قول می‌دهیم که با جان و دل برای تیم ملی بازی کنیم


قول می‌دهیم که با جان و دل برای تیم ملی بازی کنیم

مدافع تیم ملی کشورمان گفت: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید همه را ببرد.

به گزارش فرتاک ورزشی،

تیم ملی ایران با عراق مساوی کرد و سرانجام به عنوان تیم صدرنشین گروه بالا رفت. حالا همه تصور می‌کنند مسیر ایران در جام ملت‌ها زیاد سخت نیست و تیم ملی می‌تواند راحت به نیمه‌نهایی برسد. مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع باتجربه تیم ملی، اما چنین اعتقادی ندارد. او می‌گوید تک‌تک بازی‌ها در جام سخت است و نمی‌توان در مسابقه‌ای از پیش برنده بود. مرتضی بعد از بازی با عراق گفت‌وگویی با خبرورزشی داشت.

*مرتضی قبل از هر چیز تو روی نیمکت بازی با عراق نشسته بودی و لب خط خیلی استرس و التهاب زیاد بود. انگار نیمکت عراق مدام دوست داشتند اعتراض کنند. ماجرا چه بود؟

ببینید کلاً بازی درگیرانه بود. قبلاً دو کشور با هم جنگ داشتند ولی این مربوط به قبل است نه الان. من و دیگر بازیکنان در تیم ملی مشکلی نمی‌بینیم ولی این مسائلی که بود و آن بازی ۴ سال قبل، باعث شد تا بازی درگیرانه شود. شما هم دیدید که لب خط هم حساسیت وجود داشت. ما منتها ذهن‌مان در زمین فقط روی مسابقه بود.

* فکر می‌کنی برخورد‌ها داخل زمین چطور بود؟ چند بار بازیکنان همدیگر را زدند.

به نظرم بازیکنان عراق یک جا‌هایی بد برخورد می‌کردند. این برخورد‌ها هم ربطی به فوتبال نداشت. این رفتار‌ها غیرفوتبالی بود. به نظرم آن‌ها نباید یک‌سری مسائل را با فوتبال قاطی کنند. واقعاً نباید چنین چیز‌هایی در زمین مسابقه اتفاق بیفتد.

* مرتضی تو در آن بازی ۴ سال قبل مقابل عراق بودی و ظاهراً آن مسابقه هم روی بازی اثر داشت.

قشنگ آن بازی را یادم هست. اگر می‌توانستیم در استرالیا، عراق را ببریم خود را در دل مردم جا می‌کردیم. به پنالتی هم باختیم. حتی با وجود شکست در دل مردم جا شدیم و همین حالا اگر با آن‌ها صحبت کنید به خوبی یاد می‌کنند. من فکر می‌کنم اگر ۱۰ نفره عراق را با آن شرایط می‌بردیم واقعاً جاودانه می‌شدیم و می‌شد یکی از بازی‌های ماندگار ما. بازی هم آن موقع شرایط خاص خودش را داشت. ویلیامز داور مسابقه پدر تیم ملی ایران را درآورد. امیدوارم در ادامه جام ملت‌ها داوران خوبی به ما بخورند. البته این سیستم VAR هم بیاید نگرانی کمتر می‌شود.

* مرتضی ته دلت درباره این جام چه فکر می‌کنی؟

راستش ما فقط تلاش می‌کنیم دل مردم ایران را شاد کنیم. به نوبه خودم و از طرف همه بچه‌های تیم از طریق رسانه شما به همه مردم ایران قول می‌دهیم که با جان و دل برای تیم ملی بازی کنیم. به قول معروف در زمین بازی جان می‌دهیم.

* شاید بازی عراق آن‌طور که می‌خواستیم پیش نرفت. این ظاهراً بعضی‌ها را کمی نگران کرده است.

نه این‌طور نیست. ببینید اولاً ما خوب بازی کردیم و عراق در اواخر بازی یک مقدار توانست جلو بیاید وگرنه موقعیت خاصی نداشتند. ما در اکثر دقایق مسلط به بازی بودیم. نگرانی برای بازی‌های بعدی وجود ندارد.

* حالا که حریف ایران در مرحله بعد مشخص شده، نظرتان چیست؟

راستش من یک نظر داشتم و دارم. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود اصلاً حریف سخت و قوی نمی‌شناسد. باید همه تیم‌ها را ببرد. ما هم می‌خواهیم موفق باشیم بنابراین به اسم تیم‌ها هیچ توجهی نداریم و با قدرت به زمین می‌رویم تا همه بازی‌ها را ببریم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک ورزشی کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس