دمکرات ها با هدیه ای مشروط به مصاف ترامپ می روند


دمکرات ها با هدیه ای مشروط به مصاف ترامپ می روند

تهران- ایرنا- دمکرات های کنگره آمریکا قصد دارند با بسته یک میلیارد دلاری مشروط برای امنیت مرزی، ترامپ را برای پایان دادن به تعطیلی دولت این کشور تحت فشار بگذارند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا به امید رسیدن به توافق با دولت این کشور قصد دارند لایحه ای یک میلیارد دلاری برای امنیت مرزی را این هفته به رای بگذارند.
در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 5.7 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیواری در مرز این کشور با مکزیک درخواست کرده، دمکرات های کنگره تنها با 1.3 میلیارد دلار موافق هستند.
ترامپ اعلام کرد که هیچ لایحه ای را که بودجه مورد درخواست وی را تامین نکند، امضا نمی کند و این امر سبب شد همه لوایحی که دمکرات ها تهیه کرده بودند، در سنا توسط اکثریت جمهوریخواه رد شود.
لایحه جدید دمکرات ها که دهمین طرح آن ها در این زمینه است نیز با وجود افزایش یک میلیاد دلار به بودجه پیشین، قرار نیست این بودجه را طبق خواسته ترامپ در اختیار وی بگذارد.
این لایحه تاکید می کند که این بودجه نه برای ساخت دیوار بلکه برای دیگر اقدامات امنیتی در مرز آمریکا با مکزیک باید مصرف شود چرا که دمکرات ها این اقدامات را مهمتر از دیوار می دانند.
خبر این برنامه دمکرات ها در حالی توسط سی ان ان رسانه ای می شود که ترامپ تا ساعاتی دیگر قرار است در یک سخنرانی پیشنهادی به دمکرات ها بدهد.
مقام های آگاه در دولت ترامپ گفته اند که وی راضی شده قانون داکا را که در میان انتقادهای گسترده دمکرات ها آن را لغو کرد، به مدت سه سال تمدید کند.
قانون داکا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور برای حمایت از کسانی که در کودکی توسط والدینشان به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند، تصویب شد اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد.
تعطیلی دولت آمریکا به دلیل اختلاف دمکرات ها با ترامپ بر سر بودجه دیوار مرزی با مکزیک وارد بیست و نهمین روز خود شده و حدود 800 هزار کارمند فدرال را بی حقوق گذاشته است.
شبد**9416**1010

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان