صد‌ها هزار هندی در مخالفت با نخست‌وزیر این کشور به خیابان‌ها آمدند


احزاب مخالف هندی امروز (شنبه) بیش از نیم میلیون نفر از مردم کلکته را در مخالفت با نخست‌وزیر این کشور، برای اعتراض به خیابان‌ها کشاندند.

صد‌ها هزار هندی در مخالفت با نخست‌وزیر این کشور به خیابان‌ها آمدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه سان، احزاب مخالف هندی امروز (شنبه) بیش از نیم میلیون نفر از مردم کلکته را در مخالفت با نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور، به تظاهرات در خیابان‌ها فراخواندند.

پلیس اعلام کرد نیم میلیون نفر برای تظاهرات گسترده با شعار «هند متحد»که سازمان‌دهندگان آن همه مخالفان مودی و حزب ملی‌گرای هندوی حاکم هستند، به خیابان‌ها آمدند.

پلیس همچنین اعلام کرد حدود پنج هزار نفر از نیروهای خود را برای تامین امنیت به حالت آماده‌باش درآورده است.

وزیر ارشد دولت بنگال غربی در این اعتراضات اظهار داشت «تاریخ انقضای دولت مودی سر رسیده است». پیش از این، دولت او که جزء سازمان‌دهندگان اصلی این تظاهرات است، اعلام کرده بود چهار میلیون نفر در خیابان‌ها حضور خواهند یافت، اما بنابر گزارش پلیس کلکته، حدود نیم میلیون نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که صد‌ها میلیون نفر از مردم هند خود را برای شرکت در انتخاباتی آماده می‌کنند که قرار است در ماه آوریل و مه برگزار شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی