بار ترافیک جاده یاسوج به کاکان سبک می شود


بار ترافیک جاده یاسوج به کاکان سبک می شود

یاسوج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی برای کاهش بار ترافیکی جاده یاسوج به کاکان اجرا می شود.

عزیز فیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسیر گردشگری و توریستی تنگ مهریان به سمت کاکان در جاده یاسوج به اقلید قرار دارد که در آینده این جاده به صورت چهارخطه و بزرگراه تعریف می شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی چهارخطه شدن پنج کیلومتر از این جاده انجام شده ، عنوان کرد: پنج کیلومتر دیگر این جاده به صورت چهارخطه در سال آینده زیر بار ترافیک می رود.
فیلی بیان کرد: چهارخطه کردن مابقی این جاده به سمت یاسوج در دستور کار قرار دارد ولی به علت کوهستانی بودن منطقه شرایط کار سخت است.
فیلی وجود مجتمع های رفاهی و گردشگری تنگ مهریان، استقبال و حضور گردشگران استان های مختلف از این مسیر و پیست اسکی کاکان را از عمده دلایل پرترافیک بودن جاده یاسوج به کاکان برشمرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای رفع این گره ترافیکی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی پیش بینی شده است.
وی گفت: تکمیل کردن جاده های نیمه تمام، تعریض و شانه سازی آن و اجرای بخشی از محور به صورت تونل از جمله اقداماتی است که در بلند مدت عملیاتی خواهد شد.
فیلی با اشاره به اینکه طرح گردشگری این منطقه آماده است، افزود: بخشی از اعتبار این طرح از محل منابع ملی تامین و بخشی سال آینده تامین می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امید است پس از سپری شدن فصل سرما عملیات اجرایی در چند قطعه از این جاده آغاز شود.
فیلی با تاکید بر اینکه جاده یاسوج به اقلید در اولویت کار مسئولان استان قرار دارد، بیان کرد: این جاده از محورهای اساسی استان است و اتصال محور یاسوج به آزاد راه شیراز به اصفهان جز اولویت های کاری حوزه عمرانی است.
وی عنوان کرد: پیگیر تخصیص منابع خوبی برای رفع مشکلات این جاده هستیم و برای سبک شدن بار ترافیکی این جاده در کوتاه مدت اکیپ های پلیس راه و راهداری مستقر می شود.
9868/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور