پرونده مدارس غیردولتی با شهریه بالا پیگیری می‌شود


پرونده مدارس غیردولتی با شهریه بالا پیگیری می‌شود

استاندار قزوین گفت: شنیده‌شده برخی از مدارس غیردولتی استان شهریه‌ای بالاتر از حد تعیین‌شده آموزش‌وپرورش دریافت می‌کنند که حتماً باید ضمن بررسی صحت‌وسقم آن نظارت و رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش قزوین که هم‌زمان با هفته شوراهای آموزش‌وپرورش در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هرچه در اجرای این برنامه‌ها با بهره‌گیری ازنظرات فرهنگیان و هنرمندان به خلاقیت دست بزنیم به‌طورقطع تأثیر بیشتری بر دانش آموزان نسل جدید خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته در آستانه فرارسیدن ایام فاطمیه و تقارن آن با دهه مبارک فجر این موضوع نیز باید موردتوجه آموزش‌وپرورش استان باشد.

زاهدی ادامه داد: در سال‌های اخیر که انقلاب اسلامی و تاریخ مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی با تحریف روبه‌رو است باید مسئله چرایی انقلاب اسلامی با حضور مستقیم مبارزان انقلابی و زندانیان ساواک برای دانش آموزان تبیین شود.

وی از صداوسیما نیز خواست در این ایام هم در جهت پوشش خبری برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و هم در تولید محتوای مناسب همکاری لازم را داشته باشد.

زاهدی در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری همایش هویت کودک ایرانی اسلامی در قزوین گفت: برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر این همایش بر جمعیت دانش‌آموزی باید تلاش بیشتری صورت گرفته و به آن فراتر از یک همایش نگریسته شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانی و اسلامی و هویت ملی موضوعی دیرینه است اما پرداختن به آن مسئله جدیدی است که از نظر محتوایی باید غنای لازم را داشته باشد.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بر توزیع متوازن و برقراری عدالت در سرانه فضاهای آموزشی شهرستان‌های استان تأکید کرد و گفت: در توزیع اعتبارات سال آینده باید نیازهای مناطق به فضاهای آموزشی و پرورشی اولویت‌بندی شده و همچنین ظرفیت خیران و آستان قدس رضوی نیز در احداث و تجهیز مدارس موردتوجه قرار گیرد.

زاهدی در ادامه به موضوع دیگری در خصوص مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: شنیده‌شده برخی از مدارس غیردولتی استان شهریه‌ای بالاتر از حد تعیین‌شده آموزش‌وپرورش دریافت می‌کنند که حتماً باید ضمن بررسی صحت‌وسقم آن نظارت و رسیدگی شود.

استاندار در ادامه بار دیگر به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس تأکید کرد و افزود: سیستم گرمایشی مدارس پرخطر و اولویت‌دار باید با تأمین اعتبار در 2 ماه پایانی سال استانداردشده و از وقوع خطرات و سوانح در مدارس استان پیشگیری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید