نگاه فناپ باید پیشرو و تحول‌آفرین باشد


نگاه فناپ باید پیشرو و تحول‌آفرین باشد

مجید قاسمی، رییس هیات‌مدیره‌ی هلدینگ فناپ، در جشن سالگرد تاسیس این مجموعه، در سخنانی دوستانه و صمیمی با همکاران فناپی، بر لزوم نگاه پیشرو و آینده‌نگر در صدر مجموعه‌ی فناپ تاکید کرد.

روابط عمومی فناپ نوشت : مجید قاسمی در ابتدای سخنان خود در جشن سالگرد تاسیس هلدینگ فناپ، بر وجود توانایی و پتانسیل شگرف در همکاران فناپ اشاره کرد و جایگاه فعلی این مجموعه را نتیجه تلاش‌های همه‌ی همکاران دانست. رییس هیات‌مدیره‌ی فناپ در ادامه، به بیان خاطره‌ی چگونگی تاسیس فناپ در بدو امر پرداخت.
نگاه فناپ باید پیشرو و تحول‌آفرین باشد
وی در بطن خاطره‌ی خود به این موضوع پرداخت که در مراحل پیش از تاسیس بانک پاسارگاد، همواره دغدغه‌ی این موضوع را به همراه داشته که پاشنه‌ی آشیل بانک، فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود. وی با اشاره به تجربیات و تمام مشکلاتی که در دوران مدیریت خود در بانک مرکزی و بانک ملی مشاهده کرده بود، به این نکته اشاره کرد که تمام این مشکلات مانع از خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان و جامعه می‌شد.

قاسمی تاکید کرد: «در هر حوزه‌ی اجرایی که حضور داشتم، همواره نیاز به برخورداری از خدمات بانکداری مجازی و حضور غیرفیزیکی شهروندان برای تامین نیازها، بیش از پیش آشکار می‌شد. همین موضوع، جرقه‌ی تاسیس فناپ بود.» رییس هیات‌مدیره‌ی فناپ در ادامه افزود: «فناپِ امروز، نتیجه‌ی عملکرد ما است؛ خواسته‌ها و تلاش‌های تمام همکاران در تمام سطوح در نهایت به هیات‌مدیره رسیده است. اما آنچه که شخصا انتظار داشتم، سرعت در کشف فردا‌ها بوده و قدم گذاشتن به آن، که هنوز اندکی از آن محافظه‌کاری روز نخست در شما وجود دارد. از شما می‌خواهم که از مدیران خود مطالبه کنید و در قالب مدیریت مشارکتی در فناپ فعال باشید.»

قاسمی با تاکید بر لزوم پیشرو بودن و آینده‌نگری، گفت: «در دهه‌ی ۱۹۵۰ در عرصه بانکداری ایالات متحده، کارت بانکی اختراع شد. از سوی دیگر، در دهه ۱۹۶۰ اقتصاد آمریکا با این موضوع مواجه شد که سیستم بانکی وقت پاسخگوی سرعت توسعه این کشور نیست. بنابراین، در سال ۱۹۶۵ قانون بازار سرمایه آمریکا را کنار گذاشته و یک قانون بازار سرمایه جدید بارویکرد پیشرو تدوین کردند. در همین حال، یک سال پس از این اتفاق، قانون بازار سرمایه ایران بر اساس قانون قبلی بازار سرمایه آمریکا تدوین شد! بنابراین، از این نوع نگاه نمی‌توان انتظار تحول‌آفرینی داشت.»

وی با اشاره به تغییر دیدگاه گذشته در این روز‌ها و نگرش متفاوت در مجموعه‌ی فناپ، تاکید کرد که توانمندی‌های همکاران فناپ و رویکرد تمام اجزای این مجموعه در راستای میل هرچه بیشتر به پیشرفت متمرکز است. قاسمی ادامه داد: «با این حال، با وجود این نگاه پیشرو و آینده‌نگر در مجموعه، انتظار داشتم طومار کارت پیچیده شده و شما، جامعه را از کارت بانکی بی‌نیاز کنید، در زمانی‌که حتی هنوز ایده‌ی بی‌نیازی از کارت مطرح نشده بود. من انتظار داشتم در فناپ یک کار پیشرو انجام شود، ولی این اتفاق در فناپ رخ نداد و در کشور‌های دیگر اتفاق افتاد و پس از آن ما تلاش کردیم هرچه سریع‌تر خود را با این تحول تطبیق دهیم.»

قاسمی در پایان با اشاره به توانمندی‌های اثبات‌شده ایرانیان در سطح جهان، تاکید کرد که همکاران فناپی به‌عنوان بخش اعظمی از جامعه‌ی نخبگان کشور، توانایی فتح قله‌های بسیار و دستاورد‌هایی باورنکردنی دارد. وی همچنین مزیت بزرگ نخبگان فناپی را برخورداری از شور و نیروی جوانی مطرح کرد و گفت: همکاران فناپی به‌عنوان بخش عمده‌ای از نخبگانِ حال حاضر ایران، به‌عنوان میراث‌داران بزرگان علم، در تاریخ کهن ایران، وظیفه پاسداری و گسترش دستاورد‌های علمی کشور را برعهده دارند.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی