صنایع دلیجان 25 میلیون دلار ارزآوری کردند


صنایع دلیجان 25 میلیون دلار ارزآوری کردند

خمین - ایرنا - رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صنایع مستقر در شهرستان دلیجان از محل صادرات محصولات و کالاهای صنعتی در 9 ماه امسال 25میلیون دلار ارزآوری کردند.

«محمد امانی » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان درآمد صادراتی از محل صدور محصولات عایق رطوبتی، الیاف پلی استر و صنایع وابسته و سایر محصولات صنعتی توسط صنعتگران و کارآفرینان دلیجانی کسب شده است.
وی اظهارداشت: محموله های کالاهای صنعتی دلیجان امسال به مقصد افغانستان، عراق، ترکیه و پاکستان ارسال شده است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: 34 واحد صنعتی دلیجان در زمره واحدهای صادراتی هستند که 12 واحد در حوزه الیاف پلی استر و صنایع وابسته ، 18 واحد ایزوگام و چهار واحد دیگر محصولات صنعتی فعالیت دارند.
امانی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان امسال رقم صادرات کالاهای صنعتی دلیجان بالغ بر 50 میلیون دلار شود.
رئیس اداره بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: سهم دلیجان در صادرات محصولات صنعتی استان سه و چهار دهم درصد است و این ارزآوری با صادرات محصولات از گمرک استان مرکزی حاصل شده است و امکان دارد صنعتگران از گمرک سایر استان ها نیز اقدام به صادرات محصول کرده باشند.
امانی یادآور شد: رقم صادرات محصولات صنعتی دلیجان در 9 ماه پارسال مهادل 66 میلیون دلار بوده است.
وی گفت: 337 واحد تولیدی با هشت هزار و 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دلیجان فعال است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: دلیجان رتبه سوم سرمایه گذاری صنعتی استان مرکزی را دارد و هشت هزار و 385 نفر در صنایع این شهرستان اشتغال دارند.
امانی افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت های صنعتی شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان را متمایز کرده است.
وی عنوان کرد: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی خاورمیانه است به طوری که صادرات 20 درصد از الیاف پلی استر کشور از این شهرستان انجام می شود.
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص توانمندی دلیجان در تولید عایق رطوبتی گفت: واحدهای تولید عایق رطوبتی این شهرستان بیش از 70 درصد نیاز کشور در این بخش را تولید می کنند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکزی قرار دارد و تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی استر کشوراست.
7277 /6013/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...