شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی


شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی

میلاد رییسی: به گزارش فرتاک ورزشی،هفته نوزدهم

میلاد رییسی:

به گزارش فرتاک ورزشی،هفته نوزدهم رقابت های لیگ یک نیز با جذابیت های خاص خودش به پایان رسید تا گلگهر صدر نشین شود و اروند از کف،اول شود.

در این هفته تیم های خونه به خونه و شهرداری تبریز نیز با قرعه استراحت مواجه بودند.

از بازی بلند به دلیل شرایط جوی تا غافلگیری و تعویض های احساسی در تحلیل فنی این هفته!

شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی

آلومنیوم اراک 1 - فجر سپاسی صفر

شوک منفی/حاج داوود و بهانه هایش!

تحلیل فنی:بازی در اراک با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش باد و باریدن برف و باران در زمان مسابقه کار را برای هر دو تیم سخت کرده بود.

با شروع بازی هر دو تیم احتیاط را در دستور کار قرار دادند و بازی بیشتر در میانه زمین و به صورت تاخیری دنبال میشد.اراکی ها بیشتر به دنبال بازی سازی از حط دفاع و شیرازی ها بیشتر به دنبال بازی مستقیم از خط دفاع بودند و همین تفاوت باعث میشد جریان بازی به نفع اراک پیش برود.در اتفاقات بازی شانس به مهابادی و شرکا رو کرد تا ستاره شانس و قضا و قدر حکم به پیروزی سپاسی بدهد اما خراب کردن پنالتی توسط مهاجم فجر آب سردی بر پیکره ی این تیم بود و جان تیم گرفته شد.

پس از این گل اراکی ها حملات بیشتری انجام دادند تا سرانجام وحید فارغ در دقیقه 54 تک گل برتری را به ثمر رساند و سه امتیاز شیرین تر از عسل را به جیب اراکی ها واریز کرد.

مهابادی که این روزها زیر بار فشار افکار عمومی جهت ترک ماهشهر قرار دارد امید زیادی به کسب پیروزی و اثبات توانایی فنی خود داشت که اینگونه نشد و باید منتظر هفته های آینده و وضعیت ماندن یا اخراج وی باشیم.

پس از این بازی اراک 27 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به شاهین در رده پنجم قرار گرفت و فجر با همان 17 امتیاز در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی

میلاد رییسی:

قشقایی شیراز صفر - ملوان بندر انزلی 1

ایران،ایران،ملوان/حاشیه های قشقایی وارد فاز تازه ای شد

تحلیل فنی:تیم قشقایی از ابتدای فصل با سیستم 4/2/3/1 وارد زمین میشد اما در این یک هفته با تصمیمی عجیب از سوی فروردین با سیستم سخت و پیچیده ی 4/4/2 الماس(لوزی) وارد زمین شد.این سیستم نیاز به تمرین فراوان و هماهنگی لازم و همچنین ظرافت های فنی زیادی در شعاع حرکتی و پوشش ها و جابجایی بازیکنان دارد.

به هر حال قشقایی با این سیستم جدید وارد میدان شد و در مقابل،تیم ملوان با سیستم 4/2/3/1 کلاسیک با مهاجم هدف(شهریار مغانلو) وارد میدان شد.

تیم های شمالی همیشه در شیراز به علت ارتفاع از سطح دریا با مشکل مواجه میشوند و این ملوان نیز به دلیل دیر شروع کردن تمرینات در نیم فصل آن ملوان همیشگی نبود.بازی با حملات جسته و گریخته دو تیم دنبال میشد اما زیبایی های تماشاگر پسندی را نداشت تا در دقیقه 48 روی یک ارسال و اشتباه در خط دفاع و دروازه قشقایی،محمد حسین پور با یک ضربه بغل پا در محوطه شش قدم تک گل این بازی حساس را به ثمر برساند.بعد از اتمام بازی هواداران قشقایی به عملکرد داور بابت یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه ملوان اعتراض داشتند اما دیگر کار از کار گذشته بود.

حاشیه های فراوان تیم قشقایی با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و برگشت خوردن چک های خرید امتیاز تیم قشقایی وارد فاز تازه ای شده و شاید همین مشکلات زمینه ساز افول تیم پرطرفدار قشقایی باشد.این دومین باخت متوالی قشقایی ها در نیم فصل دوم بود.

پس از این بازی قشقایی با همان 22 امتیاز در رده هشتم ماند و ملوان 14 امتیازی شد و با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم از قعر جدول جدا شد.

شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی

میلاد رییسی:

گل ریحان البرز 4 - شهرداری ماشهر 1

شعبده بازی مجتبی/تصمیمات عجیب مدیران ماهشر گریبان این تیم را گرفت

تحلیل فنی:امان از بی تدبیری مدیران ناکار آمد که هر جور دلشان میخواهد برای تیم های فوتبالی تصمیم گیری میکنند.

تیم شهرداری ماهشهر با هزینه های فراوان و تماشاگران خونگرم شاید رفته رفته تبدیل به زنگ تفریح تیم های لیگ یکی شود.

در این بازی که در شرایط عجیب آب و هوایی کرج و زیر بارش شدید باران و برف و تگرگ و هر چه که فکرش را بکنید برگزار شد.

از همان ابتدای بازی ،گل ریحانی ها تیم مسلط بر جریان بازی بودند و توانستند نیمه اول را با تک گل یاسر فیضی به پایان برسانند.

کافیست به تصاویر مربوط به گل اول تیم گل ریحان نگاه کنید و به عمق فاجعه تاکتیکی در تیم ماهشهر پی ببرید.جایی که میر هانی هاشمی دفاع آخر البرزی ها به راحتی در میانه میدان پا به توپ حرکت کرد و پاسی بلند را به پشت دفاع ماهشهر فرستاد تا فیضی آزادانه با یک ضربه سر استادانه تور دروازه را به لرزه در بیاورد.

نیمه دوم تیم ماهشهر برای جبران گل خورده کمی تهاجمی تر بازی کرد اما ضد حملات خطرناک و کارساز البرزی ها،یکی پس از دیگری از راه میرسید و میرهانی هاشمی،مهرداد رضایی و ارجمندیان سه گل دیگر به ماهشهری ها زدند.

در دقایق پایانی نیز علی اصغر شیردل یک گل به ثمر رساند اما دردی را دوا نکرد.

شاید این باخت سنگین نتیجه سو مدیریت و ضعف فنی ماهشهری ها به رهبری نامجو مطلق باشد که بهد از چند سال دوباره به لیگ یک بازگشته است.

پس از این بازی گل ریحان با 26 امتیاز به رده ششم رسید و ماهشهر در ادامه روند ضعیف خود با 15 امتیاز سیزدهم شد.

شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی

میلاد رییسی:

شاهین بوشهر صفر - بادران تهران 2

شکار شاهین/استحقاری فوت کوزه گری را بلد بود

تحلیل فنی:این بازی تقابل جذاب محمود فکری و فرشید استحقاری بود.استحقاری مدتی در تیم راهیان کرمانشاه دستیار فکری بود.

هر دو نفر با عقاید تاکتیکی یکدیگر به خوبی آشنا بودند و مسابقه جذابی را رقم زدند.

تیم شاهین که با درگیر و دار مشکلات مالی گرفتار شده،ضعف های فنی آن نیز نمایان شده و بی انگیزگی از دلایل افت شاهینی ها میباشد.

بازی با فشار بیشتر شاهین بر روی دروازه بادران آغاز شد.فضایی که جلوی مدافعین بادران ایجاد میشد یکی از پاشنه آشیل های این تیم بود و تعداد شوت های تیم شاهین از همین فضا،گواه این مدعاست.

تیم شاهین مثال معروف "اگه گل نزنی،گل میخوری" را به وضوح نشان داد و با خراب کردن موقعیت ها و خوردن گل از بادران به سختی تنبیه شد.گل اول بادران روی ارسال صدقی و ضربه سر محمد علی اکبرخواه شماره 69 این تیم به ثمر رسید.بعد از این گل تیم شاهین سرا پا حمله شد و موقعیتهای بی شماری را نیز از دست داد و حتی یک گل زد که به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

بعد از این حملات بی فایده و دفاع منظم بادرانی ها روی یک ضد حمله برق آسا،اکبر خواه گل دوم را نیز به ثمر رساند تا استحقاری مچ فکری را در بوشهر بخواباند.

پس از این بازی شاهین با 27 امتیاز در رده چهارم به لطف تفاضل گل بهتر ماند و بادران با این سه امتیاز 25 امتیازی شد و در رده هفتم جای گرفت.

شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی

میلاد رییسی:

کارون اروند خرمشهر صفر - مس رفسنجان 1

پولدار کشی به سبک میشو/سامری و افاضلی در حال سقوط دادن اروند به لیگ دو

تحلیل فنی:این بازی به دلیل همسایه بودن دو تیم در پایین جدول از حساسیت های ویژه ای برخوردار بود.

تیم متمول جنوبی که با جذب بازیکنان گرانقیمت مانند محسن بنگر در نیم فصل خود را تقویت کرده اند،امید داشتند با استفاده از امتیاز میزبانی و حضور تماشاگران خودی سه امتیاز حساس این بازی را کسب کنند اما دریغ از آنکه مشکلات مدیریتی و فنی این تیم فراتر از این حرف هاست.

جریان بازی بیشتر به نفع رفسنجانی ها بود و فاصله زیاد خطوط تیم اروند آنها را به سمت باخت سوق میداد تا اینکه یاسر درویشی تک گل بازی را به ثمر رساند و اروند را از آخر،اول کرد.

نکته زشت این بازی،وقت کشی شدید تیم رفسنجانی بود که سرمربی کروات آنها یاد بازیکنان داده و معلوم نیست این مربی به اصطلاح اروپایی چه چیزی بیشتر از مربیان داخلی دارد.

پس از این بازی اروند با همان 14 امتیاز آخر شد و رفسنجان با 17 امتیاز از قعر جدول جدا شد.

شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی

میلاد رییسی:

نود اورمیه 1 - سرخپوشان پاکدشت صفر

باخت خارجی/اورمیه ی شگفتی ساز

تحلیل فنی:بازی مطابق پیش بینی ها با حملات متعدد پاکشت و دفاع چند لایه ی نودی ها آغاز شد.

استقبال مناسب تماشاگران از این بازی انگیزه های بازیکنان جوان نود را بیشتر کرده بود.عدم حضور فرهاد کاظمی بر روی نیمکت به علت سفر خارجی تیم پاکشت را از ریتم بازی خارج کرده بود و کارهای تاکتیکی تیم پاکدشت به دلیل تجمع نودی ها،شرایط زمین و عدم گردش سریع توپ در طول و عرض زمینه ساز شکست پاکدشتی ها بود.

تک گل بازی نیز از روی نقطه پنالتی و خطایی که روی حرکت تکنیکی کاپیتان نودی ها زینالی در محوطه جریمه رخ داد به ثمر رسید.فرشاد محمدی بلزیکن شماره ده اورمیه تک گل بازی را به ثمر رساند.بعد از گل نیز تیم نود با دفاع اتوبوسی اجازه هیچ نفوذی به پولدارهای ترکیه رفته ی لیگ یک را نداد تا شگفتی هفته نوزدهن در اورمیه رخ دهد.

پس از این بازی تیم پاکشت با همان 33 امتیاز در رده دوم ماند و اورمیه 18 امتیازی شد و به رده دهم آمد.

شوک منفی/ایران،ایران،ملوان/شعبده بازی مجتبی/شکار شاهین/پولدار کشی به سبک میشو/باخت خارجی/دربی ضربات ایستگاهی

میلاد رییسی:

مس کرمان صفر - گلگهر سیرجان 1

دربی ضربات ایستگاهی/حاشیه های مس

تحلیل فنی:غافلگیری و بی نظمی در خط دفاع برای یک لحظه کافی بود تا پیمان رنجبری تک گل بازی را به ثمر برساند وخود را با سیزده گل به صدر جدول گلزنان و تیم گلگهر را با این گل سه امتیازی به صدر رساند.

بعد از این گل زود هنگام،حملات مس کرمان و شعارهای حاشیه ای تماشاگران از روی سکوها با هم آغاز شد.

اگر شما خلاصه بازی را از سایت فرتاک ورزشی دانلود و مشاهده کنید به راحتی به کیفیت پایین این مسابقه پی خواهید برد.بازی فیزیکی و خطاهای متعدد و در نتیجه ضربات ایستگاهی ما حصل تاکتیک های دو مربی گران قیمت لیگ یک بود.

روند فنی بازی بعد از گل زود هنگام گل گهر قابل پیش بینی بود و تیم گلگهر با عقب نشینی و بستن منافذ دفاعی در زمین خودی تجمع کرد و دل به ضد حملات بست.در این بین تیم مس نتوانست توپ را با سرعت لازم به گردش در بیاورد و روی به ارسال ضربات بلند آورد که مدافعین گلگهر با میانگین قدی خوب یکی پس از دیگری این توپ ها را دفع کردند.

پس از این بازی گلگهر با 36 امتیاز و به تنهایی در صدر ایستاد و مس با 29 امتیاز در رده سوم ماند.

میلاد رییسی:

تحلیل فنی هفته 19:

شاید تیم های اروند خرمشهر و شهرداری ماهشهر را دو نمونه بارز از سو مدیریت و ضعف های فنی و انتخاب اشتباه مربی بتوان نام برد.تیم های موفق را مدیران موفق میسازند.اما در این دو تیم با تصمیمات اشتباهی که گرفته شده باعث رنجش هر چه بیشتر مردمان این دو شهر جنوبی و خونگرم شده است.

شاید سفر فرهاد کاظمی به خارج از کشور،باخت چند باره ی مهابادی به کمالوند و برتری مجتبی حسینی با گل ریحان و فرشید استحقاری با بادران از مهم ترین نکات این هفته بود.

نویسنده:میلاد رییسی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک ورزشی کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها