اخذ جریمه کسری پارکینگ از سوی شهرداری ها عامل موثر افزایش ترافیک


اخذ جریمه کسری پارکینگ از سوی شهرداری ها عامل موثر افزایش ترافیک

عصر خودرو- رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس اقدام نادرست شهرداری ها در اخذ جریمه کسری پارکینگ را عامل موثر کمبود پارکینگ در کلانشهرها و به تبع آن افزایش ترافیک دانست.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، مهرداد لاهوتی از کمبود پارکینگ در کلانشهرها به ویژه تهران انتقاد کرد و با بیان اینکه پایتخت به پارکینگ ثابت خودروها تبدیل شده، گفت: متاسفانه شهرداری ها با سهل انگاری برای جریمه کسری پارکینگ مبالغی اخذ می کنند که این اقدام نادرستی بوده و منجر به کمبود پارکینگ و افزایش ترافیک می شود.

در ژاپن به کسی که پارکینگ ندارد اجازه خرید خودرو داده نمی‌شود

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ژاپن به کسی که پارکینگ ندارد اجازه خرید خودرو داده نمی‌شود، افزود: در این کشور فرد حداقل باید یک پارکینگ در منزل یا جای عمومی داشته باشد تا اجازه خرید خودرو به وی داده شود اما متأسفانه در ایران شهرداری ها به دلیل کمبود منابع درآمدی جریمه کسری پارکینگ را اخذ می کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه نیازمند اقدام فرهنگی مناسب هستیم در واقع مسئله پارکینگ اقتصادی است و چون اقدام فرهنگی در این زمینه صورت نگرفته سرمایه‌گذاری در بحث پارکینگ به خوبی انجام نشده و در این رابطه نیاز است شهرداری می‌تواند این خلاء را جبران کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بر اساس قانون در مواردی که کسری پارکینگ وجود دارد و شهرداری ها مبالغی را به عنوان جریمه اخذ می کنند نباید این مبالغ را در مسیرهای دیگر هزینه کنند بلکه باید آن را در جهت تعبیه پارکینگ هزینه کند بنابراین در واقع شهرداری ها با اخذ جریمه پول ایجاد و تعبیه پارکینگ را دریافت می کنند از سویی شهرداری ها می توانند با مشارکت بخش خصوصی مشکل کمبود پارکینگ در کلانشهرها را حل کند.

لاهوتی کمبود حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را عاملی موثر در افزایش استفاده از خودروهای شخصی، ترافیک و نزاع های خیابانی دانست و گفت: کمبود حمل ونقل عمومی تشدید بی نظمی و ترافیک را به دنبال داشته است.

ضرورت افزودن سالانه 5 درصد به ظرفیت حمل ونقل عمومی بر اساس قانون

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت افزودن سالانه 5 درصد به ظرفیت حمل ونقل عمومی بر اساس قانون تاکید کرد و گفت: دولت بر اساس برنامه چهارم توسعه موظف بود با تنظیم سیاست های بخش حمل ونقل همگانی شهری از ابتدای سال 91 در مجموع 75 درصد سفرهای درون شهری را پوشش دهد اما متاسفانه تنها 40 درصد از این مهم تحقق یافت که در این رابطه نیاز است دولت تلاش موثری برای افزایش سهم حمل ونقل عمومی به 75 درصد داشته باشد.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، افزود: برای دستیابی به 75 درصد پیش بینی شده نیازمند تامین منابع و تخصیص اعتبارات و همکاری دولت با شهرداری ها هستیم.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها