خواهر حامی بابک زنجانی در بانک فاسد چه می کند؟/ هر جا سخن از انتصاب است، نام یک مونسان می درخشد!


خواهر حامی بابک زنجانی در بانک فاسد چه می کند؟/ هر جا سخن از انتصاب است، نام یک مونسان می درخشد!

هرچند فعالیت خواهر حامی بابک زنجانی در این بانک فاسد اقتصادی نیست اما به نظر می رسد اینگونه انتصابها و تصاحب صندلی های مهم در مراکز اقتصادی از سوی نزدیکان و وابستگان دولتمردان، شائبه های زیادی را ایجاد خواهد کرد .

صراط:

فامیل بازی و استفاده از لابی جهت تصدی یک صندلی موضوع تازه ای نیست اما نکته مهم تکرار آن است که به شدت افکار عمومی را جریحه دار می کند. از ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی کم شاهد این دست از اتفاقات نبودیم و علیرغم نقدهایی که بسیاری از مدیران به این تراژدی داشته اند اما چون خودشان پیش قراول چنین انتصابهایی بودند این روند متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری صراط، باید قبول کرد که این موضوع ظاهراً مسری است و از یک مدیر به مدیر بعدی سرایت می کند. البته ریسک بعضی از این روابط آنقدر بالاست که اگر فردی موفق به انجام آن شود باید تندیس ریسک طلایی را تقدیمش کرد.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. در زمانی که به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش انتخاب شد حمایت های ویژه ای را از بابک زنجانی که اینک محکوم به اعدام بوده و در زندان است کرده بود.

او ظاهرا مزد این حمایت ها را در دولت دوم روحانی گرفته و از کیش به تهران آمد تا معاون رئیس جمهور شود .
کلاف ماجرا آنجا سر در گم می شود که نام ناهید مونسان خواهر وی در بانکی که دکتر جعفری دولت آبادی آنرا یک بانک فاسد نامیده بود پر رنگ دیده می شود .

هر چند که ناهید مونسان قبل از حضور برادرش در سازمان میراث فرهنگی به عنوان مدیر روابط عمومی بانک سرمایه انتخاب شده بود، اما از زمان روی کار آمدن دولت روحانی همواره حساسیت های زیادی نسبت به انتصابهای معنادار وجود داشته است. آنچه که حائز اهمیت است عدم درک درست موضوع و پیامدهای چنین رفتاری در سطح جامعه است .

زمانی که بانک سرمایه با پرونده های عریض و طویل و سهامداران زیان کرده دست و پنجه نرم می کند در خصوص گزینش مدیران آن هم باید دقت بیشتری به خرج داده می شد تا ماجرای ژن خوب در اذهان عمومی تکرار نشود. انتخاب ناهید مونسان در شرایطی که حساسیت های زیادی پیرامون این اسم در دولت روحانی وجود داشت آب را به آسیاب چه کسی می ریخت که حتی وقت کافی جهت بررسی پیامدهای آن گذاشته نشد؟

اوضاع بد بانک سرمایه و انتظار سهامداران از تمام شدن ناکامیهای این بانک با برخی از رفتارها نه تنها شدنی نیست بلکه در مسیر غیر ممکن قرار می گیرد. هرچند فعالیت خواهر حامی بابک زنجانی در این بانک فاسد اقتصادی نیست اما به نظر می رسد اینگونه انتصابها و تصاحب صندلی های مهم در مراکز اقتصادی از سوی نزدیکان و وابستگان دولتمردان، شائبه های زیادی را ایجاد خواهد کرد .

گفتنی است چندی پیش دادستان تهران پیرامون بانک سرمایه گفته بود: بانک سرمایه نمونه‌ای از یک فساد کامل است که همه چیز دست به هم داده است و از بخش‌های خصوصی دولتی و عوامل داخلی و پیرامونی و شیوه‌های مختلفی از جمله کارتن خواب‌ها،‌ رشوه و رانت و خرید املاک به قیمت ارزان و تسهیلات گسترده استفاده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!