نیسان روگ 2018 ؛ اولین خودروی مجهز به ProPilot


نیسان روگ در نسخه هیبریدی از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بهره می‌برد که با این موتور می‌تواند قدرتی برابر با 176 اسب بخار تولید کند.

نیسان روگ 2018 ؛ اولین خودروی مجهز به ProPilotنیسان در سراسر دنیا شرکتی شناخته می‌شود که خودروهایی باکیفیت ، با تکنولوژی‌های جدید و نوآورانه به مخاطبان ارائه می‌کند. یعنی در هر محصولی که از این شرکت خودروسازی نیسان مشاهده می‌کنیم باید منتظر دیدن ویژگی‌ها و آپشن هایی جدید و نوآورانه باشیم. ایمنی، کیفیت، نوآوری و خلاقیت و هماهنگی با تکنولوژی‌های روز دنیا و رعایت استانداردهای صنعت خودروسازی برند نیسان را به یکی از محبوب‌ترین برندهای خودرو در جهان تبدیل کرده است.

یکی از این محصولات که توانسته است گوی سبقت را از رقبای خود برباید نیسان روگ (Nissan Rogue) است. این خودرو در بازه‌ای از سال 2017 توانسته است بالاتر از ماشین‌هایی همچون تویوتا راو4، جیپ گرند، هوندا CR-V ، فورد اسکیپ و... به عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا شناخته شود. فروش نیسان روگ در کشور آمریکا در نیمه اول سال 2017 چیزی در حدود 195 هزار و 686 دستگاه بوده است.

نیسان روگ 2018 ؛ اولین خودروی مجهز به ProPilot

البته رقم مذکور فقط مختص به نیسان روگ نبوده است و شرکت نیسان مدل اسپورت (Rogue Sport)این ماشین را با تغییراتی ارائه کرده است و هر دو مدل توانستند به فروش و موفقیت قابل‌توجهی دست پیدا کنند.

نیسان اعلام کرده است که روگ ( 2018 ) اولین خودرویی است که از سیستم کمک راننده‌ای (ProPilot) استفاده می‌کند.

سیستم ProPilot از طریق دکمه‌ای که در سمت راست فرمان قرار دارد فعال می‌شود پس از فعال کردن آن بایستی کروز کنترل نیز روشن شود. عملکرد این سیستم به‌گونه‌ای است که با استفاده از یک دوربین نمای جلو و یک رادار و یک سری از سنسورهای مخصوص مشخصات و علائم راهنمایی و رانندگی را شناسایی کرده و متناسب با آن کنترل ماشین را بر عهده می‌گیرد. ProPilot می‌تواند کارهایی نظیر هدایت کردن خودرو، حرکت بین خطوط، کاهش و افزایش سرعت، توقف کامل و ... را با شناسایی علائم انجام دهد. نکته مهم و قابل‌توجه این است که درصورتی‌که علائم قابل‌شناسایی نبوده یا چیزی مانع از کار کردن صحیح سنسورها و دوربین‌ها شود این سیستم به‌طور خودکار غیرفعال خواهد شد.

نیسان روگ 2018 - که در دسته خودروهای شاسی‌بلند کامپکت قرار می‌گیرد - دارای موتوری 2500 سی‌سی چهار سیلندر است که می‌تواند خروجی 270 اسب بخار را تولید و به چرخ‌ها منتقل کند. در یک مدل از نیسان روگ قدرت فقط به چرخ‌های جلو منتقل‌شده و در مدل دیگر قدرت به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد.

نیسان روگ در نسخه هیبریدی از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بهره می‌برد که با این موتور می‌تواند قدرتی برابر با 176 اسب بخار تولید کند. مصرف سوخت در مدل هیبریدی بین 6.5 تا 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر است که این تفاوت نیز به دلیل شرایط مختلف رانندگی و نحوه انتقال قدرت به چرخ‌ها است.

مدل اسپورت روگ تقریباً تمام مشخصات و ویژگی‌های مدل ساده را داراست و تفاوت در کاهش ابعاد خودرو است. البته قیمت روگ اسپورت مقداری از روگ معمولی و ساده کمتر است تا جوانان راحت‌تر بتوانند از پس خرید آن برآیند.

نیسان روگ 2018 ؛ اولین خودروی مجهز به ProPilot

در کنار ویژگی‌های فنی، کنترلی و ایمنی می‌توان به کابین شیک، مجلل و جادار، صندلی‌های راحت، مصرف سوخت مناسب و اقتصادی، پشتیبانی از قابلیت‌های اندروید اتو و اپل کارپلی ، سیستم ضد سرقت، سیستم صوتی با 6 بلندگو و ... به عنوان دیگر مزیت‌ها و ویژگی‌های این خودرو اشاره کرد.

جای خالی این خودرو در کشورمان ایران احساس می شود. حتی این خودرو هنوز در مناطق آزاد ایران نیز تردد ندارد. همانطورکه ذکر شد این خودرو در دو مدل دوچرخ محرک و چهار چرخ محرک تولید میشود. خرید نیسان روگ مدل دوچرخ محرک با آپشن هایی نظیر پروپایلوت و ... در آمریکا چیزی حدود 32 هزار دلار و مدل چهار چرخ محرک آن نیز حدودا 34 هزار دلار قیمت دارد.

اراده جدی در خصوص واردکردن این خودرو به کشور دیده نمی شود و با توجه به شرایط تحریمی خاصی که بر کشور حاکم است، بعید به نظر می رسد که در سال 2019 نیز شاهد حضور این خودرو در کشور باشیم.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید