شرایط ثبت نام فرهنگیان برای کاندیداتوری‌ در شورای عالی آموزش و پرورش


قائم مقام وزیر آموزش و پرورش جزییات ثبت نام فرهنگیان به منظور کاندیداتوری‌ در شورای عالی آموزش و پرورش را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، امیرعلی نعمت اللهی که در برنامه‌ تلویزیونی پرسشگر درباره انتخاب سه تن از فرهنگیان...

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش جزییات ثبت نام فرهنگیان به منظور کاندیداتوری‌ در شورای عالی آموزش و پرورش را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعلی نعمت اللهی که در برنامه‌ تلویزیونی پرسشگر درباره انتخاب سه تن از فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش متشکل از ۲۲ نفر اعضای حقیقی و حقوقی است که برخی اعضای آن وزراء هستند؛ رئیس شورا، رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش نایب رئیس آن است.

وی افزود: برای اولین بار در نظام تعلیم و تربیت با تدبیر وزیر آموزش و پرورش، سه نفر از همکاران ما بوسیله انتخابات برگزیده و وارد شورای عالی آموزش و پرورش می‌شوند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از صبح شنبه تعداد کار انتخاب سه تن از فرهنگیان شروع می‌شود گفت: شیوه کار به این ترتیب است که کلیه افراد واجد شرایط یعنی همکاران آموزشی دارای مدرک فوق لیسانس و ۱۲ سال سابقه کار و حداکثر ۳۱ سال سابقه در مدارس اعم از مدیران و معلمان مدارس می‌توانند به پرتال آموزش و پرورش مراجعه و ثبت نام کنند.

نعمت الهی ادامه داد: ۱۲۵ هزار نفر واجد شرایط کاندیداتوری‌اند و یک هفته فرصت دارند تا ثبت نام کنند. در برخی استانها ۳ نفر در برخی ۶ نفر و در برخی ۹ نفر انتخاب خواهند شد که حداقل یک نفر از آنها باید از بانوان بوده و افراد انتخابی از هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم باشند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در نهایت ۱۴۷ نفر منتخب استانی در هفته‌های آتی در مرحله دوم در جلسه‌ای در تهران شرکت کرده و ۳ نفر اصلی منتخب، مشخص می‌شوند که با معرفی وزیر و حکم رئیس جمهور آغازبکار می‌کنند.

وی افزود: تنها همکاران ما در مجموعه مدارس دولتی می‌توانند شرکت کنند. می‌خواهیم که همکاران واجد شرایط ما به دعوت وزیر آموزش و پرورش در پرتال آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر