تاخیر 17 ماهه در پرداخت مطالبات پرسنل اورژانس/ کادر اورژانس جزو شهدای خدمت محسوب شوند


تاخیر 17 ماهه در پرداخت مطالبات پرسنل اورژانس/ کادر اورژانس جزو شهدای خدمت محسوب شوند

رئیس سازمان اورژانس گفت: درخواست دارم کادر ما جزو شهدای خدمت محسوب شوند.

تاخیر 17 ماهه در پرداخت مطالبات پرسنل اورژانس/ کادر اورژانس جزو شهدای خدمت محسوب شوند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در مراسم دومین همایش روسای اورژانس کشور که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: ۴۳ سال پیش اورژانس کشور در هفت پایگاه شکل گرفت؛ در سال ۹۵ اورژانس ۲۵۰۰ دستگاه آمبولانس و در حال حاضر ۵۰۰۰ دستگاه آمبولانس و حدود ۳۰۰۰ پایگاه داریم.

وجود ۴۱ بالگرد اورژانس هوایی در کشور

کولیوند گفت: در حال حاضر ما ۴۱ بالگرد اورژانس هوایی در کشور داریم و مرگ مادران باردار به میزان ۵۵ درصد و با موتورلانس زمان رسیدن بر بالین بیماران در کلان شهر‌ها کاهش پیدا کرده است؛ صدای پرسنل بر بالین بیماران تا انتقال آن‌ها به بیمارستان ضبط می‌شود؛ نرم افزار «ام سی ام سی» به ما می‌گوید کدام بیمارستان چه مقدار تجهیزات دارد و نرم افزار ۱۱۵ همه گیره شده است.

وی یادآوری کرد: اساسنامه اورژانس نیز به تایید شورای نگهبان رسیده است.

در زلزله کرمانشاه یک قلم دارو یا فراورده‌های خونی کم نیاوردیم

رئیس اورژانس کشور افزود: سازمان اورژانس هنگام بروز حوادث اولین ارگانی است در منطقه حاضرمی‌شود؛ در زلزله کرمانشاه بیش از هفت هزار مصدوم را در ۲۰ ساعت منتقل کردیم و بیش از ۱۵۰۰ جراحی را در سه روز انجام دادیم؛ خوشبختانه یک قلم دارو یا فراورده‌های خونی کم نیاوردیم.

کولیوند بیان کرد: برای همه اقشار جامعه کتابچه آموزشی در نظر گرفتیم و مردم به عنوان اورژانس یار به ما کمک می‌کنند؛ برای چهارشنبه آخر سال آموزش را در مساجد و مدارس از اول مهر انجام داده‌ایم، همین آموزش‌ها در سال گذشته باعث شد تعداد بستری‌های به میران ۵۰ درصد و زخمی‌ها به میزان ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی گفت: کد ۲۴۷ در کشور عملیاتی شده است و تا به امروز ۴۰ هزار نفر کمتر از یک ساعت به مراکز منتقل شده‌اند؛ تا به امروز ۱۰ هزار نفر از بیماران سکته مغزی از معلولیت نجات پیدا کرده‌اند.

کولیوند یادآوری کرد: کارانه کادر اورژانس حدود ۱۷ ماه عقب افتاده و حقوق نیرو‌های شرکتی پرداخت نشده است؛ درخواست دارم کادر ما جزو شهدای خدمت محسوب شوند.

فقط ۳ هزار پایگاه اورژانس داریم

رئیس سازمان اورژانس افزود: براساس برنامه ما باید ۱۰ هزار پایگاه داشته باشیم، ولی متاسفانه تنها ۳ هزار پایگاه داریم؛ سازمان امور استخدامی برای جذب ۳ هزار نیرو قول مساعد به ما داده است.

وی ادامه داد: کشور ما از نظر تصادفات با کشور‌هایی مثل هند برابری می‌کرد، ولی امسال در ردیف کشور‌هایی مثل آمریکا و آلمان قرار گرفته‌ایم و به ازای ۱۰۰ هزار نفر، ۲۰ کشته می‌دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش