تصویب افزایش سهم مدیریتی زنان تا ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تهران


اعضای شورا در ادامه بررسی مواد برنامه سوم توسعه شهر تهران مواد 70 تا 78 را در نوبت صبح یکصدو هفدهمین جلسه مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی مواد برنامه سوم توسعه شهر تهران یکصد و هفدهمین جلسه شورا نیز به صورت فوق العاده به این امر اختصاص داشت.
اعضای شورا در جلسه نوبت صبح روز شنبه مواد 70 تا 78 را مورد بررسی قرار دادند.
در جلسه امور ابتدا ماده 70 مورد برسی قرار گرفت.
در ماده 70 شهرداری موظف است به منظور بهبود شاخص های سلامت شهری ، بر اساس برنامه عملیاتی و شاخص هایی که تا پایان سال نخست برنامه تدوین و در قالب لایحه به شورا ارائه می نماید، اقدام به توسعه محیط های حامی سلامت با تاکید بر عوامل تعیین کننده سلامت شهری و ارتقاء مسئولیت پذیری اجتماعی؛ از طریق همکاری استقرار نظام خدمات جامع سلامت شهری با مشارکت دستگاهای دولتی مربوطه، بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت سازمان های مردم نهاد و انجمن های علمی نماید.
این ماده بدون پیشنهاد به تصویب رسید .
در ادامه ماده 71 برنامه سوم توسعه مورد بررسی قرار گرفت. در این ماده شهرداری موظف است در مواجهه با مسائل اجتماعی در فضاهای شهری ضمن تغییر رویکرد از طرد اجتماعی به پذیرش اجتماعی با فراهم ساختن زیر ساخت ها و خدمات رسانی به شهروندان آسیب دیده و در معرض آسیب اقدامات زیر را انجام رساند.
احمد مسجد جامعی در هنگام بررسی این ماده پیشنهاد داد کلمه "کمک " از سوی شهرداری قرار داده شود.
وی گفت: توسعه،تجهیز و ایجاد قبلی مراکز مشخصا به عهده سازمان بهزیستی است و تنها در برخی موارد حسب مورد به عهده شهرداری است لذا اینجا باید قید کمک از سوی شهرداری تهران لحاظ شود.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در ادامه افزود: اقدامات حوزه فرهنگی در زمینه شاخص های سلامت شهری نیاز به امکان سنجی و مکان سنجی دارد چرا که ما در اقدامات قبلی شاهد بودیم که بدون برنامه ریزی و امکان سنجی چنین برنامه هایی صورت می گرفت و اعتراضات زیادی از سوی شهروندان می شد.
مسجد جامعی همچنین افزود: در ماده 80 برنامه ششم توسعه قید شده وزارت کار موظف است از طریق سازمان بهزیستی و با همکاری شهرداری اقدام به این مهم کند.
در نهایت پیشنهادات مسجد جامعی به تصویب رسید و اصل ماده نیز به رای گذاشته شد که به تصویب رسید .
در ادامه جلسه ماده 72 نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در ماده 72 شهرداری موظف است به منظور بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد فعال شهری در حوزه های تصمیم سازی برنامه ریزی و اجرا و دیده بانی نسبت به ایجاد سازو کار شفاف جهت تعامل دو سویه مدیریت شهری ونهاد های مردمی اقدام نماید.
در ادامه احمد مسجد جامعی پیشنهاد داد در تبصره این ماده که ذکر کرده آیین نامه شاخص های عملکرد و رتبه بندی سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه مدیریت شهری به جای تایید از سوی ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد این شورا باشد که این مهم را تایید کند.
حجت نظری با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت: در ستاد توان افزایی 5 عضو از اعضای شورا حضور دارند و به نوعی نمایندگی اعضای شورا را به عهده دارند. از طرفی با وجود ستاد می توانیم در تمام امور مشارکت ها تمرکز ایجاد کنیم.
بهاره آروین در ادامه گفت: در سوابق اینگونه است که همه موارد آیین نامه ای به تصویب شورا می رسد و نداریم آیین نامه ای که توسط زیر مجموعه شورا تصویب شده باشد. ستاد توان افزایی می تواند ناظر بر حسن اجرا باشد.
حجت نظری بار دیگر گفت: در آیین نامه ستاد توان افزایی از سوی شورای شهر تفویض شده که تهیه و تدوین برخی دستورالعمل ها و آیین نامه ها می تواند از سوی ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد صورت گیرد.
حسن خلیل آبادی نیز گفت: در جلسات قبلی اعضا این ادله را داشتند که شورا وقت رسیدن به تصویب آیین نامه ها را ندارد "به تایید شورا برسد" حال آن که ستاد توان افزایی از قبل آیین نامه دارد که می تواند چنین مواردی را بررسی کند دیگر ضرورتی ندارد به شورا بیاید.
در ادامه به واسطه طرح پیشنهاد حذف کل تبصره آروین و مسجد جامعی پیشنهاد خود را پس گرفتند.
سید حسن رسولی با ارائه پیشنهاد حذف کل ماده گفت: یکی از جهت گیری های دوره پنجم شورا رعایت مرز بندی شورا با سایر سازمان ها و ستد ها بوده است . از طرفی سازمان های مردم نهاد از حیث متولی با هیچ کمبودی مواجه نیستند انواع و اقسام وزارت خانه ها و سازمان ها در تشخیص و رتبه بندی ها آنها دخیل هستند.
وی ادامه داد: لذا وقتی ارزیابی و رتبه بندی ان جی او ها که خارج از وظایف شهرداری است را به عنوان وظیفه برای این دستگاه ذکر می کنیم، شهرداری در آینده با وظایفی مغایر وظایف ذاتی خود مواجه می شود و توقعانی از حیث تامین منابع از شهرداری ها ایجا می شود. بنابراین هم به لحاظ شکلی و محتوایی تبصره 3 فاقد وجاهت است.
محمد جواد حق شناس در مخالفت با این پیشنهاد گفت: باید بگویم در اصل ماده عنوان شده شهرداری وظیفه دارد سازو و کار تعامل ان جی او ها را تنظیم کند.
وی ادامه داد: رویکرد شورای پنجم نیز به سمت فعال شدن سازمان های مردم نهاد است و اینکه این رویکرد چگونه باید تنظمی شود نیاز به قاعده دارد لذا این تبصره این مورد را دارد گوشزد می کند. تبصره را قاعدتا باید داشته باشیم.
علی اعطا نیز در موافقت با این پیشنهاد گفت: متولی دادن اجازه به فعالیت های ان جی اوها با وزارت کشور است و اینجا درست نیست مجددا در شهرداری بخشی را مسئول این کار رتبه بندی کنیم.
وی ادامه داد: به علاوه این تبصره تکالیفی ایجاد می کند که در حدود اختیارات شهرداری نیست.
در نهایت پیشنهاد حذف تبصره مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضا این تبصره حذف شد.
در ادامه اصل ماده نیز به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.
در ادامه جلسه ماده 73 نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در ماده 73 شهرداری موظف است تا پایان سال نخست برنامه با بازنگری سند راهبردی آموزش شهروندی از حیث هدف، محتوا و ابزار "لایحه سند جامع آموزش شهروندی را در حوزه های ایمنی و مدیریت بحران، محیط زیست، تفکیک پسماند، استفاده از حمل و نقل عمومی و اصلاح رفتار ترافیکی، پرداخت عوارض شهری، بازسازی اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی ، افزایش سواد ، بهبود سلامت روان بین فردی با تاکید بر آموزش کودکان و نوجوانان تهیه و به شورا ارائه نماید.
ناهید خداکرمی پیشنهاد داد: کاهش مصرف آب و انرژی و کاهش تولید و نیز بازیافت و تفکیک پسماند در این ماده گنجانده شود.
بهاره آروین نیز گفت: بدلیل اینکه در مواد قبلی دو بند را حذف کردیم تا در این ماده اضافه کنیم لذا این آمد باید صورت گیرد.
در نهایت این پیشنهاد پذیرفته شد.
محمد سالاری نیز پیشنهاد داد آشنایی با ضوابط شهرسازی و معماری و تبعات تخلفات ساختمانی به سند راهبردی آموزش شهروندی افزوده شود.
وی افزود: این ماده بسیار مهم است چراکه بسیاری از مشکلاتی که در شهر تهران بوجود می آید بدلیل نداشتن یک سند جامع و اقدام براساس آن سند است، لذا من پیشنهاد دارم که آشنایی با ضوابط شهرسازی و معماری بخصوص طرح جامع و تفصیلی و تبعات تخلفات ساختمانی هم به این ماده اضافه شود.
مرتضی الویری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد قابل طرح نیست چرا که وقتی صحبت از سند جامع است، همه چیز را در بر می گیرد.
سید محمود میر لوحی در موافقت این پیشنهاد گفت: اگر یکجا می نوشتیم سند جامع درست بود ولی چون اینجا موارد را ذکر کردیم پس اگر مسئله تخلف ساختمان و طرح تفصیلی را نیاوریم به نوعی خارج کردن آن ها از اولویت است.
در پیشنهاد به تصویب رسید و اصل ماده 73 نیز متعاقب آن به تصویب رسید.
در ادامه ماده 74 مورد بررسی قرار گرفت.
در ماده 74 نیز شهرداری موظف است با همکاری دستگاه های ذیربط به منظور توسعه گردشگری در تمامی حوزه ها نسبت به شناسایی، احیا و تجهیز فضاهای دارای پتانسیل گردشگری شهری با مشارکت سازمان های مردم نهاد فعال اقدام نماید. در ابتدیا بررسی این ماده پیشنهاد حذف بند یک این ماده از سوی ناهید خداکرمی ارائه شد.
بند یک:ارایه لایحه تشکیل سازمان گردشگری با استفاده از امکانات موجود و با رعایت عدم گسترش تشکیلات ونیروی انسانی جدید به منظور اعمال مدیریت یکپارچه در سال نخست برنامه .
ناهید خداکرمی گفت: ما قبلا هم گفتیم که کوچک سازی از اهداف ما بوده و لذا گسترش تشکیلات دیگر به صلاح نیست.
حسن خلیل آبادی گفت : ما قصد تشکیل سازمان جدید با نیرو های جدید و تحمیل هزینه به شهرداری را نداریم بلکه از پراکندگی ظرفیت های گردشگری جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری در زمینه گردشگری ساختار دارد اما پراکنده و جزیره ای اداره می شوند، ظرفیت هایی نظیر اراضی عباس آباد، بوستان های جنگلی ، دریچه خلیج فارس ، برج میلاد و نظایر اینها ، لذا ما دنبال یکپارچگی مدیریت برای این ظرفیت ها هستیم نه ایجاد سازمان جدید اضافه شد و طول ن عرض به بدنه شهرداری. لذا از شما خواهش می کنم به این موضوع به دید توسعه سازمان نگاه نکنید بلکه از منظر بهتر مدیریت کردن و سیسات گذاری بهتر در این زمینه نگاه کنید.
خلیل آبادی گفت: در حال حاضر تهران مقصد واقعی گردشگری نیست و یک مقصد عبوری است و اگر این شهر با این قدمت را نتوانیم به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، مدیریت شهری مغموم شده است.
بهاره آروین نیز گفت: همه سخنان درست است ولی سوال این است که اضافه شدن سازمان چه کارکردی می تواند داشته باشد؟ شهرداری تهران با همکاری محدود می تواند با سازمان گردشگری می تواند این اهداف را محقق کند. سخن ما این سات که ایجاد این سازمان ابزار مفیدی برای نیل به این اهداف نیست.
الهام فخاری گفت: نگرانی همکاران به جا است. اما ساختاری که در شهرداری وجود دارد به صورت ستاد تعریف شده، ستاد وظیفه اش مقطعی است و حق تصمیم گیری فراگیر ندارد.
در نهایت پیشنهاد حذف بند یک این ماده به تصویب نرسید.
در ادامه سید حسن رسولی پیشنهاد داد برای برقراری یکپارچگی و انسجام ظرفیت های گردشگری، سازمان ایجاد شود اما شرکت ها و سازمان های زائد در این زمینه حذف شوند.
در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید و ماده 74 با این تغییرات با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.
ادامه جلسه به بررسی ماده 75 اختصاص یافت.
ماده 75 نیز شهرداری را موظف میکند به منظور اعلای بنیان خانواده و حمایت از خانواده پایدار در چارچوب قوانین و مقررات با مشارکت نهاد های دولتی و مدنی اقدام نماید.
در ابتدا ناهید خدا کرمی پیشنهاد حذف کل ماده را ارائه نمود.
وی افزود: در سال 84 شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست های تحکیم بنیان خانواده را گفته و وظایف هر دستگاه را هم مشخص کرده است. در مورد بند دوم که مربوط به زنان سرپرست خانوار نیز می باشد قوانین آن نیز موجود است و این وظیفه به وزارت رفاه و ذیل آن به سازمان بهزیسیتی واگذار شده و لذا اینگونه گسترش دادن وظایف شهرداری به معنای فراموش کردن وظایف اصلی و ذاتی آن است.
الهام فخاری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: برای همه این موارد در آیین نامه ها، وظایف دستگاه ها و نهاد ها آمده و بالتبع شهرداری نیز معاف از این وظیفه می شود اما ایا باید چنین باشد؟
وی افزود: بنیاد خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی و ایرانی و اسلامی است و لذا تاکید بر اینکه شهرداری در حوزه اجتماعی به این امور بپردازد تاکید درستی است.
فخاری خاطر نشان ساخت: در مورد بند یک ما امروز گسترش فضای عمومی برنامه ریزی نشده ای در شهر می بینیم که تعامل خانواده ای در سطح شهر را روز به روز می کند.
فخاری ادامه داد: در مورد بند 2 نیز تهران کلان شهری است که تعداد زنان سرپسرت خانواده در آن با تمام کشور ها متفاوت است، در تهران شرایط به گونه ای است که این قشر شمار بیشتری دارند و خطرات اجتماعی و عدم حمایت های خاصی را تجربه می کنند و لذا باید تاکید بیشتری بر توانمندی سازی زنان انجام شود. لایحه جامع کمک می کند مدل توانمند سازی سرپرست خانوار به انجام برساند.
احمد مسجدجامعی نیز گفت: این امر نیز در ذیل ماده 80 برنامه توسعه ششم دیده شده و شهرداری وظیفه اصلی ندارد.
وی افزود: ما می توانیم ضمن این قانون مشارکت کنیم و این فرق می کند با اینکه لایحه بدهیم.
در نهایت حذف ماده به تصویب نرسید.
در ادامه از سوی شهربانو امانی و زهرا نژاد بهرام حذف بند 2 پیشنهاد شد.
بند دو : تهیه لایحه جامع "توانمند سازی زنان سرپرست خانوار " تا پایان سال نخست برنامه.
شهر بانو امانی گفت: بند دو به ما مربوط نمی شود در قانون کلی وظایفی بیشتر از عهده شهرداری نباید باشد. شهرداری باید به وظایف اصلی خود یعنی حل شکل ترافیک و پسماند بپردازد.
امانی ادامه داد: ما چند درصد هستیم که بخواهیم برای کل کشور صتمیم گیری کنیم این امر از وظایف ذاتی بهزیستی و کمیته امداد که نقش تفکیک شده بر اساس ماده 80 برنامه توسعه ششم دارند می باشد.
حسن خلیل آبادی نیز گفت:حساسیت هایی در تدوین برنامه ایجا شده که هر جا نامی از لایحه و سازمان می آید فکر می کنیم می خواهیم مترادف دولت انجام دهیم. اگر ادعا داریم شهرداری باید در مدیریت یکپارچه ورود کند بخشی از این وظایف هم مربوط به امور اجتماعی می شود.
زهرا نژاد بهرام نیز گفت: ضمن احترام به دیدگاه های مخالف ، متاسفانه تعریف مشخصی از مدیریت واحد شهری صورت نگرفته و ما باید در چارچوب برنامه های خودمان حرکت کنیم. مواکدا اگر شهرداری به این سمت حرکت کند کار بسیار درست و منطقی است.
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که اگر موضوع توانمندی زنان است و شهرداری می تواند در این زمینه حرکت کند اختصاص دادن این امر فقط به قشر زنان سرپرست خانوار یک خطای استراتژیک است. اگر قرار است روزی لایحه را بدهیم توامنمندی سازی عام مطرح شود و یکی از مواد زنان سرپرست خانوار باشد.
حجت نظری نیز گفت: تقریبا تا اینجای برنامه هرچه صحبت کردیم در موارد مختالف متولی خاص خود را در دولت داشت. همانقدری که سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در موضوع محیط زیست و آب مسئول هستند ما هم مسئولیم و همانقدر که سازمان بهزیستی و کمیته امداد در این زمینه مسئول هستند ما هم مسئولیت داریم. ما نمی توانیم از موضوع زنان سرپرست خانوار عبور کنیم چرا که آثار و تبعات منفی آنها برای مدیریت شهری بیشتر خواهد بود.
بهاره آروین نیز گفت: ما لایحه جامع را با چه ابزاری می خواهیم محقق کنیم. چگونه می خواهیم ماوریت های اصلی سازمان های خارج از چارچوب اداری شهرداری تهران را موظف کنیم. ما می توانیم کمک و همکاری کنیم اما وقتی لایحه جامع بیاوریم باید برای انبوه سازمان ها تعیین وظیفه کنیم که امکان پذیر نیست.
در نهایت رای گیری برای حذف بند 2 ماده 75 انجام شد که این امر مورد موافقت اعضا قرار نگرفت و به تصویب نرسید.

در نهایت اصل ماده بدون تغییر به رای گذاشته شد که به تصویب اعضای شورا رسید .
در ادامه ماده 76 مورد بررسی قرار گرفت.
شهرداری مکلف است در راستای تحقق عدالت جنسیتی و ارتقا جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر اقدام نماید.
در ابتدای بررسی این ماده شهربانو امانی پیشنهاد افزایش حضور زنان در پست های مدیریتی میانی به بالا را در بند یک ارائه نمود.
بند یک : در راستای ایجاد تعادل جنسیتی و ارتقا نقش زنان در مدیریت شهری با اختصاص 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری تهران تا پایان برنامه.
سید حسن رسولی گفت :تقسیم بندی به سطوح پایه ، میانی و عالی ما را از کل هدف دور می کند. در همه سطوح مدیریت شهری تهران می توانند مدیریت زنان را داشته باشند.
زهرا نژاد بهرام نیز گفت: منظور ما پست های کارشناس ارشد به بالا را است چرا که در حال حاضر مدیریت پایه در اختیار زنان قرار می گیرد اما در سطح شهردار منطقه ، معاون شهردار و یا خود شهردار است که باید این امر مد نظر قرار گیرد. مسئله ما پست های ارشد است.
سید محمود میر لوحی با دفاع از بند ارائه شده در ماده 76 گفت: شما با این سخن می خواهید بگویید ما از زیر ساخت شروع نکنیم. در تهران نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می دهند و مسائل شهری هم با حضور خانم ها و عاطفه و مهر خانم ها در آمیخته است. این 30 درصد همه سطوح را در بر می گیرد ولی شما دارید محدود می کنید.
در نهایت این پیشنهاد به تصویب نرسید.
در ادامه سید حسن رسولی پیشنهاد داد در راستای افزایش حضور زنان ایجاد تبعیض مثبت به جای تعادل جنسیتی در بند یک و در اصل ماده نیز به جای عدالت جنسیتی از افزایش حضور زنان در پست های مدیریتی استفاده شود.
الهام فخاری گفت : تبعیض مثبت جایگاه ها را به طور ویژه تعریف می کند و در فضایی که تعداد افراد نابرابر است فرصت انجام کار می دهد که اگر این امر نبود الان ما 6 نفر (بانوان عضو شورا ) عضو شورا نبودیم.در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید.
در ادامه پیشنهاد حذف بند دو ماده 76 از سوی علی اعطا و حجت نظری ارائه شد.
بند دو: تدوین لایحه غنی سازی اوقات فراغت شهروندان با تاکید بر مشارکت فعال و بهره مند زنان از امکانات فرهنگی هنری و ورزشی در اختیار شهرداری و ارایه آیین نامه سازو و کار اثر بخشی آن ظرف شش ماه سال اول برنامه .
حجت نظری در بیان دلایل خود در حذف این بند گفت: بند 2 ماده 76 با بند 2 ماده 80 و یکی از تبصره های ماده 83 همپوشانی داردو لذا می بایست حذف شود.
زهرا نژاد بهرام گفت : موضوع زنان خاص است و این ماده مشخصا در موضوع زنان بحث می کند به رغم اینکه در برنامه جامع همه دیده می شوند. لذا وجود لایحه غنی سازی را جدی می دانم برای حوزه زنان و این پیشانی برنامه سوم توسعه است.
علی اعطا نیز گفت:این مضووع در ادامه تحت عنوان برنامه نشاط اجتماعی آمده وقتی در این بند لایحه ای تحت عنوان غنی سازی اوقا ت فراغت تهیه شود یک آیین نامه ای به اسم ساز و کار اثر بخشی اوقات فراغت شهروندان تهیه شود تبدیل به کار نمایشی و بی حاصل خواهد شد.
در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید.
در ادامه الهام فخاری پیشنهاد حذف بند 3 این ماده را نیز ارائه کرد و گفت: بند 3در ماده 71 تعریف شده و حالت پروژه ای پیدا می کند.
شهربانو امانی نیز گفت : تنها ماده ای در حوزه زنان همین ماده است در حالی که ماده 71 یک چیز عام است . انسجام ماده 76 تنها به موضوع پست مدیرتی به خانم ها محدود نشود این بند می تواند پیشگیری کند از آسیب ها در حوزه زنان.
در نهایت این پیشنهاد نیز به تصویب رسید و بند 3 نیز حذف شد.
اصل ماده 76 نیز به تصویب رسید .
در ادامه ماده 77 نیز بدون پیشنهاد به تصویب رسید.
ماده 77 در خصوص وظایف شهرداری در راستای دستیابی به شهر دوستدار کودک بود که به تصویب رسید.
در ادامه ماده 78 مورد بررسی قرار گرفت.
در ماده 78 شهرداری موظف است به منظور توقف موازی کاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی تا پایان سال اول برنامه نسبت به بازنگری و تفکیک وظایف فرهنگی هنری سازمان زیبا سازی شهر تهران ، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری اقدام نماید.
حذف این ماده پیشنهادی بود که از سوی یکی از اعضا مطرح شد.
احمد مسجد جامعی گفت: این ماده بسیار لازم و ضروری است چرا که ما در شهرداری دچار ملوک الطوایفی هستیم و این امر در حوزه در فرهنگی بیشتر است.
وی ادامه داد: ما مشکل مصوبه نداریم بلکه آیین نامه فرهنگی و اجتماعی در سال 94 به منظور انجام مدیریت یکپارچه فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران برای همه بخش های شهرداری وجود دارد اما این مصوبه اجرا نشده و ما باید اجرایی شدن آن را پیگیری کنیم.
سید محمود میرلوحی نیز گفت: به قول آقای مسجد جمعی مصوبه شورا از سال 94 به تصویب رسیده و حال وضع ما این است که می بینیم. در حوزه اجتماعی و فرهنکی منابع فراوانی هزینه کردیم و نتایج محدود و عکس دریافت کردیم لذا اگر ماده حذف شود یعنی داریم از وضع موجود ابراز رضایت می کنیم. حفظ این ماده این پیام را القا می کند که حوزه های فرهنگی و اجتماعی را باید به نحوی یکپارچه کنیم بودجه و منابع در مسیر سیاست های شورا باشد.
محمد جواد حق شناس نیز گفت: یکی از مشکلات جدی در شهرداری بحث موازی بودن خیلی از سازمان ها است که لطمات جدی وارد کرده است. این امر در حوزه فرهنگی و اجتماعی جدی تر است به طوریکه حتی سازمان هایی از بیرون ورود می کنند و مطالبات بیشتری به دنبال داشته اند.لذا تاکید برنامه می تواند در راستای حذف موازی کاری مثمر ثمر باشد.
در نهایت پیشنهاد حذف ماده78 مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری