لباس پرسنل اورژانس، لباس احرام است/ خودروهای بی‌کیفیت ارابه‌های مرگ هستند


لباس پرسنل اورژانس، لباس احرام است/ خودروهای بی‌کیفیت ارابه‌های مرگ هستند

نمکی گفت: در شبانه روزی که افراد استراحت می‌کنند کادر اورژانس در حال ارائه خدمات هستند، لباس پرسنل اورژانس لباس احرام است.

لباس پرسنل اورژانس، لباس احرام است/ خودروهای بی‌کیفیت ارابه‌های مرگ هستند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت در مراسم دومین همایش روسای اورژانس کشور که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: مقداری از تجارب ما در اورژانس در زمان جنگ تحمیلی به دست آمد.

وی افزود: در شبانه روزی که افراد استراحت می‌کنند کادر اورژانس در حال ارائه خدمات بهداشتی درمانی هستند، برای این لباس احرام جز عاشقی وصف دیگری نیست و هیچ نیتی جز انگیزه خدمت به مردم در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدیریت حوادث نیازمند طرح ملی است و معتقدم که پیشگیری و آموزش یکی از اصلی‌ترین اقدامات در این زمینه به حساب می‌آید به نظرم اولین رکن، پیشگیری از حوادث آموزش است.

آموزش یک نوع سرمایه‌گذاری است

سرپرست وزارت بهداشت تأکید کرد: نباید به آموزش به عنوان یک هزینه نگاه کنیم زیرا این امر سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ برای کاهش تلفات در تصادفات جاده‌ای و ترافیکی باید گروه‌های هدف را تعریف و پکیج‌های آموزشی متناسب با هر گروه را تبیین کنیم، ما باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و رابطین سلامت استفاده کنیم تا آسیب‌ها و تلفات مختلف در حوزه سلامت کاهش پیدا کند.

نمکی بیان کرد: کشور ما حادثه‌خیز است که گاهی دچار خشکی است و گاهی با بارش دو قطره باران سیل راه می‌افتد، متأسفانه باید بگویم که نقاط حادثه‌خیز زیادی در جاده‌های کشور وجود دارد که این مسئله به همراه غیر استاندارد بودن خودرو‌های ساخت داخل تلفات را افزایش می‌دهد، همین ماشین‌های بی‌کیفیت ارابه‌های مرگ هستند که همین مسائل به طور کلی کار پرسنل اورژانس را سنگین می‌کند.

باید نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و برطرف کنیم

وی ادامه داد: تا زمانی که عوامل خطرساز برطرف نشوند با راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس نمی‌توان از آسیب و صدمات وارده به مردم کشور پیشگیری کرد، باید نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و برطرف و خودرو‌های با کیفیت و استاندارد تولید کنیم، رفع نقاط حادثه‌خیز و ساخت خودرو‌های با استاندارد بالا هزینه‌بر است، ولی در دراز مدت باعث کاهش هزینه‌های مختلف می‌شود.

فوت سالیانه ۱۶ هزار نفر بر اثر سوانح ترافیکی

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سالیانه در حدود ۱۶ هزار نفر بر اثر سوانح ترافیکی فوت می‌کنند، افزود: روی گسل‌ها زندگی می‌کنیم و متأسفانه بسیاری از ساختمان‌های ما استانداردهای لازم را ندارند و به دلیل انسداد مسیر‌های رودخانه به وسیله زمین خواران و کاهش پوشش گیاهی با بارش دو قطره باران سیل‌های خطرناکی راه می‌افتد که هزینه‌های زیادی را بر حوزه سلامت تحمیل می‌کند.

نمکی با اشاره به اینکه باید با زبانی قابل فهم به مردم آموزش‌ دهیم، اظهار کرد: هسته‌های آموزش باید از بین مردم انتخاب شوند و برای انتقال درست مفاهیم به مردم باید دانش خود را به روز کنیم؛ اگر مغرور شویم که همه چیز را می‌دانیم دچار سقوط آزاد می‌شویم.

ضرورت توزیع تجهیزات متناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه

وی ادامه داد: بر اساس شرایط آب و هوایی هر منطقه باید تجهیزات و امکانات متناسب با آن منطقه توزیع کرد، به طور مثال در برخی از کوچه‌های تهران فرقون به زور عبور می‌کند و ما نمی‌توانیم برای انتقال بیماران در چنین معابری از ماشین‌های آمبولانس استفاده کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: بیشترین مراقبت‌ها باید از کادر اورژانس به عمل آید و یکی از اقدامات مهم من اصلاح وضعیت معیشتی این افراد است و تمام تلاشم را به کار بگیرم تا رعایت عدالت بین حرفه‌ای افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان