سهم خراسان رضوی از بودجه 98 مناسب نیست


سهم خراسان رضوی از بودجه 98 مناسب نیست

مشهد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان خراسان رضوی از بودجه 98 نسبت به جمعیت آن در مقایسه با سایر استانها 2 درصد کمتر است.

حمید گرمابی روز شنبه در نشست خبری افزود: بیش از 10 اصلاحیه در ارتباط با بودجه 98 به کمیسیون تلفیق ارائه کرده ام و این موضوع هفته گذشته در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان با استاندار جدید خراسان رضوی نیز مطرح شد.
وی اظهار داشت: یکی از دلایل این مشکل که در گذشته هم وجود داشته حجم قابل توجه سرمایه ای است که توسط زائران حضرت امام رضا (ع) وارد این استان می شود.
وی گفت: بودجه طرح های سفر رئیس جمهوری به نیشابور هنوز اختصاص پیدا نکرده و سهم این شهرستان در بودجه سال آینده با توجه به جمعیت و ظرفیتهای آن کافی نیست.
گرمابی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس افزود: استانی شدن انتخابات موجب پررنگ تر شدن نقش احزاب و افزایش سطح تخصصی مجلس می شود و به نمایندگان در اجرای وظایف اصلی آنان که قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است کمک می کند.
وی همچنین اظهار داشت: هر هفته حدود 500 بلیت پرواز برای نقاط مختلف کشور از طریق آژانسهای مسافرتی نیشابور صادر می شود اما این شهر فاقد فرودگاه است و وجود آن ضرورت دارد.
وی گفت: در این راستا 2 میلیارد ریال برای امکان سنجی فرودگاه در نیشابور اختصاص یافته تا طرح توجیهی آن کامل شود.
گرمابی افزود: طرح انتقال و جدا شدن بخش تولید کاتالیست از شرکت اگزوز خودرو خراسان از سال 93 آغاز شده که خلاف منافع مردم نیشابور است و این شرکت را به واحد زیانده تبدیل می کند لذا در حال رایزنی برای بازگشت بخش تولید کاتالیست به مجموعه اگزوز خودرو نیشابور هستیم.
وی اظهار داشت: در حالی که 80 درصد کلید و پریز کشور در نیشابور تولید می شود ممنوع کردن صادرات ریالی برای این صنایع و سایر واحد های صادر کننده مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی گفت: با توجه به بحرانی بودن وضعیت آب دشت نیشابور، نیازمند توسعه صنعتی برای حل مشکل بیکاری در این شهرستان هستیم که ایجاد ناحیه صنعتی سرولایت و طاغنکوه به طور جدی پیگیری می شود.
این نماینده مجلس افزود: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام 30 مدرسه در مناطق محروم نیشابور به تجهیزات گرمایشی مجهز شده و 300 میلیارد ریال در قالب مشارکت اقتصادی به 6 واحد صنعتی این شهرستان اختصاص یافت.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟