پل ارتباطی بر روی دره وحدت لنده احداث می شود


پل ارتباطی بر روی دره وحدت لنده احداث می شود

دارا کریمی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل بارندگی و راه افتادن سیلاب در دره وحدت ،ارتباط دو منطقه طیبی سردسیر در بخش...

دارا کریمی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل بارندگی و راه افتادن سیلاب در دره وحدت ،ارتباط دو منطقه طیبی سردسیر در بخش چاروسا و طیبی گرمسیر در لنده قطع می شود و به همین دلیل ساکنان از این دره به نام دره وحشت نام می برند.
وی بیان کرد: این دره بخاطر اینکه ارتباط طیبی سردسیر در بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه و طیبی گرمسیر در 2 بخش چاروسا و موگرمون لنده را به هم متصل می کند دره وحدت نامگذاری شده است.
کرمی نژاد تصریح کرد: با توجه به سیلابی شدن این دره در هنگام بارندگی ارتباط 10 روستای بخش موگرمون با لنده مرکز شهرستان به کلی قطع می شود.
وی بیان کرد: عملیات ساخت پل دره وحدت با 22 میلیارد ریال اعتبار با همکاری بنیاد علوی و راه و شهرسازی از اوایل سال 98 آغاز خواهد شد.
دره وحدت در فاصله 12 کیلومتری شهر لنده قرار دارد.
شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان در سراسرکشور است.
طول راههای روستایی این شهرستان 276 کیلومتر است.
طول راههای اصلی و فرعی شهرستان لنده 648 کیلومتر است که تنها 58 درصد از این راهها از آسفالت برخوردارند.
شهرستان 21 هزار نفری لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور است.
7531/1662/
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج