تظاهرات زنان در صد‌ها شهر آمریکا برای سومین سال متوالی


تظاهرات زنان در صد‌ها شهر آمریکا برای سومین سال متوالی

زنان در صد‌ها شهر ایالات متحده قصد دارند برای گرامیداشت تظاهرات دو سال گذشته در اعتراض به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، راهپیمایی کنند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، میلیون‌ها زن آمریکایی دو سال قبل در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، در اعتراض به ریاست جمهوری وی در خیابان‌های این کشور تظاهرات کردند و امسال نیز قصد دارند برای سومین سال متوالی این تظاهرات اعتراض آمیز را برگزار کنند.

یک سازمان غیر انتفاعی که تظاهرات ۲۰۱۷ میلادی در شهر واشنگتن علیه ترامپ را سازماندهی کرده بود، بار دیگر میزبان این رویداد بزرگ در پایتخت ایالات متحده خواهد بود و صد‌ها شهر دیگر آمریکا نیز تظاهرات مشابهی را برپا خواهند کرد.

یک نهاد غیر انتفاعی دیگر نیز قصد دارد تظاهرات گسترده زنان در شهر‌های بوستون، هیوستون، بالتیمور و دنور را سازماندهی کند.

رهبران هر دو گروه و نهاد غیرانتفاعی اعلام کرده اند که قصد دارند از تظاهرات امسال برای مطرح کردن درخواست‌های خود مبنی بر افزایش حداقل دستمزد، دستیابی به حق رای و بهداشت و سلامت استفاده کنند. آن‌ها همچنین قصد دارند زنان جامعه آمریکا را برای انتخابات ۲۰۲۰ میلادی بسیج کنند. پیش بینی می‌شود ترامپ بار دیگر نامزد جمهوریخواهان برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ باشد.

فعالان حقوق زنان بر این باورند که انتخاب تعداد بیشتری از زنان در کنگره آمریکا یک پیروزی و پیشرفت بزرگ به شمار می‌رود. زنانی که به تازگی به عنوان نماینده کنگره انتخاب شده اند تقریبا همگی دموکرات هستند از جمله نخستین زن مسلمان و همین طور نخستین زن سیاه پوست.

بسیاری از زنانی که در انتخابات کنگره به پیروزی رسیده اند، علت اصلی نامزدی خود برای شرکت در انتخابات را ریاست جمهوری ترامپ اعلام کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟