ویژه برنامه‌‎های ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی تشریح شد


ویژه برنامه‌‎های ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی تشریح شد

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های تبلیغی، مذهبی و فرهنگی حرم مطهر رضوی را در ایام فاطمیه تشریح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) به روایت ۷۵ روز اظهار کرد: حقیقت و ارزش وجودی حضرت زهرا(س) را کسی جز خدای متعالی و اولیای خاص او نمی‌دانند، اما با این همه مگر نه این است که خاندان نبوت، هادیان خلقتند و زندگی و کلامشان حجت و الگوی مردمان است، پس شناخت و بهره‌ گرفتن از هدایت آنان در حد امکان وظیفه‌ای است که در عصر حاضر سخت به انجام آن نیازمندیم.

وی با اشاره به این که به مناسبت ایام فاطمیه برنامه‌‏های متعددی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: در این ایام روزانه برنامه‌های مدیحه‌سرایی، روضه‌خوانی، قرائت ادعیه و سخنرانی تبلیغی و مذهبی برای عموم زائران و مجاوران در اماکن متبرکه‌ حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی رواق‌های «امام خمینی(ره)»، «حضرت معصومه(س)»، «دارالحجه»، «رواق حضرت زهرا(س)» و «شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد» را محل‌هایی عنوان کرد که ویژه برنامه‌های سخنرانی حرم مطهر در ایام فاطمیه در آن برگزار می‌شود.

حسینی اظهار کرد: آیت الله سید احمد علم‌الهدی و کاظم صدیقی و حجج‌اسلام والمسلمین مقری، محمد رجایی خراسانی، رفیعی، جعفر اسلامی‌فر و سیدقاسم یعقوبی سخنرانانی هستند که با موضوعات تحلیل سیره تربیتی حضرت زهرا(س)، انقلاب فاطمی ولایت فاطمی، ولایت‌مداری در سیره فاطمه زهرا(س)، امام زمان(عج) در کلام حضرت زهرا(س) و سیره اجتماعی حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند. ویژه برنامه‌های دهه فاطمیه به روایت ۷۵روز از امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز می‌شود و تا پایان هفته ادامه دارد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یکشنبه ۳۰ دی‎ماه ساعت ۹:۳۰ ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم الهدی همراه خواهد بود که در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسینی ابراز کرد: ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) نیز از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در این ایام در اماکن متبرکه رضوی مراسم عزاداری و مداحی برپا خواهد شد و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) چون مهدی سروری، حمید اکبری، صادق خالق‎پور، جواد مشکی‌باف، حمید اکبری، علی خوشچهره، جعفرملائکه، به مرثیه‌سرایی خواهند پرداخت.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن