رتبه اول ایران در تولید سیمان خاورمیانه/افزایش تولید 11 برابری سیمان با پیروزی انقلاب


رتبه اول ایران در تولید سیمان خاورمیانه/افزایش تولید 11 برابری سیمان با پیروزی انقلاب

شیخان گفت: صنعت سیمان جزو صنایع تاثیر گذار در اقتصاد کشور است. ایران در صادرات سیمان رتبه اول در منطقه و رتبه ششم در جهان را دارد.

رتبه اول ایران در تولید سیمان خاورمیانه/افزایش تولید 11 برابری سیمان با پیروزی انقلابعبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سیمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از انقلاب ظرفیت تولید سیمان در کشور ۸ میلیون تن بود اما اکنون ظرفیت تولید ۱۱ برابر شده و به ۸۷ میلیون تن رسیده است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: در دهه ۸۰ بر اساس نیاز کشور و رسیدن به افق ۱۴۰۴ شاهد بیشترین افزایش حجم تولید سیمان در کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: تحریم‌ها تأثیری در صادرات سیمان ندارد

به گفته وی؛ ایران در صادرات سیمان رتبه اول در منطقه و رتبه ششم در جهان را دارد.

شیخان افزود: صادرات هر تن سیمان نزدیک به ۳۰ دلار ارز آوری برای کشور دارد و در حال حاضر نزدیک به ۱۲ میلیون تن سیمان به کشور‌های همسایه و عضو CIS صادر می‌شود.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: از سال ۹۰ میزان تولید سیمان سالیانه ۲ میلیون تن افزایش داشته است و به جرات می‌توان گفت: صنعت سیمان، جزو صنایع بزرگ و تاثیر گذار در اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

صادرات هر تن سیمان نزدیک به ۳۰ دلار ارز آوری برای کشور دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟