پیدای پنهان رونمایی شد


پیدای پنهان رونمایی شد

آلبوم موسیقی «پیدای پنهان» به خوانندگی شاهد سبحان‌فر و تنظیم فهام گوهری روز گذشته رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز ، مراسم رونمایی از آلبوم «پیدای پنهان» به خوانندگی شاهد سبحانی‌فر و تنظیم فهام گوهری، بعداز ظهر دیروز جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ در هتل سیمرغ برگزار شد.

این مراسم با حضور عوامل تولید این آلبوم و جمعی از چهره‌های موسیقی ایران همراه بود.

در ابتدای این مراسم عوامل تولید آلبوم «پیدای پنهان» روی صحنه رفتند تا به بیان توضیح‌هایی درباره روند شکل گیری این اثر بپردازند.

در ابتدا فهام گوهری تنظیم‌کننده و مدیر هنری این پروژه گفت: این لحظات زود تمام می‌شود و می‌رود، اما برای تولید این آلبوم من و شاهد و دیگر نوازندگان، دو سال تلاش کردیم.

او ادامه داد: من و شاهد در دهه هفتاد هم دانشگاهی بوده‌ایم، اما آن زمان همدیگر را نمی‌شناختیم. اوایل دهه نود برای تولید یک قطعه همکاری کردیم و این همکاری ادامه پیدا کرد تا در نهایت به تولید آلبوم رسید. در این راه نوازندگان بزرگی ما را همراهی کردند.

این آهنگساز و تنظیم کننده درباره ژانر آلبوم «پیدای پنهان» گفت: موسیقیِ این آلبوم استاندارد جز نیست. ملودی‌ها و هارمونی برخی از قطعه‌ها صدادهی یک موسیقی فیوژن (تلفیقی) را به گوش می‌رساند. فضا و استنباط موسیقیِ این آلبوم شما را به فرم موسیقی جَز هدایت می‌کند، اما در عین حال ما از تِم‌های موسیقی جَز، امبینت و موسیقی پاپ هم در این آلبوم استفاده کرده‌ایم.

در ادامه شاهد سبحانی‌فر گفت: دلیل اصلی خواننده شدنم فهام بود. من از روزی که کارم را شروع کردم؛ پروسه‌ای پنج ساله را طی کردم تا به انتشار آلبوم «پیدای پنهان» رسیدم.

این خواننده درباره انتخاب اشعار این اثر تاکید کرد: من برای قطعه‌های این آلبوم از اشعار بزرگان ادبیات کهن ایران و البته برخی شاعران معاصر استفاده کرده‌ام. این شعر‌ها ریشه‌های فرهنگی ما هستند. من کلام بزرگانی را برای خواندن انتخاب کرده‌ام که اگر جامعه‌ی ما کمی بیشتر به سروده‌هایشان توجه می‌کرد، اکنون خیلی موفق‌تر بودیم.

او ادامه داد: در کنار استفاده از اشعار بزرگان موسیقی کهن، از شعر حسین منزوی و محمدرضا شفیعی‌کدکنی هم استفاده کرده‌ام. سروده‌ی «نام من عشق است» اثری است از حسین منزوی که جامعه‌ی کنونی ما به بازخوانی این اثر بسیار نیازمند است.

سبحانی‌فر گفت: متاسفانه جامعه‌ی ما از ریشه‌های فرهنگیمان در حال فرار است. با این حال هر موسیقی که ریشه در اصالت‌های فرهنگی دارد، ماندگار می‌شود. من برای تولید «پیدای پنهان» مارکت برایم مهم نبود. پولدار هم نیستم؛ کارمندم و از تفریحاتم زده‌ام‌تا بتوانم هزینه‌های تولید این اثر را تامین کنم.

در ادامه حامد ملک نوازنده ساکسیفون گفت: موسیقی که در آلبوم «پیدای پنهان» می‌شنوید، تلفیقی است. موسیقی امروز، شعر کهن و صدای خواننده‌ای که صاف و مرتب و تمیز می‌خواند؛ با هم تلفیق شده‌اند تا اثری شنیدنی تولید شود.

مسرور شیدایی که مسترینگ آنالوگِ آلبوم «پیدای پنهان» را برعهده داشته، گفت: من ضبط آنالوگ این اثر را برعهده داشتم. میکس این آلبوم با خود فهام بود. من فقط وظیفه مستر آنالوگ این اثر را برعهده داشتم.

احمد میرمعصومی نوازنده پیانوی این آلبوم گفت: این آلبوم محصول سلیقه، دقت نظر و یک انتخاب حرفه‌ای است. سلیقه در تولید یک اثر بسیار مهم و در بالابردن کیفیت اثر تاثیرگذار است. اتفاقات خوبی که در این آلبوم رقم خورده محصول دقت نظرِ فهام و دیگر دوستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس