آموزش؛ نخستین رکن پیشگیری از حوادث


آموزش؛ نخستین رکن پیشگیری از حوادث

سرپرست وزارت بهداشت با بیان اینکه آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است گفت: نخستین رکن پیشگیری از حوادث، آموزش است.

آموزش؛ نخستین رکن پیشگیری از حوادثبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعید نمکی در همایش مدیران حوادث و فوریت‌های پزشکی سراسر کشور با قدردانی از زحمات کارکنان اورژانس افزود: جز دلدادگی و عشق چیز دیگری نمی‌تواند در این عرصه ما را بکشاند.

وی با سپاسگزاری از زحمات شهدای اورژانس در دفاع مقدس و پس از آن گفت: در سال‌های گذشته و در طرح تحول نظام سلامت در زیرساخت‌های اورژانس کار‌های زیادی شده است که جا دارد از وزیر پیشین تشکر کرد.

نمکی با اشاره به اینکه ایران کشور حادثه خیزی است، گفت: آموزش و تهیه بسته‌های آموزشی باید به صورت ویژه در مرکزی فوریت‌های پزشکی انجام شود و از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد از جمله بسیج برای انتقال آموزش به مردم استفاده کرد.

وی افزود: ما باید مبتنی بر نیاز‌های کشور به پرسنل اورژانس کشور نیز آموزش دهیم و آن را ارتقا بخشیم که در این راه باید از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در آموزش پرسنل کشور استفاده کرد.

سرپرست وزارت بهداشت با بیان اینکه باید حداقل زمان برای رسیدن بیمار آسیب دیده به مراکز درمانی انجام پذیرد، گفت: برای اینکه بیمار آسیب دیده در حداقل ممکن زمان به بخش‌های تخصصی برسد باید روی ابزار نقل و انتقال کار شود به همین دلیل باید برای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ شهر‌هایی که بافت‌های سنتی هم دارند وسیله نقلیه مناسب و سیستم خدمت رسانی مناسب پیگیری شود.

وی در ادامه به کارکنان مرکز فوریت‌های پزشکی قول داد تا در حد امکان به نیاز‌های معیشتی آن‌ها توجه و مشکلات آن‌ها برطرف شود.

نمکی گفت: آنچه مرا به این میدان کشید عشق خدمت به مردم است ما شاید سال آینده سال سختی داشته باشیم باید تمام همت خود را برای خدمت به مردم بکار بگیریم، من سر سوزنی انگیزه برای رئیس شدن ندارم و تمام سلول هایم عشق خدمت به مردم است، شما هم توجه داشته باشید که عشق به مردم همواره در اوج انگیزه هایتان برای خدمت به مردم باشد چرا که کوچکترین کم خدمتی حتی اگر کسی هم نبیند در این راه خدا شما را نخواهد بخشید.

وی افزود: برای مردم کم نگذارید این مردم روز‌هایی را تحمل کردند که ستودنی است حق این مردم نیست که برایشان کم بگذارید.

نمکی در حاشیه این همایش و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تا کی سرپرست خواهید ماند، گفت: این از اختیارات رئیس جمهور و نظر نمایندگان مجلس است که امیدوارم مسیر درستش را پیش ببرد، من هم خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی هستم و در هرجا و هر لباسی باشم جز خدمت هدفی ندارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش