همسان سازی حقوق بازنشستگان 150 هزار میلیارد ریال نیاز دارد


همسان سازی حقوق بازنشستگان 150 هزار میلیارد ریال نیاز دارد

سنندج - ایرنا - معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 150 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 98 لازم است و انتظار می رود این اعتبار در بودجه سال آینده از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید تقی زاده روز شنبه در جریان آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت خانه امید سالمندان در سنندج اظهار داشت: 95.5 درصد از بازنشستگان کشور زیر 30 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند و ضروری است افزایش حقوق آنها به صورت جدی پیگیری شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور اضافه کرد: یک میلیون و 400 هزار نفر بازنشسته کشوری یک عمر برای کشور خدمت کرده اند و باید بهترین ها را برای آنها رقم بزنیم.
تقی زاده افزود: تسهیلات قابل اعطا برای بازنشستگان از طریق صندوق به 400 هزار فقره تا سقف 50 میلیون ریال برای هر بازنشسته در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار میلیارد ریال برای بیمه تکمیلی درمانی بازنشستگان افزایش یافته است، گفت: قرارداد ویژه برای بیمه تکمیلی بازنشستگان بسته شده و تا 72 ساعت مطالبات پرداخت می شود البته بیمارستان های تحت پوشش را نیز افزایش داده ایم.
تقی زاده تاکید کرد: هر استخدامی که در شرکت های صندوق صورت گیرد اولویت استخدام با فرزندان بازنشستگان است که در این راستا و در سه ماهه گذشته 29 نفر از این فرزندان استخدام شده اند.
وی در رابطه با خانه امید در سنندج هم یادآور شد: به محض اینکه شورای شهر و شهرداری سنندج پروانه ساخت را صادر کنند طرح به پیمانکار تحویل داده می شود.
تقی زاده افزود: قرار بر این است که این خانه 18 ماهه ساخته شود اما در صورتی که پیمانکاری مناسب در نظر گرفته شود می توانیم آن را یک ساله به اتمام برسانیم.
6108 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403