10 مجلس تعزیه در سوگواره کرمان اجرا می شود


10 مجلس تعزیه در سوگواره کرمان اجرا می شود

کرمان - ایرنا - دبیر سوگواره تعزیه استان کرمان گفت: 17 اثر متقاضی شرکت در بیست و دومین سوگواره تعزیه استان بودند که پس از بازبینی 10 مجلس تعزیه انتخاب شدند.

عباس سالاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و دومین سوگواره تعزیه استان کرمان از اول تا دهم بهمن ماه در پارک مطهری کرمان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: زمینه سازی برای ارتقای تعزیه کرمان و تبادل تجربیات بین گروه های تعزیه از اهداف برگزاری بیست و دومین دوره تعزیه استان کرمان است.
دبیر سوگواره تعزیه استان کرمان با بیان اینکه سالهای گذشته سوگواره به صورت رقابتی برگزار می شود تاکید کرد: امسال و این دوره از سوگواره به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به نظارت بر کارهای اجرا شده در سوگواره ادامه داد: در پایان سوگواره، کارگاه های آموزشی و سایر موارد بر اساس نیازهای گروه ها و اعضای تعزیه استان کرمان برگزار می شود.
سالاری بیان کرد: فرخوان این سوگواره پس از مدتی وقفه در مرداد سال جاری انتشار یافت و به دلیل راهپیمایی اربعین زمان برگزاری این برنامه به بهمن تغییر یافت.
وی افزود: بعد از اتمام دوره بیست و سوم سوگواره تعزیه، با برگزاری جلساتی با مشاورین و تعزیه خوانها و مشورت از پیشکسوتان در خصوص برگزاری رقابتی یا غیر رقابتی بودن این سوگواره تصمیم گیری خواهد شد .
7437/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری