به سوریه و مذاکره تجاری با نخست وزیر و فعالان اقتصاد سوریه گفت:طی این سفر فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در سوریه بویژه در موضوع فروشگاه زنجیره ای الاستهلاک بررسی شد و مقرر شد که از ظرفیت های استان اصفهان برای تامین کالای این فروشگاه استفاده شود.

سهل آبادی بزرگترین چالش پیش روی تجارت استان اصفهان و سوریه انتقال بین بانکی برشمرد و گفت: خرید بلند مدت و پرداخت وجه کالا پس از فروش در بازارهای داخلی سوریه از شروط بازرگانان سوری است .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای برگزاری نشست های بررسی توانمندیهای استان اصفهان برای حضور در بازار سوریه خبر داد و گفت:شرکت های تولیدی و خدماتی استان می توانند توانمندی های خود را برای حضور در این بازار به اتاق بازرگانی اطلاع دهند.