بخشی از هزینه مراسم مرحوم شدگان را به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دهیم


بخشی از هزینه مراسم مرحوم شدگان را به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دهیم

ایسنا نوشت: مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که خانواده‌های مرحومین می‌توانند به صورت اختیاری هر مبلغی را برای آزادسازی زندانیان اختصاص دهند، بیان کرد: در سنت حسنه هیچ محدودیتی در ارائه‌ی نرخ کمک نقدی به ستاد دیه وجود ندارد و خانواده‌های مرحومین می‌توانند هر مبلغی را برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت کنند.

«رسول تقی پور»، درخصوص سنت حسنه‌ی ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، اظهار کرد: طی دو سال گذشته، ستاد دیه‌ی استان حرکتی با عنوان "سنت حسنه" را از طریق خانواده‌های مرحومین آغاز کرده است که در این سنت بخشی از هزینه‌ی احسان، ضیافت و دسته گل از سوی خانواده‌های مرحومین صرف آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان می‌شود.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته 113 خانواده‌ی مرحومین با پرداخت بخشی از بدهی زندانیان جرائم غیر عمد استان، باعث آزادی 83 نفر از زندانیان استان شدند.

تقی پور با بیان این‌که "سنت حسنه" برای اولین بار در آذربایجان شرقی اجرا شده است، گفت: ستاد دیه‌ی استان در قبال حرکت خانواده‌های مرحومین و برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ سنت حسنه در بین مردم، بنری در مقابل مسجد یا محلی که مراسم ترحمی برگزار می‌شود، نصب می‌کند تا مردم از حرکت خیرخواهانه‌ی خانواده مرحومین جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد آگاهی داشته و انتظاری دیگری از آن‌ها نداشته باشند.

وی ادامه داد: نصب بنر در قبال انجام سنت حسنه‌ی خانواده‌های مرحومین در مقابل مساجد، بازخورد بسیار خوبی داشته و سایر استان‌ها نیز از این اقدام استقبال کرده اند.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم فرهنگ "سنت حسنه" در سایر استان‌ها نیز به طور گسترده نهادینه شود.

مدیرستاد دیه استان یادآور شد: خانواده‌های شهدا و هیئت‌های حسینی در استان ما، مشارکت زیادی در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دارند.

وی ضمن قدردانی از حرکت خیرخواهانه‌ی یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز، گفت: آقای مهیار موسوی، دانشجوی دکترای رشته اختر فیزیک دانشگتخ تبریز بخشی از هزینه‌ی آزادی یکی از زندانیان جرائم غیر عمد را پرداخت و زمینه‌ی آزادسازی وی را فراهم کرد.

تقی پور در بخش دیگر سخنان خود از راه اندازی سامانه‌ی صیاد از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: در سامانه‌ی چک‌های صیاد، با وارد کردن کد چک، تمامی اطلاعات چک مورد نظر به گیرنده‌ی چک استعلام می‌شود و این امر می‌تواند مانع از چک بی محل شده و تعداد زندانیان چک را کاهش دهد.

46

کد خبر 1223811

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس