احتمال حمایت دوستم از غنی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان


احتمال حمایت دوستم از غنی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

نشریه آمریکایی گزارش داد اگرچه «دوستم» در ترکیب تیم انتخاباتی «غنی» برای انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان قرار ندارد اما ژنرال احتمالا در پشت صحنه از اشرف غنی حمایت خواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، با نزدیک شدن به پایان زمان تعیین شده برای ثبت‌نام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، رقابت‌های انتخاباتی گرم شده و ائتلاف‌ها و توافق‌های جدیدی برای تاثیر گذاری در انتخابات در حال شکل گرفتن است.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان که در تلاش است ریاست خود را در دور دوم نیز ادامه دهد هنوز ترکیب تیم انتخاباتی خود را تعیین نکرده است اما منابع خبری متعدد اعلام کرده‌اند که غنی کرسی معاونت اول را برای «امرالله صالح» منتقد سرسخت سابقش و سرپرست کنونی وزارت کشور افغانستان در نظر گرفته همچنین «سرور دانش» درمقام معاون دوم ابقا می‌شود و «ثریا دلیل» وزیر سابق بهداشت به عنوان نماینده ویژه غنی نیز نقش خواهد گرفت.

«نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرد با وجودی که «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور افغانستان در ترکیب تیم انتخاباتی غنی حضور ندارد اما ژنرال احتمالا از پشت صحنه از غنی حمایت خواهد کرد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی نوشت ثریا دلیل به عنوان فرد مورد اعتماد دوستم به عنوان نماینده حزب «جنبش ملی اسلامی افغانستان» در کرسی‌های بالای دولتی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو