همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟


همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یک‌هشتم جمعیت ایران را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری فارس: جمشید تقی‌زاده ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان سنندج در پارک آی‌تی این شهر، اظهار داشت: خانه امید سنندج پنجاهمین خانه امید کشور است که امروز در سنندج کلنگ‌زنی شد که امیدوارم طی ۱۸ ماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وعده داد: بعد از اتمام اولین خانه امید در سنندج دومین خانه را در این شهر احداث کند تا بازنشستگان در دو نقطه شرق و غرب سنندج از این امکان برخوردار شوند.

تقی‌زاده همه خانه‌های امید در دیگر استان‌های کشور در پارک‌ها احداث شده است تا بازنشستگان عزیز هم از امکانات پارک‌ها و هم از خود مجموعه خانه امید بهره‌مند می‌شوند.

وی بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ تاکید کرد و گفت: بازنشستگان حق دارند در آستانه پیری و میان‌سالی از حقوقی برابر با شاغلین برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با ذکر اینکه در خانه امید، بازنشستگان برنامه‌های آموزشی و تفریحی را کنار هم تجربه می‌کنند و ما تمام اختیارات این خانه را به مسؤولین کانون‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: حدود یک هشتم جمعیت کشور را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

تقی‌زاده خطاب به استاندار کردستان اعلام کرد: اگر شورای شهر و شهرداری در این خصوص نسبت به صدور پروانه اقدام کنند و شما پیمانکار کارآمد معرفی کنید ما هم سریع به اجرای این پروژه می‌پردازیم و قول می‌دهم که طی ۱۸ ماه تحویل بازنشستگان فهیم سنندج داده شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان، ولی نعمتان ما هستند و دغدغه دولت و مجلس نیز رضایت ملت و بازنشستگان است.

تقی‌زاده از تسهیلات ویژه به بازنشستگان خبر داد و گفت: از سال جاری تاکنون قریب به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشور وام پنج میلیون تومانی دریافت کرده‌اند و حدود ۲۵۰ هزار نفر به سفر‌های ویژه از طریق این صندوق عازم شده‌اند.

تقی‌زاده با اعلام اینکه ما سهم ویژه برای اخذ وام و رفتن به سفر از طریق کانون‌های بازنشستگی به استان کردستان اختصاص می‌دهیم ادامه داد: در این خصوص طی هفته آینده اطلاع‌رسانی کامل صورت می‌گیرد.

وی به رسیدگی امور درمان و بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و افزود: حدود سه‌چهارم بیماری‌ها در دوران پیری و بالای ۶۰ سالگی اتفاق می‌افتد لذا در این خصوص قرارداد ویژه‌ای با بیمه تکمیلی بازنشستگان تنظیم کرده‌ایم که هزینه‌ها تا ۷۲ ساعت به حساب بازنشستگان واریز شود.

وی اعلام کرد: برای استخدام فرزندان بازنشستگان سایتی برای استخدام در ۲۰۰ شرکت صندوق ایجاد شده است که اولویت به فرزندان این عزیزان طبق شرایط تحصیلی و رشته مورد نیاز داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشور ۳۲ هزار میلیارد تومان نیازمند هستیم، تصریح کرد: دولت برای محقق شدن این امر تا حد توان تلاش کرده است.
وی خطاب به نمایندگان استان کردستان اظهار کرد: ۹۵ و نیم درصد بازنشستگان استان کردستان کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند لذا اگر همسان‌سازی حقوق انجام نشود این قشر گرانقدر ما را نمی‌بخشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن