به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مرعشی در مراسم سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار شد گفت : صحبت کردن در خصوص آیت الله هاشمی هم سخت و هم ساده است . شخصیتی که تاریخ ایران از دهه ی 30 تا 90 را می توان نوشت .

وی افزود : نظام خیلی نیاز دارد که ما دور هم جمع شویم به هر بهانه ای ، و برای پیشبرد امور و خدمت به مردم همگرایی و هم اندیشی داشته باشیم.

وی افزود : اصلاح امور و رفع مشکلات مردم از هدف های آقای هاشمی بود ، آقای هاشمی با اینکه ناملایمات زیادی دید و انتقاداتی شنید اما تحمل کرد و ایستادگی کرد.

مرعشی ادامه داد : آیت الله هاشمی و نظام جدایی ناپذیر بودند و به نوعی در هم گره خورده بودند.

وی خاطر نشان کرد : آیت الله هاشمی استدلال دقیقی نسبت به وقایع داشت .

وی خاطر نشان کرد : در سیاست خارجی آقای هاشمی دنبال تنش زدایی در منطقه بود و یخهای بین روابط ایران و عربستان توسط هاشمی باز شد . آیت الله هاشمی مهارت عجیبی در ارتباط برقرار کردن داشت و توانست ملک عبدالله را در جلسه ای در طی دو ساعت جذب کند.

مرعشی اذعان داشت : در سیاست خارجی با سایر کشورها نیز ایشان پیش رو بودند .

وی گفت : در مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز آیت الله هاشمی دید بازی داشتند .

وی با بیان اینکه نهاد روحانیت درتاریخ سیاسی ایران نهاد تاثیر گذاری بوده است ،عنوان کرد : نهاد روحانیت در قانون اساسی خود را نهادینه کرده است و قانون اسلام بر تمامی قوانین کشور اثر گذار است .

مرعشی اذعان داشت : آیت الله هاشمی در نهاد روحانیت بسیار تاثیر گذار بودند .

مرعشی با اشاره به نرخ رشد اقتصادی ایران در دوره ی سازندگی گفت : اگر امروز اقتصاد ایران قوی تر بود قطعا می توانستیم در منطقه نیز تاثیر گذار باشیم.

وی خاطر نشان کرد : اگر قرار است اصلاح طلبان در مجلس و انتخابات حضور داشته باشند باید بزرگان وارد عرصه شوند ولو اینکه رد صلاحیت شوند .

مرعشی تاکید کرد : اساس قضیه در نظام جمهوری اسلامی مردم هستند ،نباید مردم را در مشکلات رها کرد و به آنان خدمت کرد.

وی ادامه داد : ما اصلاح طلبان باید اشتباهات خود را بپذیریم . در انتخابات 92 دکتر روحانی را به عنوان فردی که نماینده ی مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی بوده است انتخاب کردیم تا بتوانیم در جهت اصلاح امور کشور گام برداریم و هدف ما ترمیم رابطه ی بین اصلاح طلبان و مقام معظم رهبری بود.

وی با انتقاد از رفتار احمدی نژاد در طول ریاست جمهوری اش و سال 88 گفت : باید مسایل گذشته را کنار بگذاریم و موضوعات را حل کنیم.

مرعشی ادامه داد : با انگ زنی ها نسبت به افراد و رجال کشور نمی توانیم تنها با عده ی اندکی کشور را مدیریت کنیم .

وی با اشاره به سیاست های ترامپ خاطر نشان کرد : با توجه به سیاست های ترامپ کشور تحت خطر قرار دارد و نباید در داخل کشور یکدیگر را تضعیف کنیم. امروز دو خطر همزمان ایران را تهدید می کند خطر خارجی و خطر یاس و نا امیدی و باید بیشتر به این بحث ها توجه کنیم.

مرعشی اضافه کرد : امروز هم می توانیم راه آیت الله هاشمی که عبور از گردنه های سخت بود ادامه دهیم.