خلأ استادان خبره در حوزه تفسیر و تدبر قرآن در الوان شوش/جوانان مستعدی داریم


خلأ استادان خبره در حوزه تفسیر و تدبر قرآن در الوان شوش/جوانان مستعدی داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) شهر الوان با بیان اینکه تلاش مربیان مؤسسه برای آشنا ساختن حفاظ با مفاهیم قرآن در حد ترجمه است، گفت: متأسفانه به دلیل عدم وجود استادان خبره در حوزه تدبر و تفسیر، برنامه‌ای در این زمینه در مؤسسه برگزار نمی‌شود.

خلأ استادان خبره در حوزه تفسیر و تدبر قرآن در الوان شوش/جوانان مستعدی داریم

عبدالله خسرجی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) شهر الوان شوش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه بیان کرد: در حال حاضر 25 تا 30 قرآن آموز مؤسسه مشغول حفظ قرآن در بخش بزرگسالان و 60 نفر در واحد پیش‌دبستانی این مؤسسه جزء سی‌ام قرآن را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه استقبال از حفظ قرآن در شهر الوان عالی است، تصریح کرد: ما جوانان مستعدی در شهر الوان داریم که جذب این افراد نیازمند فضا و امکانات مناسبی است اما متأسفانه برخی کمبودها در زمینه امکانات باعث دلسردشدن قرآن‌آموزان از ادامه مسیر حفظ و فراگیری قرآن می‌شود.

خسرجی آموش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های این مؤسسه قرآنی برشمرد و گفت: تلاش مربیان مؤسسه برای آشناساختن حفاظ با مفاهیم قرآن در حد ترجمه است. ما از حفاظ می‌خواهیم که ترجمه آیات را بخوانند و با معنای کلمات آشنا شوند و به این شکل آنها را درگیر ترجمه و مفاهیم می‌کنیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) شهر الوان شوش اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم وجود استادان خبره در حوزه تدبر و تفسیر، برنامه‌ای در این زمینه در مؤسسه برگزار نمی‌شود. از طرفی دعوت استادان استانی نیازمند هزینه‌ای است که در توان مؤسسه نیست.

این فعال قرآنی در پایان با اشاره به برگزاری محفل بزرگ قرآنی همزمان با هفته فرهنگی شوش گفت: این محفل با حضور قاریان استانی و حفاظ مؤسسه همراه بود و استقبال بسیار خوبی از آن شد. تلاش ما بر این است که بتوانیم این محافل را ماهانه در شهرستان برگزار کنیم.

گفتنی است، مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در شهر الوان از سال 93 فعالیت خود را در شوش آغاز کرد. این مؤسسه پیش از این یکی از شعب مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان بود اما اکنون به عنوان مؤسسه‌ای مستقل با نام مؤسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) برای علاقه‌مندان دوره‌های قرآنی برگزار می‌کند.

دستاورد این مؤسسه قرآنی از سال 93 تاکنون تربیت 30 حافظ کل قرآن کریم در شهر الوان بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رمزگشایی از پیام ایران به اسرائیل/ نتانیاهو؛ وامانده بر سر دوراهی