انتظار تحول از شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم


انتظار تحول از شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم

قم- ایرنا- آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان اینکه انتظار تحول عظیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم گفت: فضای دانشگاه ها باید علمی و اسلامی باشد و با توجه به ظرفیت های این شورا ، باید مسائل پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، وی روز شنبه دردیدار حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر اینکه وظیفه امروز طلبه ها و علما بسیار سنگین است، افزود: انقلاب از حوزه علمیه برخاسته است و امروز حوزه در قبال انقلاب و حفظ حرکت در مسیر آرمان های انقلاب بیش از هر زمان دیگری مسئولیت دارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه انتظار تحول عظیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم گفت: فضای دانشگاه ها باید علمی و اسلامی باشد و با توجه به ظرفیت های این شورا ، باید این مسائل پیگیری شود.
این مرجع تقلید با تاکید بر پیاده سازی اسلام در تمام ابعاد زندگی انسانی گفت: انقلاب اسلامی در دنیا بی نظیر است که باید ارزش ها و آمان های این انقلاب را در عمل اجرایی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه با FATF (اف آی تی اف )مخالف هستیم گفت: پخت و پز کنوانسیون های بین المللی به دست قدرت های غربی است و به دلیل اینکه آنها به طور قطع خیرخواه ما نیستند، نباید کنوانسیون هایی که در خارج تصویب می شود در داخل کشور اجرایی گردند.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم بیداری حوزه های علمیه گفت: بیداری حوزه، حرکت در خیابان ها و ایجاد تشنج در جامعه نیست بلکه بر اساس قانون باید نسبت به بیدارگری در جامعه اقدام کرد.
این مرجع تقلید، انقلاب اسلامی را استمرار حرکت پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: با وجود اینکه زندگی انسانی دارای ابعاد مختلف است ولی اساس انقلاب انبیای الهی(ص) مبتنی بر فرهنگ بوده است.
وی تغییر زیرساخت فرهنگی را مهمترین دستاورد انقلاب فرهنگی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به دنبال طلوع دوباره ارزش های اسلام است که توجه به انقلاب صدر اسلام و ظرفیت های اسلام برای گسترش فرهنگ و علم ضروری می باشد.
آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه بسیاری از علوم توسط دانشمندان مسلمان ایجاد و توسعه یافته است گفت: تمدن اسلامی و علوم اسلامی در قرون گذشته افول کرد و به زیر سلطه غرب رفت و باید در تلاش بود تا بار دیگر آن را احیا نمود.
وی افزود: غرب بسیاری از پیشرفت های علمی اسلام را به نام دانشمندان خود مصادره کرده که احیای عظمت تمدن اسلامی نیازمند توجه جدی به حوزه فرهنگی و علمی است.

**جایگاه علمی کشور از سیاست های شورای انقلاب فرهنگی است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیز دراین دیدار گفت: جایگاه فعلی علمی ایران و قرار گرفتن جزو 10 کشور برتر دنیا، ناشی از برنامه ریزی و سیاست گذاری های بلند مدت این شوراست.
حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی با تاکید بر اینکه این شورا با تدوین اسناد علمی در دستاوردهای علمی کنونی کشور نقش به سزایی داشته است، گفت: علم و فرهنگ دو حوزه مهم توسعه و پیشرفت کشور است که ظرفیت فرهنگی قوی موجب حضور ارزش های انقلاب در این فضا را فراهم می کند.
وی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم اجرایی شده ولی در حوزه فرهنگی به دلیل پیچیدگی و نبود برخی تعاریف شفاف میان موسیقی حلال و حرام موجب سختی کار در عرصه فرهنگی شده است.
عاملی ادامه داد: قرار گرفتن ایران جزو 10 کشور برتر دنیا، جایگاه برجسته علمی ایران در شاخص های مهم جهانی ، قرار گرفتن در رتبه 9 فیزیک و همچنین قرار گیری ایران در صنایع هوا فضا و دفاعی به عنوان یکی از قدرت های برجسته جهان از جمله دستاوردهای سیاست گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم بوده است.
وی، تقویت مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی را اولویت و هدف شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: دشمنی ها، ندانم کاری ها، ضعف اجرایی و همچنین مشکل پیاده کردن ایده ها و قوانین در حوزه اجرا از جمله مشکلات حوزه فرهنگی بوده است.
عاملی، تبدیل آرمان های انقلاب اسلامی به عمل را از جمله ظرفیت مهم فضای مجازی و فناوری دانست وادامه داد: ایجاد ظرفیت ها و بسترهای منظم تر و قاعده مندتر برای پیاده سازی آرمان های فرهنگی و علمی کشور، تسهیل کننده فضای فرهنگی است.
به گزارش ایرنا ، رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 دی ماه جاری در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی را به سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند ، پیش از وی محمدرضا مخبر دزفولی از سال 84 این مسئولیت را عهده دار بود.
در برنامه سفر یک روزه عاملی به شهر مقدس قم، علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س)، دیدار با مراجع عظام تقلید ، جلسه با ریاست و مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی، بازدید از دبیرخانه شورای تخصصی حوزوی و حضور در جلسه مجمع شورای تخصصی حوزه پیش بینی شده است.
7404/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید