تجمع دانشجویان دانشگاه علامه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی «مرضیه هاشمی»


تجمع دانشجویان دانشگاه علامه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی «مرضیه هاشمی»

جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی «مرضیه هاشمی» خبرنگار شبکه «پرس تی‌ وی» مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه در اعتراض به دستگیری «مرضیه هاشمی» خبرنگار شبکه «پرس تی‌ وی» مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد تجمع کردند.

این دانشجویان با سر دادن شعارهایی سیاست‌های خصمانه سیاستمداران آمریکایی را محکوم کردند.

دانشجویان همچنین در پایان تجمع خود با قرائت بیانیه‌ای اعلام کردند: امروز ملل جهان با یک سازمان جنایتکار تاریخی و پرسابقه مواجه اند که باید مقابل آن کاری کرد. تاریخ دولت ایالات متحده آمریکا مشحون از ظلم ها و جنایات فراوان علیه مظلومین سراسر جهان است.

تاریخ ایالات متحده با کشتار سرخپوستان آغاز شده و با تجاوزها و جنگ افروزی ها در نقاط مختلف جهان ادامه یافته است. کشتار و مجروحیت ۵/۸۰۰/۰۰۰ نفر از ویتنامی ها و ۵۸/۰۰۰ نفر کشته و زخمی از میان سربازان آمریکایی، تنها یکی از ثمرات یکی از جنگ افروزی های دولت ایالات متحده آمریکا است. این تاریخ با همین روند ادامه داشته و دولت مردان آمریکایی با هزینه سرمایه ملی ایالات متحده برای جنگ افروزی های خود در افغانستان، عراق و اخیراً در سوریه، با کشتار وسیع غیرنظامیان و حمایت همه جانبه ی از جبهه تروریسم، همواره برای تکمیل تاریخ ظلم کوشیده اند. اکنون هیچ ملت آزاده از خطر سیاست‌های آمریکا در امان نیست.

دولت ایالات متحده در هیچ کجای تاریخ خود، حقوق ملتی را رعایت نکرده و جز برخورد کاسب کاران هیچ حرف و قانونی را به رسمیت نشناخته است. تبعیض های فراوان علیه سیاه پوستان و اقشار آفریقایی- آمریکایی ماجرای پر سابقه‌ای در این دولت دارد مردم آمریکا خاطرات فراوانی از این رفتارهای غیر انسانی به خاطر دارند. همچنین است وضعیت دیگر اقلیت ها، مانند سرخ پوستان و مسلمانان.

با روی کار آمدن دولت انارشی ترامپ، اوضاع بدتر شده است. باید از جامعه بین الملل و همینطور از سازمان ملل متحد پرسید که رفتارهای غیر انسانی و بی قیدی های دولت و حاکمیت آمریکا را تا کجا باید تحمل نمود؟

آنان در آخرین اقدام خود یک شخصیت رسانه ای، فیلمساز و خبرنگار آفریقایی آمریکایی یعنی خانم مرضیه هاشمی را، بدون هیچ توضیحی دستگیر نمودند. اتهام و ابعاد پرونده ایشان توسط هیچکس و هیچ نهاد قانونی در ایالات متحده اعلام نشده است، در حالیکه تفهیم اتهام و شفافیت روند رسیدگی به پرونده از حقوق اولیه هر انسانی است.

به علاوه برخورد ظالمانه و غیرانسانی با ایشان در مدت بازداشت، نمایانگر اوج ضدیت بازداشت کنندگان ایشان با حقوق بشر است. رعایت نکردن شأن انسانی یک خبرنگار، هتک حرمت یک زن مسلمان و محروم کردن او از حق قانونی و انسانی پوشش اسلامی، محروم کردن ایشان از غذای حلال، بستن دستان ایشان با غل و زنجیر؛ تمامی این رفتارها در حکم نقض مفاد مصرح حقوق بشر و اهانت به شان اهالی رسانه و نقض حقوق پیروان ادیان است. اکنون ، موعد انجام وظیفه سازمان ملل متحد و جامعه جهانی است.

امروز با این رفتار ها معنای آزادی به مخاطره افتاده است و آزاده ای که همواره پاسدار حقوق مظلومین سراسر جهان بوده است، امروز خود هیچ مدافعی ندارد و باید متحمّل برخورد غیر انسانی وابستگان به دولت ایالات متحده شود. آیا کسی که نظام حاکمیتی ایالات را مورد نقد قرار می دهد، باید مورد آزار قرار گیرد ؟ آیا سیاهپوست بودن جرم است ؟ آیا صرف مسلمان بودن کسی جواز بد رفتار کردن با او و اذیت و آزار اوست ؟ گویی در عرف سیاستمداران آمریکایی معنای تازه ای از جرم در حال ظهور است.

این اولین باری نیست که جهان شاهد بد رفتاری دولت ایالات متحده با یک فعال رسانه ای ،با یک مسلمان و با یک سیاهپوست است ،اما اگرجامعه جهانی بطور جدی دولت آمریکا را مورد مواخذه و محکومیت قرار ندهد، این رفتار های خطر ساز ،ملت ها و انسان ها را در سراسر جهان تهدید خواهد کرد.

بنابراین دولت آمریکا اولا باید توضیح دهد که به چه علت به خود اجازه این برخوردهای غیر انسانی با یک زن مسلمان آفریقایی_آمریکایی را داده است؟

ثانیا باید ضمانتی با دخالت سازمان ملل متحد صورت گیرد که دولت آمریکا دیگر دست به چنین اقدامات ضد انسانی نزند

ثالثا اتهام خانم هاشمی باید به صورت روشن تبیین شود و اقدامات خشن و ضد انسانی بازداشت کنندگان باید سریعا پایان یابد و خاطیان، مورد پیگرد قانونی و قضایی قرار گیرند.

در نهایت از سازمان ملل متحد و تمام آزادگان جهان خواستاریم با ورود سریع و جدی به مسئله، مقدمات آزادی این فعال رسانه ای و حامی مظلومان؛ یعنی خانم هاشمی را فراهم کند و نسبت به موارد فوق الذکر اقدامات عملی نافذی را مبذول دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من