8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر


8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

به راستی که امسال را می‌توان سال سلطه‌ی آثار اقتباسی سینمایی قلمداد کرد و در این مقاله به معرفی 8 فیلم اقتباسی مورد انتظار طرفداران آن‌ها در سال 2019 خواهیم پرداخت. فیلم All The Bright Places این فیلم را شاید بتوان یکی از مورد انتظار ترین آثار اقتباسی سال 2019 معرفی کرد. فیلم All The Bright Places، بر گرفته از کتابی با همین عنوان، نوشته‌ی «جنیفر...

به راستی که امسال را می‌توان سال سلطه‌ی آثار اقتباسی سینمایی قلمداد کرد و در این مقاله به معرفی 8 فیلم اقتباسی مورد انتظار طرفداران آن‌ها در سال ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت.

فیلم All The Bright Places

8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

این فیلم را شاید بتوان یکی از مورد انتظار ترین آثار اقتباسی سال 2019 معرفی کرد. فیلم All The Bright Places، بر گرفته از کتابی با همین عنوان، نوشته‌ی «جنیفر نیون» (Jennifer Niven) است. «ال فنینگ» (Elle Fanning) در نقش ویولت، «جاستیس اسمیت» (Justice Smith) در نقش تئودور فینچ، کیت با بازی «الکساندرا شیپ» (Alexandra Shipp)، «کیگان مایکل کی» (Keegan-Michael Key) در نقش امبری، «لوک ویلسون» (Luke Wilson) در نقش جیمز، «کلی او هارار» (Kelli O’Hara) در نقش شریل، «فلیکس ملارد» (Felix Mallard) در نقش رومر، «ویرجینیا گاردنر» (Virginia Gardner) در نقش آماندا و «لامار جانسون» (Lamar Johnson) در نقش چارلی، از جمله بازیگرانی خواهند بود که در این فیلم حضور دارند. «برت هیلی» (Brett Haley) که آثاری همچون فیلم Hearts Beat Loud را در کارنامه دارد، برای کارگردانی این فیلم منظور شده است.

فیلم All The Bright Places داستان ویولت مارکی و تئودور فینچ را روایت می‌کند که ملاقاتی غیر منتظره، مسیر زندگی هردویشان را برای همیشه تغییر خواهد داد. دست و پنجه نرم کردن با زخم‌های عاطفی و جسمی گذشته، این دو نوجوان را بیشتر از همیشه به هم نزدیک می‌کند و به آن‌ها می‌آموزد که چطور قدر لحظه لحظه‌ی زندگیشان را بدانند. این درام جذاب سعی دارد تا جبهه‌های تلخ یک بیماری روانی بر روی روابط عاطفی افراد را با تجسمی جدید و با حال و هوای انسانی تر، به مخاطبین نشان ‌دهد. هنوز جزییاتی از تاریخ دقیق انتشار این فیلم مشخص نشده است.

فیلم

8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

این فیلم اقتباسی سینمایی از کتاب The Knife of Never Letting Go و زاده‌ی تخیلات «پاتریک نس» (Patrick Ness)، نویسنده آن است. Chaos Walking: The Knife of Never Letting Go اولین عنوان در مجموعه‌ کتاب‌های پاتریک نس بوده که در سال 2008 منتشر شد. «تام هالند» (Tom Holland) که بیشتر برای بازی‌ در فیلم Spider‑Man: Far From Home شناخته می‌شود، در کنار «دیزی ریدلی» (Daisy Ridley)، بازیگر فیلم Star Wars: The Force Awakens، از بازیگران اصلی این فیلم محسوب می‌شوند. «داگ لیمن» (Doug Liman)، در جایگاه کارگردانی این فیلم ظاهر خواهد شد.

در شهری که مردان تنها ساکنانش را تشکیل می‌دهند، داستان بر روی زندگی تنها پسر جوان این شهر، تاد هویت تمرکز خواهد کرد. با انتشار ویروسی مرموز در میان جمعیت جهان و نابودی زنان جامعه، حال مردان می‌توانند به افکار یکدیگر دسترسی داشته باشند. تاد درست یک ماه مانده به رسیدن به بلوغ کامل، متوجه‌ی رازی تاریک شده که جمعیت شهر در تلاش برای پنهان نگه داشتن آن می‌کوشیدند. وی از جزییات این حقیقت تلخ آگاهی کاملی نداشته، اما پنهان کاری اهالی شهر، وی را به فرار برای نجات جانش وادار می‌کند. ملاقاتی غیر منتظره با دختری عجیب، تاد را بیش از پیش به شک می‌اندازد. حال تاد باید با کوله باری از ابهامات جدید، برای دست یافتن به شخصیت حقیقی خود تلاش کند. تاریخ انتشار احتمالی فیلم Chaos Walking برای 1 مارس 2019 مصادف با 10 اسفند سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

فیلم Five Feet Apart

8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

نوع احساسات در این فیلم به قدری منحصربه‌فرد بوده که انگار روحی مکنده از لابه‌لای داستان آن، تا آخرین قطره‌ی اشک بینندگان را نبیند، دست بردار نخواهد بود. فیلم Five Feet Apart، از احساسی‌ترین آثار این لیست است که حال و هوایی نزدیک به فیلم The Fault in Our Stars و از همان جنس داستان دارد. فیلم بر گرفته از همکاری مشترک Rachael Lippincott، Mikki Daughtry و Tobias Iaconis در کتابی با همین عنوان است. «کول اسپراوس» (Cole Sprouse) در نقش ویل نیمن، «هیلی لو ریچاردسون» (Hailey Lu Richardson) در نقش استلا گرنت، «کیمبرلی هربرت» (Kimberly Herbert) در نقش بارب و «پارمیندر ناگرا» (Parminder Nagra) در نقش دکتر نور حمید ، از بازیگران اصلی این فیلم خواهند بود. کارگردانی این اثر بر عهده‌ی Rafael Solano است که بیشتر برای کارگردانی سریال Jane the Virgin شناخته می‌شود.

“آیا دوست داشتن کسی که هیچ وقت قادر به لمسش نخواهی بود، امکان پذیر است؟”

استلا گرنت دختری 17 ساله و ذاتا آدم کنترل‌گرایی است. وی به بیماری فیبروز سیستیک (نوعی اختلال ژنتیکی است که بر اثر آن ترشحات در بخش‌های از بدن سفت و چسبنده می‌شوند) مبتلا بوده و همین مسئله باعث شده تا بیشتر وقتش را در بیمارستان سپری کند. ملاقاتی غیر منتظره با ویل، زندگی وی را از مسیر کسالت‌وار خارج کرده و امیدی دوباره به او می‌بخشد. ویل و استلا سریعا به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند اما بیماری آن‌ها به عنوان عاملی دست و پا گیر، مانع از هرگونه رابطه‌ی عاطفی میان این دو نوجوان خواهد شد. فاصله‌ داشتن 6 فیتی همیشگی این دو نوجوان از یکدیگر برای در امان ماندن از هرگونه عفونت متقابل، تجربه‌‌ای متفاوت از سختی‌های یک رابطه‌ی عاطفی را با قدم گذاشتن به فراتر از هر آن چه که دیده‌اید، به تصویر می‌کشد. تاریخ انتشار فیلم Five Feet Apart برای 22 مارس 2019 (2 فروردین 1398) برنامه ریزی شده است.

فیلم The Sun Is Also A Star

8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

“چطور میشه به چیزی که با همون سرعت که شروع شد، پایان می‌گیره، اعتماد کرد؟”

فیلم The Sun Is Also A Star، اقتباسی سینمایی از کتابی با همین عنوان و به قلم «نیکولا یوون» (Nicola Yoon) است. این فیلم، دومین اثر اقتباسی از کتاب های نوشته‌ی یوون را قلم می‌زند. کتاب اول وی با عنوان Everything Everything داستان زندگی دختری را به تصویر می‌کشید که به همه چیز آلرژی داشت و همین مسئله باعث شده بود که لحظه لحظه‌ی زندگی‌اش را در خانه سپری کند. در این بین او عاشق پسر همسایه می‌شود و با این تجربه، اولین مزه‌ی واقعی زندگی کردن را می‌چشد. فیلم همه چیز همه چیز در سال 2017 اکران شد. داستان فیلم The Sun Is Also A Star در مورد دو فرد کاملا غریبه و از پس زمینه‌های متفاوت بوده است که در یک روز، دیوانه‌وار عاشق هم می‌شوند. «رای روسو یانگ» (Ry Russo-Young)، که اثار اقتباسی‌ای همچون فیلم Before I Fall را در کارنامه دارد، کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. این فیلم برای اکران در تاریخ نامشخصی در می سال 2019 برنامه‌ریزی شده است.

ناتاشا با بازی «یارا شهیدی» (Yara Shahidi): دختری است که ایمانش به علم و واقعیات او را نسبت به سرنوشت، بی اعتقاد کرده است. دنیل با بازی «چارلز ملتون» (Charles Melton) پسری است که همیشه در تلاش است تا مطابق با انتظارات خانواده‌ی خود ظاهر شود و رویاپردازی‌ در دنیای وی، امری کاملا بیهوده است. حال همه‌ی لحظات زندگی این دو بیگانه دست به دست هم می‌دهند تا در فرصتی غافل‌گیرانانه، ناتاشا و دنیل با پشت سر گذاشتن باورهایشان، به یکدیگر علاقه‌مند شوند. سرنوشت‌های گوناگونی پیش روی آن‌هاست، ولی کدام به حقیقت خواهد رسید؟

فیلم After

8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

در سال 2013، “after” در ابتدا عنوان فن فیکشنی بود که با محوریت بر شخصیت هری استایلز (خواننده‌ی گروه وان دایرکشن) در سایت وایت پد منتشر شده بود. استقبال بیش از یک بیلیون نفر از این داستان سبب شد تا نویسنده‌ی آن، «آنا تاد» (Anna Todd) این داستان را در مجموعه‌ای 5 جلدی منتشر کند. در اواسط سال 2018 بود که حقوق ساخت انحصاری این کتاب، توسط کمپانی پارامونت پیکچرز خریداری شد و فیلم‌برداری آن بلافاصله به جریان افتاد. کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی «جنی گیج» (Jenny Gage) است. «جوزفین لانگفورد» (Josephine Langford) در نقش تسا و «هیرو فینس تیفین» (Hero Fiennes Tiffin) در نقش هاردین، از بازیگران اصلی این فیلم خواهند بود. این فیلم را تا حدی می‌توان تشابه‌ای بچگانه از فیلم اقتباسی fifty shades of grey خطاب کرد. فیلم After قرار است تا در تاریخ 30 آبان ماه به روی پرده سینماها برود.

فیلم After داستان تسا، دختری با شخصیت کاملا “مثبت” را در بدو شروع دانشگاهش روایت می‌کند که عاشق پسری با نام هاردین، کاملا در تضاد با شخصیت خود و با خلق و خویی تند می‌شود. در این بین این دو وارد رابطه‌ای احساس می‌شوند که تسا را بیش از پیش سردرگم خواهد کرد. تسا همواره با خود کلنجار می‌رود که چطور بر خلاف شخصیت گرم و سرد هاردین، به او علاقه‌مند شده است و آیا می‌توان این تجربه را عشق خطاب داشت؟

فیلم Anthem of a Teenage Prophet

8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

فیلم در سال 1997 در میشیگان، داستان نام لوک هانتر، نوجوانی را روایت می‌کند که بعد از پیش‌بینی مرگ بهترین دوستش، زندگی‌اش با تغییراتی غیر منتظره دگرگون خواهد شد. نیمی از مردم شهر او را فرستاده‌ی خدا خطاب کرده و نیمی دیگر، این مسئله را به عنوان فریادی برای جلب توجه کوچک می‌شمرند. این وقایع سبب شده تا هانتر از زندگی‌اش به عنوان یک نوجوان معمولی فاصله بگیرد و تا حدی گ,شه‌گیر شود. اما در همین گیر و دار، او عاشق فیت، دوست دخترِ دوستِ تازه از دست رفته‌اش می‌شود. آیا یک حادثه‌ی عجیب می‌تواند چیزی بیشتر از یک واقعه‌ی ماوراءالطبیعی باشد؟

«کمرون موناگان» (Cameron Monaghan) که بیشتر به خاطر بازی در سریال Shameless شناخته می‌شود، در نقش لوک هانتر و «پیتون لیست» (Peyton List) در نقش فیت، بازیگران اصلی این فیلم خواهند بود. Anthem of a Teenage Prophet در بهترین حالت فیلمی چند لحظه‌ای بوده که با تکیه بر حالت سینمایی دهه‌ی 90، تصوری جدید از زندگی یک نوجوان را بعد از گذراندن زنجیره‌ای از وقایع تلخ به نمایش می‌گذارد. این فیلم برای اکران در تاریخی نامشخص از سال 2019 برنامه‌ریزی شده است.

فیلم Little Women

8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

سال گذشته، پروژه‌ی ساخت این فیلم بر گرفته از کتاب «زنان کوچک» (Little Women) اثر «لووییزا مِی الکات» (Louisa May Alcott)، با حضور بازیگران لایق ستایشی از جمله اما واتسون، کلید خورد. بازیگرانی از جمله «سیرشا رونان» (Saoirse Ronan)، «تیموتی شالامه» (Timothée Chalamet) استعدادهای فیلم اول گرتا گرویگ، کارگردان زنان کوچک، به همراه «مریل استریپ» (Meryl Streep)، «اما واتسون» (Emma Watson) و «فلورنس پیو» (Florence Pugh)، در حال مذاکره با استودیو برای حضور در فیلم قرار دارند. گرتا گرویگ که در جایگاه کارگردانی فیلم زنان کوچک قرار دارد، کارگردانی فیلم نامزد جایزه اسکار «لیدی‌برد» (Lady Bird) را نیز در کارنامه‌ی هنری خود ثبت کرده است. تهیه کننده فیلم زنان کوچک، رابین سایکورد، بیان کرد که گرچه فیلم ترکیبی از گذشته و آینده‌ی زندگی خانواده مارچ است، اما بیشتر برروی توسعه شخصیت خواهران با ورود به بزرگسالی، تمرکز خواهد کرد. فیلمبرداری این فیلم در اوایل ماه اکتوبر 2018 در بوستون آغاز شد و احتمالا در پاییز بعدی اکران می‌شود.

داستان کتاب، زندگی چهار خواهر به‌نام های مگ، جو، بث و امی را در آمریکای قرن نوزدهم و در دوران جنگ داخلی دنبال می‌کند. این اثر یک روایت قوی از زندگی خواهر‌ان مارچ و نحوه‌ی غلبه بر مشکلاتشان و سرانجام تبدیل شدن به زنانی کوچک را به تصویر می‌کشد. رمانی که باعث می‌شود نگرش شما نسبت به چالش‌های مملو از پیچ و خم زندگی و نحوه غلبه بر آن، کاملا تغییر کند.

فیلم Spontaneous

8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

Spontaneous عنوان فیلمی فانتزی-تخیلی با الهام از کتابی به همین عنوان و نوشته‌ی «ارون استارمر» (Aaron Starmer) است. «برایان دافیلد» (Brian Duffield) و «نیکی کورتس» (Nicki Cortese) به ترتیب در جایگاه کارگردان و تهیه کننده‌ی این فیلم حاضر خواهند شد. دافیلد بیشتر به خاطر نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم Insurgent شناخته می‌شود. «کاترین لانگفورد» (Katherine Langford)، بازیگر سریال 13 Reasons Why، «شلاه هورسدال» (Chelah Horsdal) و «پایپر پرابو» (Ppier Perabo) از جمله بازیگرانی بوده که در این فیلم به نقش آفرینی خواهند پرداخت. کتاب Spontaneous، پر سر و صداترین کتاب 2016 با مخاطب جوان نام گرفت.

مارا کارلی دختری دبیرستانی است که روال زندگی‌اش مطابق با روزمرگی‌هایی که از یک نوجوان سال آخری می‌توان انتظار داشت، پیش می‌رود. داستان ار آن‌جا شروع می‌شود که یکی از دانش آموزان این مدرسه در واقعه‌ای غیر منتظره، ناگهان منفجر می‌شود. بعد از این ماجرا، دانش آموزان یکی پس از دیگری با سرنوشتی مشابه مواجه می‌شوند. در این بهبوبه‌ی وحشتناک، مارا و دوستانش در تلاش‌اند تا با استرس هر لحظه منفجر شدن کنار آمده و راهی برای نجات جان خود پیدا کنند.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
8 فیلم اقتباسی مورد انتظار سال 2019؛ تکه‌ای از تخیلات برتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش