معافیت‌های گمرکی با اعمال سیاست جدید


معافیت‌های گمرکی با اعمال سیاست جدید

رئیس کل گمرک ایران از مبارزه با هرگونه قاچاق کالا از طریق مبادی رسمی خبر داد

معافیت‌های گمرکی با اعمال سیاست جدیدبه گزارش­ خبرگزاری صداوسیما از گمرک ایران؛ مهدی میراشرفی گفت: معافیت‌های گمرکی به سمت تولیدکنندگانی هدایت می‌شود که امکان تولید محصولات و مواد اولیه وارداتی را در داخل کشور ندارند.

وی با اشاره به برنامه‌های گمرک ایران در راستای حمایت از تولید، افزود: گمرک ایران به عنوان تصمیم‌گیرنده و وضع‌کننده معافیت‌های گمرکی نیست، ولی گمرک می‌تواند پیشنهاداتی را پس از بررسی بازخورد‌های قوانین و معافیت‌ها از سازمان‌های ذی‌ربط دریافت و ارائه کند.
وی اظهارداشت: در پیشنهادات گمرک به صورت مشخص معافیت‌ها را به سمت تولیدکنندگان هدایت می‌کنیم به نحوی که تلاش می‌شود تا معافیت برای تولیدکنندگانی اعمال شود که امکان تولید محصولات مورد نیاز را در داخل کشور ندارند.
میراشرفی، درباره قاچاق کالا و برنامه‌های مقابله با آن نیز تصریح کرد: ما امروز با قاچاق از طریق مبادی رسمی کشور مواجه نیستیم و گمرک ایران با هرگونه قاچاق مقابله می‌کند­و کشفیاتی را در این زمینه دارد.
معاون وزیر اقتصاد گفت: در بحث مناطق آزاد نیز گمرک مکلف به حضور است و بر ورود و خروج کالا در مناطق آزاد کشور نظارت خواهد کرد؛ ­­در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و ما در راستای انجام این وظیفه پیش خواهیم رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد